Zabawa z ryżem

by - września 04, 2015



Wakacje to czyste i błogie lenistwo jeżeli chodzi o kreatywno - naukową stronę, dzieci głowie szaleją i dobrze im z tym. Ja mam za to pracy aż nadto i czasu na kreatywność po prostu mi brak. Ale kiedy ostatnio na cały dzień zostałyśmy z Alą same, wszystko co miało być zrobione, zrobione zostało, pomyślałam, że lepsza okazja na wyciągnięcie kolorowego ryżu szybko nam się nie trafi :) Teraz wróciliśmy do przedszkolnej rzeczywistości więc będzie nas tu teraz więcej :)

Jakiś czas temu ryż pokolorowałam, przy pomocy rozpuszczonych w wodzi barwników spożywczych, pozostawiłam do wyschnięcia, potem przesypałam do kubeczków i odstawiłam na właściwy moment.




Tęcza pełna niespodzianek
Ryż celowo zrobiłam w kolorach tęczy. Wzięłam blachę do pieczenia ciasta, na dnie umieściłam literki które Ala zna a następnie pasami zasypałam je ryżem tworząc tęczę. Dodałam tęczę z kartonu oraz po kilka przedmiotów w danym kolorze i zabawę czas zacząć :)






Ala się bawiła a ja opisywałam co ma w ręce i w jakim jest to kolorze, temat kolorów był tu przewodni. 






Literowa kopalnia
Kiedy cały ryż został już wymieszany, przesypany itd. itp. wyjęłam wszystkie zabawi i poleciłam Ali aby szukała w ryżu literek. Kiedy już je znalazła miała je włożyć do pojemniczka. Gdy literki zostały odnalezione, kolejnym zadaniem było znalezienie takich samych na kartce i nazwanie ich :)










Ryżowe obrazki
Mama malowała klejem, Ala sypała i obie patrzyłyśmy co też z tego ryży nam powstanie :)










Tęcza w butelce
Doskonały pomysł na prezent u nas doskonale się komponuje z buteleczką piaskową. Jedyne czego potrzebujemy to:
- przezroczysta buteleczka
- lejek
- coś czym można przesypywać ryż
- kolorowy ryż








Życzymy miłej zabawy i cierpliwości po zabawie dla rodziców oraz dzieci :P

A może spodoba Ci się także

8 komentarze

  1. Zabawa przednia, ale jak spojrzalam na powstaly balagan, pomyslalam, ze jesli zaproponuje dzieciakom cos takiego, to tylko na tarasie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś ty ryż się fajnie odkurza, 3 minutki i wszystko wciągnięte, bałagan jest wielki ale czysty, bezproblemowy a zabawa warta tego sprzątania :)

      Usuń
  2. Wykorzystam ten pomysł z kolorowym ryżem w najbliższym czasie☺ co tam bałagan...ale ile radości😆

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, co prawda ja też mam problemy z wielkim bałaganem, nie często robię zabawy po których w domu panuje armagedon ale po ryżu nie jest tak źle :)

      Usuń
  3. Wykorzystam ten pomysł z kolorowym ryżem w najbliższym czasie☺ co tam bałagan...ale ile radości😆

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo kolorowo i ryżowo... No i fajnie :-) . Bałagan widzę że spory przy tym ale czy to ważne ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie czy to ważne, nadal się tego uczę ale radość w oczach jest warta tego bałaganu :)

      Usuń
  5. Jak zawsze swietny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.