15 + czyli jak zająć malucha cz II

by - listopada 28, 2014

Zebrało się troszkę pomysłów i znów mogę Wam podsunąć parę inspiracji.
Nie wszystkie są wyjątkowo mądre, kreatywne i edukacyjne.
Niektóre podpunkty to po prostu fajna zabawa, bo zabawa sama w sobie też jest baaaardzo atrakcyjna.

Dla zainteresowanych tematem

Startujemy !!!

1) Czapko mania
Alicja jest czapko maniaczką, uwielbia czapki. Jak tylko ktoś wchodzi do domu z dworu/pola to zaraz piszczy z zachwytu i mówi "czapa, czapa" podnosząc rączki w górę. Często gęsto chodzi w czapce pół dnia po domu i wszelkie próby jej zdjęcia są okupione wielkim buntem, więc jak tak chce no to jej rzecz, niech będzie :)
Idąc za Alusiną miłością, dałam jej wszystkie czapy jakie znalazłam i postawiłam przed lustrem.
Super zabawa i nauka samodzielnego ubierania :)


  



  

 Kotek wygrał i już na głowie pozostał :)


2) I spy
dokładny opis naszej detektywistycznej sowy TUTAJ
Ala widziała go po raz pierwszy i bardzo podobało jej się wynajdywanie różnych niespodzianek w ryżowych ziarenkach, a ja byłam spokojna, że ich nie zje :P


  

I jeszcze joga na zakończenie z woreczkiem na głowie rzecz jasna :P


  

 3) Znikopis
Nasz kosztował 8 zł i jest dość słaby jakościowo ale zabawa jest wyśmienita.
Wojtuś uczy się rysować a ale może maziać do woli i wszystko w koło czyste.
Poza tym ja też rysuję a ona zgaduje co to naprawdę fajna tania zabawka i do tego śmiało mogę powiedzieć, że edukacyjna. Alusia nawet opanowała zmazywanie obrazków a to dodatkowa gimnastyka dla paluszków :)


  




4) Magnesy
Przyczepianie, odczepianie, rozsypywanie i zbieranie.
To to co z nimi robimy. Bez wielkiej filozofii od tak.
Wojtuś jeszcze czasem rozpozna jakąś literkę albo cyferkę :)

  

 5)Piramidka
Weszła w życie i użycie niedawno.
Pięknie sobie moja księżniczka z nią radzi i uwielbia to robić.
Zakłada, zdejmuje i tak w koło i w koło za każdym razem sama się nagradza mówiąc
"BAWO, BAWO"

  




  

 6) Znajdź pary
Zadanie polega na połączeniu w pary zwierzaków na obrazkach z ich figurkami.
Zadanie bez problemowo rozwiązane na 5+.
Daję Alusi tylko po 5 zwierzaków zazwyczaj w 3 zmianach.
Nadmiar informacji jednorazowo w tym wieku uważam za zbędny. 
Przy okazji robimy powtórkę ze zwierzaków i ich dźwięków albo uczymy się nowych.




7) Sortowanie
Tym razem nam wyszło więc się pochwalimy.
Przed Alusią położyłam książeczki, klocki, ludziki i autka.
Oraz cztery pojemniczki.
Po jednej rzeczy wkładałam do pojemniczków i mówiłam
"Tu mieszkają książeczki, tu autka itd"
Jeszcze tydzień temu zupełnie nie rozumiała o czym mówię i o co mi chodzi, a wczoraj od tak jakby nigdy nic, posortowała cały bałagan. Tak jej się to spodobało, że cały wieczór wszystko sortowała :P
I mówiła BAWO :)





8)Pudełka po butach
Miałam 4 pudełka po butach, skąd nie wiem ale idealnie nadawały się do zabawy.
Układanie wierzy, rozkładanie, odrywanie papierków.
Dałam bez słowa Ali i pozwoliłam na samowolkę.

  



9) Klocki na rzepy
Tak sobie wymyśliłam i tak zrobiłam.
Do drewnianych klocków przykleiłam samoprzylepny rzep i tak powstała nowa wersja klocków.
Czy to ma jakiś sens?  Nie wiem, ale zabawa była wyśmienita. :D
Alusia klocki z czepiała i rozczepiała, Wojtuś budował rycerzy, i zajęło im to dobre 40 minut.
Oczywiście Alusi w kilku turach, przedzielonych bieganiem, tańcem i spadaniem z kanapy.
Ten typ tak ma :P






Miłej zabawy i słonecznego dnia :)

A może spodoba Ci się także

7 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.