Emocje EURO 2016 nadal trwają, po ostatnim sukcesie Polaków nadzieja i wiara nadal jest mocna i przed nami jeszcze 2 niezmiernie istotne i jakże ważne dni. 16 zmierzymy się z Niemcami natomiast 21 z Ukrainą, emocje sięgną zenitu. Wydawnictwo Egmont w przerwach między meczami podsuwa nam grę, symulującą piłkarskie rozgrywki, którą polecam wręczyć tatusiom i synkom, oraz kobietom które wiedzą o co kaman i czują klimat. Niech wspólnie potrenują piłkarskie rozgrywki i połączą się we wspólnym planszowym meczu. Każdy męski duet ojciec - syn (lub córka, bo u nas zapał do piłki mają wszyscy poza mną :P) powinien tą grę posiadać w swojej kolekcji. Gooool Mistrzostwa to - gra przystępna, choć jest dość wymagająca ale przecież każdy mecz to połączenie wysiłku i taktyki, bo tylko najlepszy może zostać Mistrzem.
Pudełeczko a co w środku?
Rewelacyjny klimat zapewnią dopracowane elementy i efekt całościowy po rozstawieniu drużyn na planszy. Zdecydowanie bardzo dobrze przemyślana grafika i wizualna strona gry, jakość także pierwszorzędna.
Co w pudełku? Dwustronna plansza - na jednej stronie mamy pełnowymiarowe boisko, na drugiej zmniejszone do wariantu z mniejszą liczbą graczy znaną z gry Goool. Teraz czas na zawodników, fajne drewniane figurki, po 11 sztuk dla każdego które na wstępie musimy obkleić numerkami. Kolejny element to krążek który będzie nam służył za piłeczkę, 3 znaczniki (goli i czasu) oraz trzy kostki – białą, zieloną i czerwoną trójkątną.
Co w pudełku? Dwustronna plansza - na jednej stronie mamy pełnowymiarowe boisko, na drugiej zmniejszone do wariantu z mniejszą liczbą graczy znaną z gry Goool. Teraz czas na zawodników, fajne drewniane figurki, po 11 sztuk dla każdego które na wstępie musimy obkleić numerkami. Kolejny element to krążek który będzie nam służył za piłeczkę, 3 znaczniki (goli i czasu) oraz trzy kostki – białą, zieloną i czerwoną trójkątną.
Graczy podobnie jak drużyny mamy 2. Nasze mecze toczą się na boisku o wymiarach 13×12 pól a udział w turnieju bierze po 11 zawodników obu drużyn. Mamy dwa typy zasad proste i zaawansowane i bez względu na wiek zaczynamy od tych uproszczonych. Po zasady zaawansowane możemy sięgnąć dopiero kiedy opanujemy zasady dotyczące sposobu przemieszczania się piłkarzy i piłki. . Przejęcie
piłki, obronę bramki, rzut z autu, rzut rożny, łapanie piłki przez
bramkarza, spalony, przemieszczanie linii obrony/ataku.
Wariant podstawowy
W trybie podstawowym mamy możliwość poruszania piłkarzy i podawania/strzelania piłki. Jest on doskonały dla młodszych graczy dla których zasady rozszerzone są zbyt trudne oraz dla wszystkich innych którzy zaraz po opanowaniu ruchów piłki i pionków w zasadzie nie mają po co do niego wracać. Rozstawiamy swoich zawodników według schematu lub według własnej wizji. Po rzucie kostką otrzymany wynik możemy wykorzystać na ruchy gracza lub/i kopniecie piłki. Gdy dotkniemy piłki zyskujemy jeden dodatkowy ruch. Ten dodatkowy ruch stworzono po to by piłka skończyła dany etap na pustym miejscu bez gracza.
Jeżeli gracz kopnął piłkę to na koniec swojej tury może wykonać dobiegnięcie do piłki – przesunąć piłkarza, który nie brał udziału w grze o dwa pola, pod warunkiem, że po przesunięciu go, będzie się on znajdował najbliżej piłki w porównaniu do swych kolegów. Ostatni element to gol - jeżeli podczas naszego ruchu piłka przekroczy linię bramki mamy punkcik. Tu gra charakteryzuje się wielka losowością i jeżeli wyrzucimy 1 praktycznie nie mamy szans jeżeli 6 zasadniczo gol jest nasz.
Wariant zaawansowany
Tu do dzieła wkraczają dwie pozostałe kości i wszyscy zawodnicy.
Wracając do kości biała jest po to by określić punkty ruchu pionków i piłki, zieloną wykorzystujemy w trakcie przejęcia piłki, czerwona natomiast potrzebna jest w dwóch sytuacjach a są to obrona bramki i rzut z autu
Pionki poruszają się o tyle pól ile wskaże kostka biała (ruchy w pionie lub poziomie). Kiedy pionek dotrze do piłki kopie ją o tyle oczek ile pozostało mu niewykorzystanych. Piłka w przeciwieństwie do graczy może się poruszać również po skosie. Kiedy piłka dotrze do kolejnego gracza ten podaje ją dalej. Po zakończeniu ruchu może nastąpić dobiegnięcie określonego piłkarza w stronę piłki o max 2 pola.
Gry padnie gol, bramkarz może wykopać piłkę po rzuceniu kostką białą.
Jeżeli chodzi o znaczniki mamy dwa typu znaczników, te od bramek, które przesuwają się zgodnie z liczbą strzelonych goli. Oraz jeden znacznik czasu który przesuwamy za każdym razem gdy kostka wskaże 5 lub 6 oczek. Mecz trwa 90 minut. Oczywistą oczywistością jest to iż wygrywa ten kto w czasie trwania tych 90 minut zdobędzie jak największą liczbę goli.
Zielona kostka przydaje się podczas przejęcia piłki a to następuje gdy piłka przechodzi przez pole sąsiadujące z zawodnikiem drużyny przeciwnej. Przeciwnik wykonuje rzut, a piłka porusza się teraz w kierunku w jakim poruszał się dany piłkarz.
Czerwona kostka rzucana jest gdy piłka przemieszcza się w kierunku bramki. Bramkarz przesuwa swojego zawodnika w kierunku piłki i rzuca czerwoną kością. Piłka jest przemieszczana w
kierunku w jakim poruszał się piłkarz. Od czego teraz będzie zależało to czy bramka padnie czy nie od trzech rzeczy od wyniku rzutu czerwoną kością, od ilości pól jakie bramkarz musi pokonać bo dostać się do piłki oraz od ilości niewykorzystane punkty ruchu z
białej kości czyli od prędkości z jaka leci piłka. Dwa ostatnie elementy sumujemy i odejmujemy od nich wynik z kości.
I teraz efekt może być trojaki:
- Gol
- Przechwycenie piłki - 1 punk na plus
- Odbicie piłki - 2/3 punkty na plus
- Gol
- Przechwycenie piłki - 1 punk na plus
- Odbicie piłki - 2/3 punkty na plus
Dla kogo ta gra, dla wszystkich fanów piłki nożnej, bo zamiłowanie do tego sportu to dość istotny warunek, zwłaszcza biorąc pod uwagę starszych graczy. Wielbiciele tego sportu będą wniebowzięci !
Młodsze dzieciaki będą zachwycone bez względu na upodobania. Gra pełna emocji, dynamiki, napięcia i piłkarskiej ekscytacji. Przeliczanie, przejęcie piłki, obliczanie goli. Losowość z którą mamy do czynienia dzięki kościom, dodaje nieprzewidywalności, co zbliża rozgrywkę do prawdziwego meczu, w którym na ostateczny wynik wpływ ma moc czynników, nie tylko świetna forma i taktyka.
Gra Goool! Mistrzostwa rozwija umiejętność taktycznego myślenia, przewidywania i planowania kolejnych ruchów. Dla niewprawionego gracza może to być początków nie łatwe. Dlatego właśnie gra jest skierowana do graczy powyżej 8 roku życia. W wersji podstawowej poradzi sobie z nią każdy 5 latek.
Gra Goool! Mistrzostwa rozwija umiejętność taktycznego myślenia, przewidywania i planowania kolejnych ruchów. Dla niewprawionego gracza może to być początków nie łatwe. Dlatego właśnie gra jest skierowana do graczy powyżej 8 roku życia. W wersji podstawowej poradzi sobie z nią każdy 5 latek.
Gra zapowiada się interesująco. A te elementy, widzę tu mnóstwo dodatkowych edukacyjnych zastosowań. :)
OdpowiedzUsuń