Księga Polskich Rymowanek

by - października 26, 2017


Tą książkę śmiało mogłabym podpiąć pod posty wyprawkowe !
Bo te wierszyki, rymowanki, piosenki one towarzyszą moim dzieciom od zawsze. Towarzyszą moim dzieciom, towarzyszyło mnie, towarzyszyły mojej mamie a zapewne i mojej babci, bo to ona wlała je do mojej głowy. Te utwory są tak niezwykłe, że dziecko nauczone ich w wieku przedszkolnym pamięta je po kres swoich dni. Umiałam je wszystkie niemal jako malutka dziewczynka i wystarczyło przeczytać je jeden raz aby móc z pamięci recytować je i bawić się nimi z moimi dzieciakami od momentu narodzin. Nie mieszkacie w moim najbliższym sąsiedztwie to tego nie wiecie, ale Ala i Wojtuś byli usypiani w rytmie tych własnie utworów  (+Brzechwa + Tuwim + Konopnicka rzecz jasna bo o nich też mi nie wolno zapominać). 




Kiedy dzieciaki podrosły rymowanki i wierszowanki powoli ustąpiły miejsca innego typu książka. Choć tak w życiu codziennym jeszcze wracają. Nie mniej jednak teraz kiedy szykujemy się na przybycie trzeciego dzieciątka, bardzo zapragnęłam znów mieć taką książkę w domu. 
I nawet nie wiecie jak wiele radość sprawiło samodzielne czytanie tych wszystkich utworów mojemu synkowi. Wciąż uśmiech rósł na jego buzi i rósł i słyszałam tylko "ja to przecież znam!". 
A jak bardzo się ucieszył na wieść, że teraz to on będzie uczył swojego młodszego brata tych wszystkich rymowanek. Jak widzicie czytanie dzieciom od urodzenia przynosi wielkie, wielkie korzyści hihi :)





To taka książka która wywołuje uśmiech na twarzy ludzi w każdym wieku, od dziadków, przez rodziców aż po najmłodszych słuchaczy. 
Książka która w niezwykły sposób łączy pokolenia. 
W książce znajdziemy zbiór najpopularniejszych polskich wierszyków, wyliczanek i kołysanek. Oczywiście wszystkie teksty są opatrzone pięknymi ilustracjami.
Wierszyki są łatwe do opanowania - krótkie, rytmiczne i wesołe. Dzieci z łatwością przyswajają słuchane teksty, jednocześnie poszerzając swój zasób słownictwa, poprawiając pamięć i koncentrację, a także doskonaląc dykcję i wymowę.








Jednego jestem pewna ta książka powinna się znaleźć w każdym Polskim Domu !
Obowiązkowo !!!

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.