Tablica motoryczna i WYNIKI KONKURSU z e-sklepdladziecka.pl

by - kwietnia 08, 2015



Dziś kolejna zabawka dla malucha i starszaka. Takie lubię najbardziej bo zarówno Wojtek jak i Alusia sią nimi bawią z zainteresowaniem a miejsce na półce zajmuje jedno. Wojtuś bawi się po swojemu i tłumaczy Alusi co i jak kiedy starszy brat skończy Ala zasiada i próbuje po swojemu.
Oboje korzystają zarówno ćwicząc paluszki jak i logiczne myślenie.

To sporych rozmiarów tablica z różnego rodzaju labiryntami po których poruszać będą się kolorowe drewniane kuleczki. Labirynty/szlaczki przypominają cyfry i litery dzięki czemu dziecko przesuwając po ich torze kuleczki wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne - rysowanie po śladzie :)
Kuleczki mamy w 5 kolorach (po cztery każdy). W narożnikach natomiast mamy 4 duże kulki (nóżki)  które możemy wykorzystać jako wyznaczniki 4 kolorów do których kulki danej barwy mają być sprowadzone. Zabawa z tą tablicą to doskonałe ćwiczenie wytrwałości do celu i koncentracji na zadaniu. Myślę, że tablica świetnie się spisze  nie tylko w domu ale także w podróży autem.
Sprawdzając możliwości tablicy bawiliśmy się nią na różne sposoby.
Oto zabawy jakie wymyśliłam dla dzieciaczków.
Układanie kolorami
Za wyznaczniki podałam Wojtusiowi kule (nóżki)do których miał doprowadzić odpowiednie kulki. Kolor pomarańczowy został więc Wojtuś go wprowadził w dowolnie wybraną przez siebie ścieżkę.
Super zadanie na rozgrzewkę i zaznajomienie się z tablicą.



 





Powtórka z liczb
Na końcach tunelów układałam różne liczby zadaniem Wojtka było umieszczenie w danym tunelu tylu kulek ile pokazywała cyferka na kwadraciku.





Liczę i układam
Tu zabawa była odwrotna, ja układałam kuleczki a Wojtuś je musiał zliczyć i odpowiednio podpisać.



Układanie ze wzoru
Tu stworzyłam na kwadracikach różne kombinacje kulkowych ułożeń a Wojtuś miał je odwzorować na tablicy. Tu zadanie okazało się dość trudne - musiałam dużo tłumaczyć i podpowiadać. Na pewno wiele pracy przed nami ale lubimy wyzwania więc bardzo dobrze się składa. Może to troszkę wina moich kartoników. Musze popracować nad wykonaniem lepszych, przejrzystych, nie odręcznych, jak tylko mi się to uda dołączę je do postu.
Szkoda, że do zabawki nie jest dołączona książeczka z takimi zadaniami.
Co prawda na odwrocie opakowania widnieją przykłady ale nie dotyczą one niestety naszej tablicy.




Układanie sekwencji
Ja ułożyłam pierwszy rządek reszta była zadaniem Wojtka.



Przesuwanie, manewrowanie, kombinacja
Tak mniej więcej bawi się Ala, próbuje przesuwa sobie kulki często gęsto jedną i tą samą po całej tablicy. Kiedy łapie za kulkę ja nazywam kolor, pokazuje jej gdzie kulka ma swój domek i czasem zgodzi się na taką zabawę.



Tak czy siak zabawa jest świetna a najfajniejsze zwycięstwo :)
Tablica do kupienia tu:

UWAGA UWAGA UWAGA
WYNIKI KONKURSU !!!
Wszystkie prace były wspaniałe i wyjątkowe.
Większość z nich zasługuje na nagrodę za wkład i poświęcenie twórców, jestem pod wrażeniem kreatywności i pomysłowości.
Za udział ślicznie dziękuję w imieniu swoim oraz E-SKLEPDLADZICKA.PL
Zwycięzcą jest:
 Tu może zacytuję fragment wiadomości od E-sklepdladziecka:
"Wygrywa Pani Agnieszka Ciemińska za sklepik. Jestem pod wrażeniem pomysłów i zastosowanych technik. Fajnie, ze są takie kreatywne mamy i przez to wychowują kreatywne pokolenie. "
Gratuluję serdecznie i proszę o BARDZO SZYBKI kontakt ze sponsorem !!!

A może spodoba Ci się także

3 komentarze

  1. Naprawde swietna ta tablica! Dzieki za pomysl na zabawke :) I oczywiscie gratulacje dla Pani Agnieszki :) Aga_ta Hogata

    OdpowiedzUsuń
  2. Tablica to zabawa na wiele godzin dla kreatywnych maluszków i starszaków również a nawet sama bym spróbowała się pobawić. Dziękujemy za postawienie nas na pierwszym miejscu w konkursie,było to ciekawe doświadczenie dla naszych dzieci a teraz wspaniały króliczek i jego domek trafi do nas.Dziękujemy,to duże emocje Agnieszka Ciemińska

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.