Sylabki - kurki i kurczaczki :)

by - sierpnia 28, 2015




My sobie sylabkujemy dalej, pozostając wytrwale na etapie literek M, P, B, L, W, F. Jednego dnia powtarzamy te, innego tamte, czasem te i tamte a czasem mieszamy sylabami i powtarzamy wybrane spośród wszystkich. Dziś przykład takich zabaw powtórzeniowych. Wszystko co stworzyłam zalaminowałam dzięki czemu mogę zmieniać sylabki i dobierać je pod te które akurat danego dnia chcemy przerabiać. Wystarczy zetrzeć to co było napisane i napisać coś innego.
Na rozgrzewkę mała powtórka z biedronką z sylabkami B - trzeba dobrać sylabki w pary (zdjęcia powyżej). Oraz druga szybka powtóreczka to kwiatuszek z płatkami z L, zadanie polega na wypisaniu wszystkich sylabek z L (patrz zdjęcia poniżej). Po takim wstępie bierzemy się do kur i kurczątek, bo dziś będzie kurzo :)




 1) Kury i kurczaki
Stworzyłam dwie kury oraz po 8 kurczaczków dla każdej z nich. Mamy kury zostały podpisane literkami L oraz B a kurczaczki wszystkimi sylabami do tych literek. Zadanie polegało na dopasowaniu kurczaczków do ich mam, oczywiście imię każdego z kurczątek należało głośno odczytać, tak dla pewności.








2) Kurczaki i robaki
Tu podobne zadanie tym razem mamy kurczaczki z sylabami B oraz robaczki z identycznymi sylabami. Trzeba znaleźć pary, bo kurczaczki bardzo zgłodniały i dać im tego robaka na którego mają ochotę, głośno przy tym czytając sylaby.








3) Gdzie mojej jako ?
Kurczaki zmieniły imiona, do sylab z B dopisałam drugą sylabę z L. Kiedy już każdy kurczak miał imię, na skorupkach (przepołowionych na pół) napisałam takie same sylaby, tak aby jajka kolorystycznie do siebie pasujące tworzyły imię danego kurczaczka. Na górnej połowie skorupki była sylaba z B a na dolnej z L.
Wojtuś musiała najpierw odczytać imię kurczaka tj  BULI, BELA, BOLY itd a następnie odnaleźć jego jajko.









Tak się bawiliśmy wczoraj, ale ponieważ jakiś czas temu bawiliśmy się jeszcze inaczej, a pomysł uważam za fajny to i jego tu podpina, może ktoś skorzysta :)
Drukujemy lub tak jak ja piszecie na paskach papieru sylaby. Zadaniem dziecka jest porozcinanie ich i umieszczenie w odpowiedniej zakrętce. Każda sylaba ma swój zakrętkowy domek.
Ćwiczymy ciachcianie i jeszcze sylabki :)




Pozdrawiamy i zapraszamy do zabawy :)

A może spodoba Ci się także

1 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.