Geografia praktyczna

by - sierpnia 24, 2017


Dochodzę do wniosku, że to co rodzic lubi i czym się pasjonuje w dużej mierze przelewa się na dzieciaki. Ja całą szkołę tak podstawową, jak i gimnazjalną czy liceum uwielbiałam geografię i biologię. Zawsze mnie ciągnęło w tym kierunku. Nie przedmioty ścisłe, nie typowo językowe a właśnie takie które uczyły mnie tego co niezwykłe i fascynujące o otaczającym nas świecie. 
Dlatego też bardzo mnie cieszy fascynacja Wojtka tą tematyką bo ileż przyjemniej jest teraz odkrywać wspólnie i dzielić się swoimi zainteresowaniami. Toń mórz i oceanów, sięgające nieba szczyty, zbiorniki morskie, rodzaje skał, erozja, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, tornada, pogoda, klimat kontynenty. Powstawanie i umieranie tych wszystkich elementów, to jest to co mój 6 latek odkrywa z wielką ciekawością i chce zrozumieć, pojąć, pojechać i zobaczyć na własne oczy !
Dlatego kiedy zobaczyłam serią Geografia praktyczna wiedziałam, że nawet jeżeli nie teraz to za rok czy dwa, będzie ona idealna lekturą dla Wojtka i kto wie może przy okazji też dla Alusi.







Wszystkie książki przyrodnicze jak i te geograficzne Wydawnictwa Monika Duda, są w jednym formacie A4 oraz posiadają twarde oprawy, co sprawia, że ładnie nie tylko wyglądają podczas oglądania i czytania ale jednocześnie fajnie się prezentują gdy czekają na książkowej półce. Każdy z tytułów to około 32 stronic, co pozwala w mojej opinii ogarnąć i zobrazować, wydobyć co co najważniejsze z każdego zagadnienia. Moim zdaniem szersza wiedza nie jest potrzebna, chyba że kogoś dany temat zafascynuje, wtedy nic nie stoi na przeszkodzie aby te publikacje były dopiero początkiem geograficznej fascynacji.

Może warto zaznaczyć, że tytuły jakie tu pokazuję to te które ja wybrałam, natomiast nie są to wszystkie istniejące. Oto cała seria:

  • Pustynie i niziny
  • Rzeki i źródła
  • Środowisko naturalne
  • Trzęsienia ziemi
  • Wulkany
  • Erozja
  • Ludność świata
  • Oceany i morza
  • Góry i wzgórza
  • Klimat i pogoda







Nie będę opisywała każdej z książek z osobna, gdyż mniej więcej po tytule każdy dorosły człowiek wie czego może spodziewać się we wnętrzu, natomiast ilustrację poukładałam tak abyście mogli zajrzeć do środka każdej z książek kolejno. Co ważne wiedza jaką zawarto w środku książek poparta licznymi ilustracjami, wykresami, przekrojami, fotografiami i tabelami jest ogromna.
Teksty to nie lanie przysłowiowej wody tylko prosto i przystępnie oraz kompleksowo ujęta wiedza która dobrze wyczerpuje tematykę.







Precyzyjne i dokładne spisy treści, indeks słowniczek wszystko to ułatwia i pomaga w poruszaniu się po książkach.  Po 4 latach korzystania z książek tego wydawnictwa mogę śmiało napisać że nic się nie zmieniło, są nadal w idealnej niemal kondycji mimo tego że stale do nich zaglądamy.
To zasługa dobrej jakości kartek, oraz grubej sztywnej oprawy.













Zwięzły tekst, przejrzyste informacje oraz barwne zdjęcia i ilustracje powodują, że każdy, kto sięgnie po tę serię, łatwo przyswoi sobie jego treść.
GEOGRAFIA PRAKTYCZNA 

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.