Dlaczego gwiazdy migocą? - PWN

by - czerwca 02, 2021


 
Seria "Dlaczego" wydawnictwa PWN - to seria jaką polecam wszystkim dzieciom, które lubią wiedzieć, są głodne wiedzy, zadają moc pytań i chcą odkryć jak funkcjonuje świat a nawet wszechświat. Słowem jest to seria dla każdego dziecka. W jakim wieku? Moim zdaniem szkolnym, natomiast górnej granicy nie podaje, bo sama jestem tymi publikacjami zafascynowana i naprawdę dowiaduję się z nich wielu ciekawych rzeczy, a 18 lat skończyłam już jakiś czas temu :P Wydawnictwo PWN to pewnik, jeżeli chodzi o doskonałe przygotowanie merytoryczne, natomiast te książki zaskakują dodatkowo oprawą graficzna i humorem. Wszystko to sprawia , że dzieci chętnie słuchają i same do tych książek wracają. Pewnie zastanawiacie się dlaczego moje dzieci choć są już samodzielnymi czytelnikami, nadal słuchają książek czytanych przeze mnie. Powody główne są minimum dwa, po pierwsze uwielbiamy spędzać wieczory właśnie w ten sposób, już od ponad 8 lat kiedy to przybywało co jakiś czas czytelników. Zaczęło się od samego Wojciecha, potem doszła Alicja a obecnie skład wieczornych czytanko słuchanek zaszczycił Jakub. Jakim cudem udaje mi się godzić dzieci w wieku 3,8,10 lat, nie udaje mi się, jeżeli mam być szczera, godzę tylko starszą dwójkę a najmłodszy po prostu się przytula i zapewne zupełnie nie słucha ale nie przeszkadza więc jest fajnie i przyjemnie. Po drugie natomiast sama bardzo lubię dowiadywać się nowych dla mnie rzeczy, a bądźmy szczerzy, nie czytam sama sobie książek dla dzieci, wole swoje dorosłe lektury a tak to łącze przyjemne z pożytecznym i wszyscy są szczęśliwi a ja nie mam poczucia, że marnuję czas.



Tom "Dlaczego gwiazdy migocą?" to już trzecia część tej cieszącej się u nas dużą popularnością serii. Były już takie tytuły jak "Dlaczego ryby nie toną?" oraz "Dlaczego sztuka pełna jest golasów?’".
Tym razem przeniesiemy się w kosmos ale nie tylko, bo poczytamy też o wyginięciu dinozaurów, ludzkim organizmie, życiu roślin czy o naszych przodkach. Jedno jest pewne będzie nieszablonowo i ciekawie. Książka jest niesamowita zwłaszcza pod tym względem, że z jednej strony jest naprawdę ambitna i naukowa ale jednocześnie zabawna, wciągająca i bardzo przyjemna do czytania.
Odnajdziemy tu po trosze takich dziedzin jak astronomia, biologia, chemia, fizyka, historia naturalna. Moje starszaki są tym tytułem zachwycone. 
 




Jestem pewna, że nie tylko moje dzieci są mistrzami w zadawaniu trudnych, skomplikowanych, ciężkich do wytłumaczenia oraz niezręcznych pytań ! I w tej lekturze takie właśnie padają:
Dlaczego muszę się myć? Czy moje włosy są na tyle mocne, żeby się po nich wspinać? Dlaczego drzewa są zielone? Dlaczego język jest szorstki i unikalny? Ta książka to cenny skarb. Jeżeli lektura rozbudza ciekawość, powoduje lawinę dalszych pytań i dociekań to znak, że mamy przed sobą jedną z wybitnych publikacji. I oto ona.

Dlaczego gwiazdy migocą jest przepełniona ilustracjami, obrazami, scenami z filmów czy zdjęć spod mikroskopów. Wiedza podana w krótkiej formie nie przemęcza czytelnika, jest treściwa i prosta.
Książka spodoba się ciekawym młodym czytelnikom, którzy poszukują poważniejszych treści i obrazów dla starszych dzieci.
Główną ideą książki jest przyjazne, a jednocześnie ambitne wprowadzenie do świata nauk ścisłych dla dzieci, już od wczesnych klas szkoły podstawowej. Publikacja składa się z 22 rozdziałów. Każdy z nich jest poświęcony konkretnemu zagadnieniu, które autor omawia, posługując się urozmaiconym przykładami.

 dlaczego gwiazdy migocą


A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.