Strony

27 paź 2017

Emojito - jeśli to czujesz, pokaż to :)


Jeżeli szukacie rodzinnej gry poprawiającej humor, albo imprezowej gry ale dla dobrze zgranej i otwartej paczki ludzi, to mam coś EXTRA. Z pewnością gra przełamuje wszelkie bariery i ćwiczy talent aktorski graczy. Ten kto wygra z pewnością może sobie pogratulować umiejętności odtwórczych. Wszystkie mięśnie twarzy zostaną odkryte i poważnie przećwiczone. Siłownia do mięśni twarzy gwarantowana, ale przy okazji dla mięśni brzucha bo śmiechu będzie co nie miara :P
Może od początku, co pierwsze się rzuca w oczy w grze to moc barw, bo jest cudnie i zabawnie. Ilustracje na kartach wymiatają, są genialne i naprawdę od razu widać co postać na obrazku odczuwa, to niezmiernie istotne aby tak było, bowiem zadaniem graczy będzie odtworzenie tychże emocji w taki sposób aby inny gracze się domyślili co też mamy na myśli. Czasem możemy się posługiwać jedynie mimiką, czasem tylko i wyłącznie dźwiękami a czasem te dwie opcje mogą współistnieć. Bywa różnie ale zawsze rozbrajająco. Gra o emocjach, pełna emocji. 



Pokaż kotku co masz w środku... zawartość pudełka:
  • 100 kart Emojito - moc emocji
  • Plansza - bardzo kompaktowa
  • 7 pionków
  • 7 tarcz odgadywania (do złożenia)
  • instrukcja
Tarcze składamy raz, tak więc samo przygotowanie do rozgrywek zajmuje pół minutki. 
Gra nie zajmuje też specjalnie dużo miejsca a więc stół spokojnie wystarczy. Tu nie chodzi o plansze tu chodzi, w przeważającej mierze o ludzki czynnik. Tak naprawdę mamy do czynienia po prostu z kanciarką z kilkoma dodatkowymi elementami. 


Zacznijmy od podstaw, w grze może brać udział od 2 do 7 osób, no i tu się sprawdza zasada im więcej tym weselej. Jeżeli chodzi o wiek graczy oznaczony jest na poziomie 7+ ale moim zdaniem 5+ też ujdzie, dzieciaki są fantastycznymi aktorami, kto je ma lub z nimi pracuje doskonale o tym wie.
Co ważne karty są doskonale zilustrowane a emocje jakie są na nich pokazane są czytelne na pierwszy rzut oka i jednoznaczne. Wynikają z sytuacji przedstawionej na obrazku oraz wyrazu twarzy danej postaci. Euforia piłki wpadającej do bramki, paniczny strach robaczka nabitego na haczyk, wyczerpanie psychiczne i fizyczne chomika biegającego w kołowrotku itd itp. 

Poza kartami, mamy tarcze do udzielania odpowiedzi. Są nimi dwa połączone dyski które obracając się ukazują kolejne cyfry od 1 do 7. Bardzo fajna myśl i bajer, fajnie uatrakcyjnia ale i ułatwia rozgrywkę. W każdym bądź razie, nie tylko fajnie wygląda ale spełnia też swoją rolę. 




Jaki jest cel gry?
Zdobycie 5 kart. Jak to zrobić ? W celu zdobycia jednej karty, należy odbyć naszym pionkiem wędrówkę dookoła planszy i przekroczyć linię mety/startu. 

Kiedy gracz rozpoczyna swoją kolejkę, losuje jedną kartę ze stosu i w zależności od pola na którym stoi, przedstawia emocje na niej zawarte za pomocą mimiki, wydawanych dźwięków lub jednego i drugiego - na każdym z pól planszy widnieje odpowiednie oznaczenie, aby rozgrywający mieli jasność jakich środków wyrazu wolno im używać. Teraz ciągniemy kolejne 6 kart, tasujemy i rozkładamy wokół planszy. Plansza ma 7 pól czyli tyle ile wylosowanych łącznie z pierwszą kart. 
Teraz gracze przyglądają się kartom i głosują na tą którą uważają za właściwą. Każdy kto odgadnie dostaje 3 punkty, natomiast gracz który przedstawiał, otrzymuje po 2 punkty za każdego gracza który odgadł właściwie ale nie więcej niż 6 punktów. Te punkty to pola na planszy o które przesuwamy pionka. Dzięki tym punktom się przemieszczamy. 



Nasze karty, tzn te zdobyte możemy wykorzystać też w celu wyzwania lidera na pojedynek. W tym celu wykładamy jedną z nich, wtedy gracz wiodący musi cofnąć swój pionek o trzy miejsc do tyłu, jeżeli nie uda mu się udzielić w obecnej kolejce poprawnej odpowiedzi, co więcej jeżeli przekroczy w tym cofaniu linię mety, traci dodatkowo jedna z kart. 



Gra też posiada dwa dodatkowe warianty rozgrywek. Są to:
-  gra kooperacyjna - kiedy wszyscy gracze grają wspólnie przeciw jednemu wirtualnego graczowi przeciwnikowi. 
- sekretna wiadomość - to gra opierająca się na zasadach głuchego telefonu. Możemy się tu porozumiewać jedynie poprzez mimikę. Pierwszy gracz pokazuje wylosowaną kartę mimiką graczowi po swojej lewej stronie, reszta zawodników ma zasłonięte oczy. Kiedy gracz przekaże emocje, zakrywa oczy a zawodnik który odczytywał emocje przekazuje je znów następnemu graczowi i tak dalej i dalej. Jeżeli ostatni gracz zgadnie kartę poprawnie drużyna wygrywa, jeżeli nie wirtualny przeciwnik zyskuje punkt. Bardzo fajna myśl, ale warto poćwiczyć przed taką partyjką wersje podstawową, od tak dla rozgrzewki :)


Genialna gra, bardzo poprawiająca humor i nastrój. Jedyne co bym zmieniła to pionki lub planszę, tzn ich proporcje względem siebie. Gdyż 7 pionków nie ma szans ustawić się na polu startowym. Tak naprawdę mieszczą się trzy. Jednak to jest jedyne zastrzeżenie, bo tak fajnej gry dawno u nas nie było. Jedno jest pewne długo się z tą grą nie rozstaniemy i polecamy ja Wam bardzo. Na te smutne jesienne wieczory, nie ma lepszego lekarstwa :D


Liczba graczy: 2 - 7 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 20 minut

A na koniec jeszcze filmik od wydawcy:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.