Ćwiczenia oddechowe w Mikołajkowym klimacie

by - listopada 29, 2018


Jakiś czas temu na naszym fun page i kalane YouTube pokazał się filmik z moimi propozycjami ćwiczeń oddechowych dla dzieci w klimacie mikołajkowym. Dzieci już czują aurę Mikołaja więc z przyjemnością wykonują wszelakie czynności związane z tą postacią. 
Oto jak wykonałam pomoce służące do ćwiczeń.


MIKOŁAJ NA CHOINCE
Gdzieś wypatrzyłam taką oto ozdobę świątecznego stołu czy okna i od razu pomyślałam, czemu nie zrobić z tego zadania. I tak zaczęłam od naszkicowania choinki na kartonie i wycięcia jej wraz z dwoma kartonowymi podstawkami, w identycznym kształcie, które zostały sklejone razem dla wzmocnienia konstrukcji. Choinka jest pochylona ponieważ stanowi stelaż dla huśtawki.


W podstawkach wycięłam wąskie otwory takie aby pieniek choinki wszedł w nie na wcisk. Oczywiście zanim wcisnęłam pieniek wlałam do wnętrza otworu klej. 



Kiedy forma zastygła mogłam pomalować całość.

W tym czasie Alicja kolorowała Mikołajka.
Mikołajka pobrałam stąd KLIK.

Kolejnym etapem było wycięcie huśtawki ze zwykłego bloku rysunkowego i podklejenie jej klejem introligatorskim w który wtopiłam niteczki. Co ważne mikołajek, huśtawka, niteczki powinny być cienkie i lekkie tak aby dziecko bez trudu mogło "huśtać" oddechem Mikołaja. 


Kiedy klej wyschnie, przyklejamy naszego Mikołaja do huśtawki, huśtawkę zawiązujemy na drzewku i gotowe. 

UKRYTE PREZENTY
To dwie pomoce do ćwiczeń oddechowych ale bardzo podobne jeżeli chodzi o mechanikę zadania. 
Potrzebujemy zdjęć zabawek, mogą być wydrukowane lub wycięte z gazetek. Worków mikołajowych, wydrukowanych lub narysowanych i pokolorowanych. Bibuły prasowanej. 
Bloku technicznego, kleju oraz nożyczek. 

Zaczynamy od rozmieszczenia pojedynczych zabawek na kartce z bloku technicznego, tak żeby zmieściły się pod workami, całkowicie ukryte. 
Worki z kolei przyklejamy tylko za pomocą cienkich paseczków wyciętych z bloku rysunkowego. Paseczki zaginamy kilka razy jakby podnosząc worek i zakrywając zabawkę, tak żeby zadanie nie było zbyt trudne. 




Oczywiście zadanie polega na dmuchaniu i odkrywaniu zawartości Mikołajkowych worków :)


Druga pomoc to moc zabawek naklejonych na kratce bloku technicznego przykrytych warstwami bibuły prasowanej nałożonymi jedna na drugą, sklejonymi jedynie na wąskim pasku przyklejonym tuż nad zabawkami. Dla lepszego efektu nasze bibułki są różnobarwne. Polecam też zostawić bibuły na noc lub dwie pod ciężką książką. Ponieważ są one standardowo sprzedawane w rolce i niestety bibuła zapamiętuje ten kształt. 

Zadanie polega na dmuchaniu i odkrywaniu tego co pod bibułkami.


MIKOŁAJOWA BRODA


Mikołaja pobrałam stąd KLIK i wydrukowałam bez brody. Ten mikołaj był stworzony pod kalendarz adwentowy ale ja go postanowiłam wykorzystać inaczej. 

Białą farbkę Bambino wyjęłam do małej miseczki i rozcieńczyłam wodą. Ala nakładała spore krople farby w postaci kropek pod twarzą Mikołaja a potem je rozdmuchiwała słomką. Sam Mikołaja jest pokolorowany pastelami Bambino.



I jak Wam się podobają nasz pomysły :)
Kto nie widział filmiku z ich użycia w praktyce zapraszam na seans :)

Nasze twórcze działania wspiera od zawsze


A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.