Zdobywcy wiedzy, platforma edukacyjna

by - marca 23, 2018



Nadszedł czas kiedy musiałam się pogodzić z postępem czasu. Dobra edukacja domowa wymaga przygotowania, różnorodności, ciekawej formy, często nie małego nakładu pracy. Teraz o ten czas niezwykle trudno, podobnie jak o mój brak zmęczenia i motywację twórczą. Dlatego zaczęłam się rozglądać za gotowcami. Zeszyty aktywizacyjne, kolorowanki, wycinanki, naklejanki to wszystko idzie u nas na tony. Jednak kiedy zobaczyłam reklamę Zdobywców wiedzy, mimo wcześniejszych oporów postanowiłam przyjrzeć się z bliska tej platformie edukacyjnej. Jeżeli tu często bywacie wiecie zapewne, że nie jestem zwolenniczka tabletów, smartfonów, laptopów w najmłodszej grupie wiekowej, ale dzieci rosną, mamy XXI wiek, postanowiłam zrobić jeden krok w przód ale roztropnie.
Nie powiem że sporo mnie to kosztowało, aby się przełamać, jednak zapewniam warto. 

Dając Wojtkowi dostęp do komputera, który ogromnie go przyciąga ostatnimi czasy, sprawiłam mu ogromną przyjemność. I okazało się że takie "granie" na komputerze może być formą nagrody, choć realnie patrząc, jest edukacją w czystej postaci tylko dobrze zorganizowaną i przemyślaną.

Bardzo spodobały mi się zadania, bo wchodząc w wersję demo nim założyłam konto pełnowartościowe mogłam spróbować co i jak, oraz zobaczyć jaka będzie reakcja Wojtka na taką nowość, bez inwestowania w ciemno. Jednak poza zadaniami spodobało mi się jeszcze kilka innych rzeczy. Fajny sposób oceniania który sprawia, że dziecko po każdym prawidłowo zrobionym zadaniu jest nagradzane, ale jednocześnie zyskuje też odznaki za postępy, systematyczną prace itd. 
Są też rankingi graczy/uczniów ale ich nie pokazywałam mojemu dziecku, bo takie formy zachęcania, niestety nie bardzo mi się podobają. Porównywanie się z innymi, ściganie, próba dorównania, to dla mnie mało pozytywne motywatory. Choć wiem, że są dzieci które wiele zrobią aby zostać mistrzem, natomiast ja chcę tego uniknąć już w tym wieku,  więc po prostu nie wchodzimy w tą zakładkę i tyle :)


Co więcej, dwa osobne profile jeden dla rodzica drugi dla dziecka. Rodzic ma pełną kontrolę nad postępami swojej latorośli a co ciekawe może wysłać na profil dziecka tak zwaną "pracę domową' selekcjonując ogrom zadań, dostosowując je do posiadanej przez dziecko wiedzy i ustalając dzienną dawkę rozrywki. Obsługa platformy jest bardzo łatwa, intuicyjna, nie sprawia Wojtkowi żadnych problemów.

Platforma edukacyjna ZdobywcyWiedzy.pl, skierowana jest do uczniów klas 1-3. Mimo to nawet moja Ala jest w stanie popróbować na niej swoich sił, choć zadań na jej poziomie nie ma wiele, wszak ona do pierwszej klasy ma jeszcze 3 lata.

Testujemy platformę, jej funkcjonalność, efektywność i zgromadzony tam materiał edukacyjny już od miesiąca. Więc co nieco możemy Wam już o niej powiedzieć. Platforma zawiera zestaw ok. 10 000 zadań w formie gier, quizów i wirtualnych ćwiczeń jednym słowem jest w czym wybierać i przebierać, robić powtórki materiału i małymi krokami iść do przodu. Całość materiału podzielona jest wg klas, poza angielskim, gdzie mamy do dyspozycji dwa poziomy: podstawowy i zaawansowany.
Do wyboru mamy cztery działy a jest to edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza oraz język angielski.

Zadania są zróżnicowane tematycznie, wizualnie oraz co do formy. Bardzo przyjazna dzieciom szata graficzna. Są tu krzyżówki, rebusy, gry, memory, wykreślanki i moc innych zadań które nie sposób wymienić czy opisać.



Edukacja polonistyczna
Do dyspozycji mamy trzy klasy. Pierwsza klasa to dział który rozpoczyna od wprowadzania kolejnych liter i oswajania się z nimi. Po literach podstawowych dochodzą zmiękczenia i dwuznaki a na koniec zadania związane z całym alfabetem. Dziecko trenuje rozpoznawanie liter, ogarnia je wizualnie ale także słuchowo. Gracz uczy się rozpoznawać litery, głoski, dzielić wyrazy na sylaby, układać z liter słowa. Poznaje tez pierwsze zasady polskiej ortografii. Jest też moc zadań związanych z nazywaniem przedmiotów, ludzi, zjawisk, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. 

Klasa 2 i 3 to z kolei głównie ortografia oraz części mowy ale także inne bardziej rozbudowane formy jak choćby rozmaite formy pisemne ogłoszenie, zaproszenie czy list.









Edukacja matematyczna
Fantastycznie przygotowany dział. Wiele zadań na konkretnym poziomie, rozmaite ujęcia jednego tematu. Wiedza rosnąca wraz z umiejętnościami, możliwość lawirowania między klasami dla tych którzy wykraczają poza normy wiekowe. I choć część zadań z klasy pierwszej jest dla Wojtka za prosta, postanowiłam mu także je podsuwać, żeby sobie wszystko fajnie usystematyzował, zobaczył ile już wie i poczuł, że dużo może. W edukacji matematycznej dziecko znajduje zadania z zakresu działań na liczbach, kolejności wykonywania działań, elementów geometrii, czy zagadnienia symetrii.

Jest też dużo zadań bardzo przydatnych w życiu codziennym, zegary, pieniążki, temperatura, waga centymetry, kalendarz i dni tygodnia. Cudowna zabawa i nauka życia w jednym. 







Język Angielski
Ten dział jest dla Wojtka jeszcze dość ciężki, bo jako zerówkowicz na razie uczy się języka słuchowo, nie pisemnie, więc ciężko mu tu działać. Jednak uważam, że zadania są bardzo dobrze przygotowane. Podzielone zostały na moc tematycznych rozdziałów, a każdy z nich z kolei na poziom podstawowy i rozszerzony. Tu nie mamy klas co uważam jest słuszne, bo to bardzo niewymierna sprawa i zależna od szkoły i dzieci. Materiał pozwala dzieciom wzbogacać słownictwo i utrwalać podstawowe zwroty z życia codziennego. Zdobywcy wiedzy znacząco rozszerzają dzieciom zasób słownictwa wprowadzany w szkole. Fajne jest to że jest dużo ćwiczeń słuchowo oswajających dzieci z tematem i językiem oraz prawidłową wymową. 





Edukacja przyrodnicza
Mój ukochany dział i co za tym idzie Wojtka także. Uwielbia tu spędzać czas i to dla niego prawdziwa frajda. A fajne jest to, że edukacja jaka jest tu wprowadzona  jest bardzo wszechstronna i uczy nie tylko wiedzy ale także spostrzegawczości, języka, myślenia i logiki. Uwielbiane przez dzieci zadania i bardzo różnorodne zagadnienie przyrodnicze. Świetnie przygotowany dział.
Zwierzaki, rośliny, mapy, zjawiska atmosferyczne, kosmos i wiele wiele innych zagadnień które z pewnością pozwolą dzieciom zabłysnąć w szkolnej ławie ale także połączyć wiele faktów i zdobyć konkretną i potrzebną wiedzę o świecie jaki ich otacza. 










Zabawa, nauka oraz przygoda z komputerem. Tak zwane przyjemne z pożytecznym i pójście za duchem czasu w jednym. Zachęcam ogromnie wszystkich rodziców 6-10 latków do bezpłatnego zarejestrowania się na platformie. Każdy kto tylko zapragnie zobaczyć co i jak, sprawdzić czy dzieciaki połkną bakcyla edukacji komputerowej, mogą to zrobić przez 7 dni bez ograniczeń. 
Miesięczny koszt korzystania z platformy (przy zakupie pakietu na cały rok z góry) to jedynie 12,50zł/m-c . Szczegółowy cennik znajdziecie tutaj.

A na koniec niespodzianka dla wszystkich naszych fanów, 10% rabatu na zakup wybranego pakietu. Aby otrzymać 10% rabatu,  na zakup dowolnego pakietu należy wpisać:
Kod rabatowy kusiatka10

Zdobywcy Wiedzy, to wyjątkowe miejsce  które serdecznie Wam polecam, sprawdźcie to :) 

A może spodoba Ci się także

1 komentarze

  1. Wygląda to naprawdę świetnie. Bardzo fajnie, że sa takie serwisy, dzięki, którym czas spędzony przy komputerze przyczynia się do prawidłowego rozwoju dziecka, a nie marnowania przez nie czasu. Od siebie mogę też polecić np. edukacyjne kolorowanki https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-edukacyjne/ które mogą pomóc np. w nauce języków obcych. Wiadomo, że od razu dzięki temu nie będziemy mówic płynnie po angielsku, ale kilka podstaw na pewno pomogą przyswoić:) Czekam na więcej tak fajnych wpisów:)

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.