Jest chemia !

by - kwietnia 06, 2021


Chemia, dla mnie zmora czasów licealnych. Dla mojego 10 latka nauka ponad wszystkie inne! Fascynacja zaczęła się pół roku temu i trwa. Dlatego tak ogromnie ucieszył mnie tytuł w nowościach
Wydawnictwo Nasza Księgarnia "Jest chemia! Śledztwo w sprawie pierwiastków ukrytych w twoim domu! . Wiedziałam, że to będzie wymarzony prezent urodzinowy. Nie myliłam się nic a nic. Wojtko ma tą książkę zawsze w plecaku i pokazuje ją każdemu, kto jeszcze jej nie widział. Rewelacyjne podejście i kontekst śledztwa, podsycają dodatkowo emocje i sprawiają, że przedmiot ten staje się źródłem przygody. Lektura ukazuje nam bliskość i wszechobecność pierwiastków, to jak bardzo są niezbędne i że warto je znać bo bez nich ani rusz. Ta publikacja to moc ciekawostek, intrygujących faktów, tak dostosowanych do percepcji młodego odbiorcy, że nie sposób nie wciągnąć w ten chemiczny świat wokół nas. 
 


Książka zaczyna się, od objaśnienia najistotniejszych zagadnień, przechodząc od ogółu do szczegółu, tak żeby poruszane potem tematy nie były odrealniona abstrakcją ale czymś jasnym i bliskim. Myślę, że to naprawdę świetna publikacja dla dzieci które jeszcze nie mają chemii w szkole, bo pozwala im poczuć pasję do tej dziedziny nim szkolna ława przygasi w nich tą miłość. Lektura pozwala im chemią się bawić, rozeznawać, przyjrzeć się z rozmaitej perspektywy i poczuć jak u siebie. W dodatku książka jest bardzo fajnie wydana, estetycznie, przejrzyście i ciekawie.



Publikacja zaczyna od budowy atomów, przechodzi do wielkiego wybuchu i prezentuje układ okresowy pierwiastków. Główna część skupia się na opisie poszczególnych pierwiastków i ich poszukiwaniu w najbliższym otoczeniu. Poznamy je tu wszystkie od tych najbardziej znanych aż po te które niedawno zostały odkryte. To naprawdę fascynujące. Takiej publikacji bardzo brakowało na rynku dziecięcej literatury. Jednym pierwiastkom poświęcono całą rozkładówkę inne mniej powszechnie dostępne zostały opisane w postaci krótkich notek. Opis zawiera informacje o ich właściwościach, zastosowaniu oraz miejscach, gdzie je można spotkać.  





Ciekawym uzupełnieniem tej publikacji a za razem przerywnikiem w lekturze podstawowej są „atomowe komiksy” pokazujące żartobliwe scenki z udziałem różnych znanych chemików.


 
Wydawnictwo Nasza Księgarnia z tytułem Wydawcy Stulecia | portalmedialny.pl

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.