Układ Słoneczny - SkumajTo

by - lutego 10, 2020


Odkąd pamiętam byłam zafascynowana przyrodą i geografią. Język polski wypracowania, matematyka owszem ale bez szału, wf, plastyka, muzyka wszystko fajnie ale otaczający nas świat i jego niekończące się tajemnice to była pasja. Nic wiec dziwnego, że chcąc nie chcąc, od pierwszych miesięcy życia pchałam dzieci w tym kierunku, książki przyrodnicze, geograficzne, opowiadające o anatomii czy kosmosie to był mój konik i koło żadnej nie potrafię, do tej pory, przejść obojętnie. 
Od samego początku Kusiątka w nich brylowały i nasiąkli jak gąbki. 
Przyznam się szczerze, że kiedy przyleciało do mnie to cudo ze zdjęć (SkumajTo jesteś wielka w tym co robisz <3) a była to niespodzianka, to dosłownie skakałam z radości. 
Tak, tak nie dzieci, bo one jeszcze nie zdążyły dotrzeć do przesyłki, tylko ja hahahha.




Zapewne w tej recenzji nie będę obiektywna (więc to co ujęłam w kadrach i na filmie oceńcie sami), bo mojemu zachwytowi nie ma końca. 
Próbowałam raz, dawno temu, robić styropianowe planety i wiem jak jest to żmudna praca i ile czasu zajmuje a to wykonanie... majstersztyk. Zobaczcie zresztą zdjęcia z bliska, specjalnie je robiłam, bo jest perfecto !
Na planetach zresztą się nie kończy jakość i precyzja, bo sama podkładka, nie odbiega od planet poziomem. Jest gruba, solidna i duża. Układ się pięknie prezentuje i obrazowo uświadamia dziecku jak to wszystko wygląda i to w trójwymiarze. 

Grafika podkładu jest czytelna i przejrzysta. 
Planety typu ziemskiego rozdzielone pasem asteroid (planetoid) od gazowych olbrzymów. Zwiększone odległości między olbrzymami, a zmniejszone między planetami skalistymi. Dodatkowe przyciągające dziecięcą uwagę elementy jak kosmonauta, satelity, komety. Miodzio.
Do zestawu mamy dodane karty z planetami i podpisami oraz kartkę z opisem poszczególnych ciał niebieskich. Planety są ukryte w woreczki w którym będą przechowywane kiedy zabawa dobiegnie końca. Nasze kulki możemy nakładać i zdejmować na planszę dłonią lub szczypcami które również przyleciały w paczce i są częścią zestawu. 





 To niesamowite doświadczenie wziąć planetę w rękę a nie tylko zobaczyć w książce czy na ekranie komputera. Tak jak w rzeczywistości tu planety różnią się od siebie wielkością a ponieważ malowane są ręcznie, są niepowtarzalne i unikatowe. Kocham handmade i nic go nie zastąpi, żadna masowa produkcja. 
Wszystko co wychodzi spod ręki SkumajTo, jest przemyślane ale za razem bezpieczne dla naszych dzieci. Skąd ta pewność? Ponieważ pani Ania testuje je na własnych dzieciach, ba sama je maluje i to całymi dniami :P To najlepsza rekomendacja. Farby są atestowane i nieszkodliwe dla zdrowia. 

Czego uczy ten zestaw poza perfekcyjną znajomością ciał niebieskich naszego układu słonecznego, ich kolejności w tymże układzie? Uczy precyzji, skupienia, koncentracji, koordynuje pracę oko-ręka, czyli wzrokowo-ruchową, jest jednocześnie doskonałym treningiem motoryki małej. 
Dla mnie jeszcze dodatkowy wielki plus, za doznania estetyczne. 




Wymiary:
- podstawa: 480x250mm
- największa planeta: średnica 55mm
- najmniejsza planeta: średnica 25mm


A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.