Wiosenne kwiaty z bibuły

by - marca 26, 2018


Witajcie, od razu ostrzegam, moja przygoda z kwiatkami do palmy to świeża sprawa a z trójką dzieci w tym niemowlakiem, nie jest lekko. Wszystkie są proste i doskonałe do wykonania z dziećmi, moje umiejętności techniczno-plastyczne nie wybiegają znacząco ponad te posiadane przez dzieciaki w szkole podstawowej nawet klasach 1-3. Tak cy siak coś tam się udało a gdybyście chcieli stworzyć takie wiosenne kwiaty z dzieciakami zapraszam dalej.


1) Strzępiaste
Długi pasek bibuły nacinamy w strzępki do połowy szerokości. 
Potrzebujemy pasków o trzech grubościach. Najcieńszy jest środek a dwa stanowiące płatki są coraz grubsze.


Zaczynamy od środka, kropli kleju oraz drucika który będzie łodyżką. 
Marszczymy bibułę i zbieramy ją wokół drucika. Następnie to samo robimy z grubszych kawałków wokół środka. 

Tak powstały kwiatek owijamy drucikiem a następnie drucik zieloną bibułą. 


2) Aksamitki
Potrzebujecie cieńszego pomarańczowego kawałka bibuły oraz szerszego żółtego.
Na dole każdy kawałek wycinamy w ząbki aby po marszczeniu dół kwiatka nie był zbyt gruby. Paski najpierw pomarańczowy a potem żółty podobnie jak w kwiatku powyżej marszczymy i owijamy wokół drucika. 





3) Chabry 
Góra czyli płatki chabra to ząbki co drugi niższy co drugi wyższy a dół to ząbki aby nie było zbyt grubo przy łodydze. Środek chabra to czarna bibuła ponacinana w cieniuteńkie paseczki. Każdy paseczek trzeba dodatkowo zrolować co czyni te kwiatki bardzo czasochłonnymi. Dlatego ja pominęłam tą czynność zwyczaj nie z braku możliwości. I podobnie jak w powyższych kwiatach marszczymy i owijamy bibułę wokół drucika. Najpierw tą do środka potem tą na płatki. 



4) Maki 
Na maki potrzebujemy czerwonych płatków oraz dwóch pasków na środek w kolorze żółtym i czarnym a także pałeczki w kolorze zielonym. 
Płatki wyglądają jak na zdjęciu poniżej. 

Pałeczkę zrobiłam z kawałka zielonej bibuły. Dając do kwadratowego skrawka zrolowaną kulkę i zakręcając bibułę wokół niej. 

Śodkowe paski ponacinałam w drobniutkie paseczki.

I tak wokół drucika nawinęłam zielony środek, czarny środek marszcząc, żółty środek marszcząc oraz płatki. 



Mam szczerą nadzieję, że nasze kwiaty przyciągną Panią Wiosnę :)

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.