Strony

4 maj 2017

Quizzy GRANNA


Granna Quizzy - jeszcze kiedy byłam mała (a wg moich dzieci to były czasy prehistoryczne) Granna wypuszczał quizy które każdy chciał mieć i które zapewniały rozrywkę na każdych urodzinach. Co prawda teraz czasy się zmieniły ale poziom quizzów Granni nie spadł nic a nic a pojawiają się kolejne równie ciekawe a niektóre nawet ciekawsze niż to było kiedyś. W końcu każdy wydawca chcąc nadążyć za nowoczesnymi dziećmi, musi iść do przodu. 
Większość quizów uwielbiamy za to, że choć posiadają plansze równie dobrze sprawdzają się bez planszy np w aucie i zajmują dłużący się czas w mądry sposób. Dziś prezentujemy nasze ulubione gry z serii GRANNA IQ. Seria dla tych dzieciaków które chcą wiedzieć więcej i wciąż poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dla dzieci które chcą się sprawdzić i pochwalić swoją wiedzą. Pięknie i solidnie wydane, w dobrej cenie, cieszą oko i moje matczyne serce, mądra edukującą zawartością.


RODZINKI
To ulubiona gra obojga moich dzieci. Ala korzysta z niej jako z układanki. Wojtuś gra na pełnych zasadach. Piękne ilustracje, przemawiają do wyobraźni, ćwiczą pamięć i edukują. W pudełku znajdziemy 8 żetonów zwierząt,  48 żetonów przedstawiających owe zwierzaki w różnych etapach swojego cyklu życiowego/rozwojowego a także planszę edukacyjną oraz instrukcję.
 Jakie znajdziemy tu zwierzaki: dzika, borsuka, perkoza dwuczubego, ziębę, szczupaka, żabę, rusałkę pokrzywnika oraz chrabąszcza. 
Zasady gry są bardzo proste. W zależności od liczby osób jaka gra każdy dostaje jedno lub dwa zwierzaki. Zadaniem gracza jest skompletowanie całej swojej rodzinki. Cykle pokazują kolejne etapy rozwoju każdego z przedstawicieli fauny. Oczywiście nie każde dziecko zna kolejność ale to żaden problem gdyż wystarczy dopasować numerki do siebie. Każdy żeton zwierzaka ma dookoła numerki od 1-6, odpowiadające numerkom na żetonach przedstawiających kolejne etapy rozwoju. Dlatego już 4 latek świetnie sobie poradzi z pojęciem zasad. 





Jak zdobywa się zwierzaki do swoich rodzinek ? A kojarzycie grę memory ?
To tu macie dokładnie ten sam mechanizm. Żetony leżą zakryte na stole a gracz który ma swoją kolejkę odkrywa dwa z nich. No i prosta zasada, jeżeli mamy naszego zwierza dokładamy go do naszego cyklu, jeżeli nie odkładamy na stół a gracz którego zwierzak był wylosowany musi sobie zapamiętać miejsce w którym go odłożyliśmy, żeby go zgarnąć. Podobnie jak w memory jeżeli wylosujemy dwa żetony w jednym kolorze, mamy możliwość losować w ramach premii jeszcze raz.
I co jest mega fajne w tej grze, to sama instrukcja. Zasady nie są skomplikowane więc zajmuję mało miejsca a instrukcja jest dość obszerna ponieważ zawiera komentarz zoologa do każdego zwierzaka i jego cyklu. Dołączona do gry plansza pozwala się dzieciakom skupić na czytanym opisie i zapamiętać najistotniejsze informacje. Dzieciaki mogą pytać ale także my możemy zadawać pytania i sprowadzać ile zapamiętały z tej lekcji biologii. 
Dla kogo ta gra? Moim zdaniem dla przedszkolaków i dzieci wczesnoszkolnych, ja bym dała tu zakres 4-8. Dla dzieciaków w tym wieku fascynująca będzie zarówno rozgrywka jak i informacje z książeczki.

Prosta, ciekawa i szybka gra. Jedna z ulubionych gier Wojtusia. Świetnie sobie z nią radzi i chłonie wiedzę jak gąbka. Dlatego bardzo polecamy. Jedyne co bym zmieniła a raczej dodała to drugie tyle zwierzaków, gdyby było ich 16 to by się dopiero działo. Albo lepiej super byłoby, gdyby pojawiła się druga część Rodzinek. 

 RODZINKI
5-10 lat 1-4 os. 15-30 min.
Autor: Ewa Falkowska, Krzysztof Szafrański
Ilustracje: Tomasz Terlecki



WIEM WSZYSTKO
Nazwa jest bardzo adekwatna do zawartości merytorycznej tej gry. Gra jest wielotematyczna a pytania dotyczą różnorakich sfer. Gra ta, to nie tylko quiz ale także kalambury, w zależność od opcji jaką wybierzemy. Znajdziemy tu odrobinę życia codziennego, trochę biologii, odrobinę geografii i innych dziedzin. Wszystko to co wiedzieć warto. Poza kartami quizowymi gra zawiera też karty z przysłowiami, które także każdy mały i duży polak znać powinien. Same karty z przysłowiami mogą nam zapewnić fajną zabawę w kalambury. Całościowo solidna dawka wiedzy i zabawy.
Dla kogo ta gra? Dla dzieci od 6 roku życia wzwyż, co prawda istnieje górne ograniczenie wiekowe czyli 10 lat, ale ja bym się nim specjalnie nie przejmowała. Ja się znakomicie bawię podczas rozgrywek więc nie widzę problemu aby w grze uczestniczyły, czerpiąc z tego przyjemność, nastolatki. Nie jest to może dobra gra imprezowa (nie mówię tu o kinderparty) ale familijna w 100%. 






Co znajdziemy w pudełku?
- planszę do gry
- 6 różnokolorowych pionków
- 45 kart z pytaniami i odpowiedziami
- 45 kart ilustrujących znane przysłowia
Jak gramy?
Zaczynamy od wybrania koloru pionka, rozłożenia planszy i postawieniu pionków na odpowiednim kolorze trasy. Następnie tasujemy karty i układamy z nich dwa stosy. Na jednym pytania quizowe bez obrazków, na drugim te z obrazkami. Każdy z zawodników wypiera jedno z trzech pytań na karcie na które musi udzielić odpowiedzi. Na każdej karcie są pytania o różnym stopniu trudności.

W zależność od tego czy odpowiedź jaka padnie jest prawidłowa, pionek porusza się do przodu lub nie. Na każdej trasie są pola w innym niż pionek kolorze, takie pole oznacza iż pytanie będzie zadane z kart obrazkowych. Wygrywa rzecz jasna ten kto pierwszy ukończy wyścig.



Kilkaset pytań, o rozmaitym stopniu trudności, z różnorodnych dziedzin, matematyki, życia codziennego, geografii, przyrody, historii, języka polskiego. Wszystkiego po troszku. Gra jest bardzo emocjonująca i poprawia znakomicie humor. Można grać w nią już jednoosobowo ale prawda jest taka, że im więcej osób bierze udział tym jest fajniej, ciekawiej i śmieszniej. 
Karty można też wykorzystać w kreatywny sposób czyli pobawić się w kalambury. Za pomocą własnego ciała, mamy zadanie przekazać współgraczom wylosowane przysłowie. To wariant dla tych dzieci które przysłowia znają dobrze, dla nas jeszcze na to za wcześnie, choć Wojtuś radzi sobie coraz lepiej, a ja przed rozgrywką odkładam trudne hasła.
Co prawda kiedy w grę się gra dużo i często to dzieciaki uczą się odpowiedzi na pamięć, ale to problem wszystkich quizów. A może tak naprawdę to nie problem, bo to jedynie świadczy o tym, że nasze dzieciaki po prostu posiadły dużą pule potrzebnej wiedzy. A to chyba coś w co warto zainwestować.

QUIZ Wiem wszystko!
6-10 lat 1-6 os. 15-30 min.
Autor: Agnieszka Krasnodębska, Andrzej Rozesłaniec, Maciej Włostowski
Ilustracje: Julian Bohdanowicz, Jacek Gawłowski, Sławomir Jezierski, Edward Lutczyn



To gra skierowana do dzieci od 8 roku życia, górnej granicy nie ma i słusznie, w końcu uczymy się całe życie. Doskonała gra familijna. Aż 360 pytań związanych z fauną dla wszystkich wielbicieli zwierzaków. Każda karta opatrzona jest dodatkowym pytaniem do którego znajduje się piękne zdjęcie. Karty są pięknym zestawieniem rozmaitych zwierzaków, bardzo estetyczne i przyjemne dla oka.  Pytania zostały ułożone przez polskich naukowców a zasady gry wymyślił znany polski projektant gier Michał Stajszczak. Takie połączenie powinno gwarantować sukces i w mojej opinii, gra zasługuje na wyróżnienie. Dzięki grze odkryjemy rozmaite ciekawostki dotyczące różnych gatunków, od tych powszechnie znanych po całkiem egzotyczne.

 W pudełku znajdziecie:
- 90 kart z 360 pytaniami
- 63 żetony punktów (1,2,3)
- 18 żetonów do głosowania
- instrukcje







Jak gramy ?
Najpierw musimy wybrać trzy znaczniki odpowiedzi w jednym kolorze (A,B,C), oraz każdy z graczy musi otrzymać trzy żetony punktów po jednym z każdej wartości (1,2,3). Pozostałe punkty tworzą stosik na środku stołu a tuż obok nich kładziemy pytania punktów, obrazkami do góry.
Gracz aktywny, bierze pierwszą z góry kartę i wybiera jedno z trzech pytań po czym zadaje pytanie. Pozostali gracze wybierają znacznik z odpowiedzią którą uważają za słuszną i na ustalony wcześniej sygnał kładą znaczniki na stole. Wcześniej gracz deklaruje za ile punktów gra. I teraz mamy trzy opcje punktacji:
- jeżeli wszyscy odpowiedzieli dobrze każdy dostaje z puli głównej tyle punktów ile zadeklarowali
- jeżeli część osób odpowiedziało poprawnie a część nie to, po pierwszy wszyscy którzy znali odpowiedź dostają zdeklarowane punkty a po drugie ci co odpowiedzieli za 3 punkty rozdzielają między siebie zadeklarowane punkty tych którzy się mylili
- jeżeli nikt nie znał poprawnej odpowiedzi wszystkie znaczniki punktów wracają du puli środkowej

Tym samym gracze sami ustalają za ile punktów grają. Jeżeli gracz stracił wszystkie punkty otrzymuje dodatkowe pytanie, to które znajduje się nad obrazkiem. Jeżeli odpowie dobrze dostaje jeden punkt. Jeżeli nie zna odpowiedzi nic nie traci a w następnej turze znów dostaje pytanie.

Gra się kończy kiedy jeden z graczy zdobędzie 21 punktów, ale tak być nie musi, pozostali gracze mogą kontynuować rozgrywkę i walczyć o kolejne miejsca. 


Znajdziemy tu rozmaite pytania dotyczące świata zwierząt, pytania o różnym stopniu trudności. Jedne banalne, inne wymagające główkowania. Choć wszystko zależy też od wiedzy danego gracza. To co dla jednego jest trudne dla drugiego jest proste i jasne jak słoneczko. Wiedza sama pcha się do głowy, a dziecko chcąc coraz częściej wygrywać koduje wiadomości jak najlepszy komputer. Doskonała zabawa dla małych i dużych.

8-99 lat 1-6 os. 20 min.
Autor: pytań - Ewa Zbonikowska, Marcin Gorazdowski; 
reguł gry - Michał Stajszczak


Recenzowane dziś tytuły wydawnicze to:
W serii znajdziecie także inne tytuły:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.