Drzewka na cztery pory roku

by - kwietnia 13, 2018


Dawno w naszym domu się nie działo nic kreatywnego. Na ścianach obrazki z zimy, na tablicy tylko kolorowanki, na szafkach jeszcze czerwono białe flagi z Dnia Niepodległości a jakby się dobrze rozejrzeć to idę o zakład, że znalazłabym coś w tematyce bożonarodzeniowej. Wstyd i hańba, ale cóż było robić, pierwsze trzy miesiące z niemowlakiem (zwłaszcza takim jak nasz Jakub), wymagają pełnego poświęcenia oraz zaangażowania. A ja nawet nie planowałam jemu, sobie, ani reszcie domowników tego stanu rzeczy zaburzać. Jednak przychodzi powoli ten czas, kiedy już coś, cokolwiek, zrobić się da. Zaczęłam od usunięcia, wszystkich prac jakie były, tak ku większej motywacji. Do zapełnienia mamy parapety, szafki, ramki, tablicę magnetyczną - plan jest taki, że ma być świeżo i pięknie ;)
Postanowiłam zacząć od stworzenia czegoś, co już dawno chodziło mi po głowie i co jest aktualne caaaały okrągły rok. 
Drzewka na cztery pory roku. Takich jeszcze tu nie było. Szukałam inspiracji ale jej tak do końca nie znalazłam, za to w tak zwanym międzyczasie, przyleciały do nas płatki osikowe z Osikowej Doliny. Robiliśmy sobie pewien projekt wiosenny z dzieciaczkami i wtedy mnie olśniło. 
Projekt wiosenny a także doskonały upominek już niebawem na blogu a dziś nasze drzewka.

Potrzebujecie:
  • Drewnianych patyczków
  • Drewnianej podstawki z dziurką
  • Płatków osikowych
  • Pianki pcv
  • Kleju introligatorskiego
  • Nożyczek


Zaczęłam ja od wycięcia korony drzew. I tak wiosna otrzymała koronę jasno zieloną a lato ciemno zieloną. Drzewka jesienne i zimowe natomiast koronę niebieską czyli niebo i czarne gałązki.



Najpierw dzieci przykleiły gałązki do niebieskiej pianki.


Potem przyszła kolej na przyklejanie osikowych płatków.
- Wiosna - płatki różowe i zielone
- Lato - płatki zielone w kilku odcieniach
- Jesień - płatki brązowe, żółte i pomarańczowe na drzewie oraz na podstawce
- Zima - płatki białe jako śnieg na drzewku i podstawce


Kiedy płatki zostały naklejone, do wnętrza pianki wkleiliśmy drewniany patyczek i pozostawiliśmy drzewka do wyschnięcia.





Na koniec pozostało już tylko zmontowanie wszystkiego. 
Piękna i jakże efektowna dekoracja naszego parapetu gotowa.


I jak Wam się podoba nasz pomysł ? 

A może spodoba Ci się także

4 komentarze

  1. Widział te osikowe płatki na kilku blogach, ale sama ich jeszcze nie kupiłam. Widzę, że można wykorzystać je do wielu prac, więc czas się za nimi rozejrzeć. Drzewka wyglądają pięknie:)

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.