KOLOROWY ŚWIAT 2+ - Zabawa i nauka

by - kwietnia 09, 2015

Czy 20 miesięcy (jeszcze nie skończone) to dobry czas na poznawanie kolorów ?
Pewnie, a czemu nie ?
Wiadomo, że taka nauka potrwa, że Alusia za kilka dni nie będzie mi nazywała nawet 4 podstawowych barw jednak na zapoznanie z kolorami na pewno za wcześnie nie jest.
Na razie sobie sortujemy kolory, przypinamy kolorowe magnesy, czytamy o kolorach, nazywamy sobie je, przyklejamy kolorowe naklejki.
Zasadniczo w zabawach które sama wymyślam skupiam się na tym aby Alusia w ogóle zauważyła, że coś takiego jak kolor istnieje, że jest to sposób na kategoryzację.
Barwy jakich głównie się uczymy to:
CZERWONY
ŻÓŁTY
ZIELONY
NIEBIESKI
Zresztą zobaczcie jak dziś się świetnie bawiłyśmy :)

Kolorowe patyczki
Patyczki zrobiłam jeszcze dla Wojtusia ale można wykorzystać kolorowe patyczki kreatywne lub też kredki. Zadanie polega na dobraniu patyczków w pary.



Kolorowe wieże
Na planszy przyczepiłam po jednym klocku w 4 kolorach a obok Alusi położyłam jeszcze dodatkowe trzy z każdej barwy. Zabawa polega na budowaniu wieży w danym kolorze. A jeśli mamy do czynienia z bardziej wprawionym zawodnikiem możemy budować kolorowe budowle.




Sortowanie
Kiedyś zrobiłam kolorowe karty. Zwykły papier kolorowy zalaminowałam i gotowe.
Do kart dorzuciłam klocki w tych samych kolorach i sortowanie czas zacząć.




A potem porządki Ala układa mama nazywa kolory (i pomaga oczywiście :))


Kolory i kształty 
Znów dobieranie w pary połączone z nauka podstawowych kształtów.



I sprzątamy po zadaniu :)


Gdzie będę garażował
Kto powiedział że tylko chłopcy się bawią pojazdami.
3 kółeczka i trzy pojazdy trzeba znaleźć im miejsce na nocleg.



Magnesy
Kolorowe magnesy trzeba ładnie poprzyczepiać, kolorami oczywiście.



Książeczka z naklejkami
Alusia uwielbia naklejki więc zakupiłam jej taką oto książeczkę, nauka i zabawa w jednym :)
Ja kupiłam ją tu - 4 zł a ile zabawy :)


Pozdrawiamy kolorowo :)

A może spodoba Ci się także

2 komentarze

  1. Super zabawa,i to wszystko jednego dnia? Nauka kolorów od najmłodszych lat jak najbardziej.Na zabawę nigdy nie jest za wcześnie ani za późno.Moja córka mówi zamiast zielony to trawowy na żółty cytrynowy itp..Agnieszka Ciemińska

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.