Kula Ziemska z maluszkiem

by - kwietnia 09, 2018



Ostatnio powrócił u nas temat kuli ziemskiej, jej powłok, kontynentów, oceanów, oraz naszego miejsca na ziemi. Dlatego idąc za ciosem postanowiłam uruchomić nasze rozleniwione pokłady kreatywności i nie tylko poczytać o naszej planecie ale też co nieco stworzyć. 
Dziś dwie bardzo proste prace twórcze dla najmłodszych wielbicieli geografii. 


1) Wylepianka - rozcieranka
wakacje to bardzo leniwy czas, jakoś nie ma serca i ochoty do pisania  czy ćwiczenia grafomotoryki, a jednocześnie aby małe łapki całkiem nie spoczęły na laurach plastelina się bardzo poleca. Wszelkiego typu rozcieranie, wcieranie, lepienie, ugniatanie, rolowanie itd itp to doskonałe ćwiczenie motoryczne dla rąk. A że do zabaw plasteliną moich dzieci zachęcać nie trzeba to bardzo często używamy tej metody plastycznej, bo ma moc korzyści i przynosi dużo radochy. 

Zaczęłam od wydrukowania kuli ziemskiej na kartce z bloku technicznego, nie polecam rozcierania na kartkach cienkich i takich które łatwo się zaginają, gniotą itd.
Potem pokazałam Alusi gdzie są lądy wytłumaczyłam czym są i dlaczego mają być zielone. Potem objaśniłam gdzie są oceany i też pokazałam w książce co i jak. Kiedy wszystko było pojęte na poziomie lat 4 Alusia przystąpiła do dzieła. Zielone i niebieskie odcienie plasteliny poszły w ruch. 







2) Malowanie bez brudzenia
Tym razem praca fajna już nawet dla roczniaka, nie  znaczy to że 4 latek nie będzie miał frajdy tworząc w ten sposób. Zaczynamy od znalezienia talerzyka papierowego, farbek plakatowych w kolorze niebieskim i zielonym oraz woreczka strunowego do którego zmieści się talerzyk. 

Maluszkowi sami nanosimy farbki w postaci dużych plam farby (nie żałujcie farby!), a ciut starszy maluch może sam to zrobić. Mają być niebieskie i zielone jak kolory ziemi. 







Bardzo proste prace o Ziemskiej tematyce :)

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.