Przygody Gala Asteriksa - wydanie jubileuszowe

by - listopada 19, 2019


Dziś nie lada gratka dla fanów komiksów oraz dla fanów Asteriksa oraz Obeliksa. 
Ja mam w domu podwójną dawkę młodego pokolenia, które zakochane jest tak w jednym jak i w drugim. Zeszłej jesieni i zimy, przygody tych dwóch galów, były jedyną godną uwagi dobranocką. 
Dzieciaki do dziś dnia, znają te bajki na pamięć i niejednokrotnie cytują. Dlatego kiedy wypatrzyłam to jubileuszowe wydanie wiedziałam, że będzie w domu zachwyt. Nie myliłam się nic a nic, przy czym nie wiedziałam, że komiks wywoła również wojnę domową. 
Kto ma go czytać pierwszy? Kto ma go czytać wieczorem? Kto może go zabrać do szkoły ? itd itp. 


W 2019 roku bohaterowie Asteriks i jego wierny przyjaciel Obeliks obchodzą sześćdziesiątą rocznicę powołania ich do życia przez duet scenarzysty René Goscinny’ego i rysownika Alberta Uderzo. Z tej okazji powstało jubileuszowe wydanie z pierwszymi przygodami dwóch najsłynniejszych na świecie galów. Album otwiera doskonale wszystkim znany komiks Przygody Gala Asteriksa, druga jego część zaś to kilkadziesiąt dodatkowych stron z artykułem, w którym sami autorzy opowiadają o tym, w jakich okolicznościach zrodził się w ich głowach pomysł na tę serię i postaci oraz jak powstawał ów pierwszy album. Tekst uzupełniają liczne grafiki i zdjęcia z prywatnych archiwów autorów. Jest to nie lada gratka dla fanów serii, okazja do poznania wielu ciekawych, nieznanych dotąd faktów dotyczących Asteriksa, jak i samych autorów.

Asteriks, nadludzko silny Obeliks, Panormaiks, Kakofoniks i cała plejada znanych i uwielbianych bohaterów, których nie sposób nie pokochać, ot choćby za poczucie humoru. Historia galijskiej osady, która dzielnie stawia opór rzymskim najeźdźcom, to obowiązkowa pozycja na półce każdego fana komiksów. 

„Jest rok 50. przed naszą erą. Cała Galia została podbita przez Rzymian... Cała? Nie! Jedna, jedyna osada, zamieszkana przez nieugiętych Galów, wciąż stawia opór najeźdźcom i uprzykrza życie legionom rzymskim stacjonującym w obozach Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium”. 
Tak zaczyna się ten niezwykły komiks, słowa które chyba każdy fan galów zna na pamięć. 












A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.