ABC - pomoce do nauki literek home made :)

by - marca 22, 2015



Cztery proste pomoce, proste ale za to szalenie czasochłonne, stworzenie ich to nie lada wyzwanie.
Znalezienie odpowiednich obrazków, wydrukowanie, rozcięcie.
Rozpisanie całego alfabetu (razy cztery bo mały i duży oraz drukowany i pisany), stworzenie podpisów pod obrazki, wydruk i rozcięcie.
Zalaminowanie i znów rozcinanie. 
Jednak kilka nocek i możemy się cieszyć takim oto zestawem.
Moim zdaniem wart pracy.
W przyszłości będą jeszcze sylaby.
1) Karty z obrazkami i literkami
Każda literka jest w wersji małej i dużej oraz drukowanej jak i pisanej.
Każda literka ma minimum 4 obrazki które się na nią zaczynają, wszystkie są podpisane. Jedne literki  mają tylko 4 inne mają 6 obrazków w zależności od ilości ciekawych rzeczy jakie na daną literę się zaczynają.  Szukając obrazków starałam się jak najbardziej spersonalizować nasz Alfabet dobierając przedmioty z naszego otoczenia i lubiane tak przez Wojtusia jak i Alusię.









Dobieranie czwórek
Do tego ćwiczenia z Wojtusiem jeszcze nie doszłam ale nie wydaje mi się aby stworzyło ono większe problemy. Nie chodzi tu o znajomość literek która u nas jeszcze jest średnia a raczej o kojarzenie kształtów i znajdowanie podobieństw. Każde ćwiczenie do oswojenia się z literkami, obicie się z nimi i dostrzeżenia różnic pomiędzy, jest na wagę złota.



Naukę zaczynamy od 10 literek.
Stopniowo będziemy je podmieniać, zestaw jest tak wielki że posegregowanie go całego jest nie realne dla 4 latka ze względu na czas jaki by to trwało, mózg mojego dziecka nie jest w stanie tak długo pracować nad takim zadaniem, zresztą nuda i monotonia to wróg a nie sprzymierzeniec nauki :) Dlatego jak opanujemy cały alfabet dobierać będziemy po jednym obrazku do danej literki.
Wybrałam te literki które Wojtuś choć troszkę kojarzył i najpierw poleciłam dobranie ich w pary
Małe-Duże







Drugim zadaniem było dobranie obrazków do literek na jakie się zaczynają.
Ułatwieniem jest to, że każdy obrazek jest podpisany, wystarczy porównać literki i odpowiedź gotowa.













2) Plakat i karty z literkami
Plakat był stworzony z myślą o ścianie, ale drukarka odmawia posłuszeństwa nie drukuje ładnie tylko blado więc na razie plakatu na ścianę nie będzie za to mamy planszę z literkami.
Plakat wydrukowałam dwa razy jeden zalaminowałam w całości a drugi dopiero po rozcięciu literek.
Tak powstała dopasowywanka.
Myślę też o zrobieniu memo., wystarczy dodrukować karty raz jeszcze i gotowe.



 





 

 3) Puzzle z literkami
Puzzle odnajdziecie TUTAJ - cały czas planuje zrobienie własnych ale na razie korzystamy z tych bo spisują się wyśmienicie :)
Są to puzzle z Aniołkami, puzzle dwuczęściowe na jednej części jest duża literka a na drugiej mała.



 




4) Książeczka z literkami
To banalna pomoc którą możecie zrobić nawet bez drukarki.
Wystarczy kupić blok techniczny i w kiosku dowolną książeczkę do nauki literek taką z naklejkami.
Karty bloku technicznego rozcinamy na 4 równe prostokąty.
Na każdym z nich piszemy literkę, małą oraz dużą i przyklejamy naklejkę.
Gdybym robiła karty raz jeszcze poprawiłabym długopis czymś grubszym bardziej wyrazistym.
Karty zalaminowałm, podziurkowałam i przewiązałam drucikiem kreatywnym ale kiepsko się spisuje w tej roli, dlatego już zamówiłam kółeczka spinające bo mam kilka pomysłów na książeczki.
Ta pomoc głównie służy Alusi, która w przeciwieństwie do Wojtusia naprawdę bardzo lubi literki i cyferki :)





Macie jeszcze jakieś pomysły na fajne pomoce dydaktyczne do zrobienia w domu ?
Ja planuje jeszcze zrobić domino z literkami, piszcie może podsuniecie mi jakiś ciekawy pomysł, chętnie zrealizuję  :)

A może spodoba Ci się także

2 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.