Obrazkowe sylaby PA, MA wraz z programem słuchowym
Nauka czytania z Jakubem, jeszcze przed nami. Jednak materiałów nigdy nie dość.
Spora część została nam po Ali i Wojtku, więc będzie dużo łatwiej. Jednak sukces szybkiego czytania, tkwi w dobrej zabawie, nie może być mowy o nudzie i powtarzalności. Dzieci lubią odkrywać, uczyć się nowych rzeczy, poznawać, stawiać sobie poprzeczki. Tak zbudowany jest człowiek, tak ten mały jak i ten duży. Dorośli czasem popadają w stagnacje ale dzieci nigdy. Dlatego bazując na tym, można naprawdę błyskawicznie opanować z dzieckiem wszystkie paradygmaty. Liczy się różnorodność i pomysł.
Spora część została nam po Ali i Wojtku, więc będzie dużo łatwiej. Jednak sukces szybkiego czytania, tkwi w dobrej zabawie, nie może być mowy o nudzie i powtarzalności. Dzieci lubią odkrywać, uczyć się nowych rzeczy, poznawać, stawiać sobie poprzeczki. Tak zbudowany jest człowiek, tak ten mały jak i ten duży. Dorośli czasem popadają w stagnacje ale dzieci nigdy. Dlatego bazując na tym, można naprawdę błyskawicznie opanować z dzieckiem wszystkie paradygmaty. Liczy się różnorodność i pomysł.
Obrazkowe sylaby PA MA to nowość wydawnictwa Centrum Metody Krakowskiej, jest to pomoc do nauki czytania metodą sylabową z programem słuchowym.
Jest to pierwszy zestaw paradygmatów na jakim się pracuje, tuż po poznaniu samogłosek.
Praca ta jest jedną z najtrudniejszych. Wprowadzając każdy z tych paradygmatów w izolacji, nie mamy najmniejszego problemu. Dziecko które wie jak wygląda A czy E szybko chwyci MA czy ME. Problem się pojawia kiedy oba te paradygmaty pojawiają się jednocześnie. Mamy już PA oraz MA, PE oraz ME. Na tym etapie ilość pomocy dydaktycznych, czy też ilość rozmaitych zabaw jest kluczowa.
Tu praca wymaga przełamania myślenia u dziecka, wejścia na pewien tor, schemat. Drugi zestaw paradygmatów jest można powiedzieć równie trudny, ale już każdy kolejny jest o poziom łatwiejszy bo dziecko wie o co chodzi i rozumie. Pozostaje wtedy tylko kwestia zapamiętania brzmienia spółgłoski w zestawieniu z samogłoskami.
Jest to pierwszy zestaw paradygmatów na jakim się pracuje, tuż po poznaniu samogłosek.
Praca ta jest jedną z najtrudniejszych. Wprowadzając każdy z tych paradygmatów w izolacji, nie mamy najmniejszego problemu. Dziecko które wie jak wygląda A czy E szybko chwyci MA czy ME. Problem się pojawia kiedy oba te paradygmaty pojawiają się jednocześnie. Mamy już PA oraz MA, PE oraz ME. Na tym etapie ilość pomocy dydaktycznych, czy też ilość rozmaitych zabaw jest kluczowa.
Tu praca wymaga przełamania myślenia u dziecka, wejścia na pewien tor, schemat. Drugi zestaw paradygmatów jest można powiedzieć równie trudny, ale już każdy kolejny jest o poziom łatwiejszy bo dziecko wie o co chodzi i rozumie. Pozostaje wtedy tylko kwestia zapamiętania brzmienia spółgłoski w zestawieniu z samogłoskami.
Ta pomoc to plansza z ilustracjami (gruba, wielkoformatowa)wypełniona mnogością słów zaczynających się od sylab paradygmatów PA i MA. U góry i u dołu planszy mamy wypisane te paradygmaty (duża czytelna czcionka na czarnym tle, ułatwia koncentracje na literkach) a w zestawie podpisane karty z obrazkami (czarne tło, biała prosta czcionka). Wszystko to tworzy już fajną całość ale to nie koniec. Jak nazwa wskazuje jest do niej dołączony program słuchowy.
Do plików dźwiękowych można się dostać za pomocą kodu lub znaleźć je bezpośrednio w sklepie CMK. Program słuchowy czytany jest przez zawodową aktorkę dr Alicję Kabałę i jest odpowiednio zwolniony dla ułatwienia percepcji. Czeka na Was aż 20 nagrań. Całość sprawia, że dziecko ogarnia ten temat wzrokowo oraz słuchowo, dzięki temu szybciej wchłania i pojmuje nowości jakie przed nim się pojawiają. Mam nadzieję, że podobne pomoce uda się stworzyć również z choćby kolejnymi dwoma paradygmatami. Drugi paradygmat z całą pewnością też bardzo potrzebuje własnie takich publikacji.
Obrazkowe sylaby PA MA - KLIK
0 komentarze
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.