Metoda Krakowska - sylaby inaczej cz II

by - czerwca 02, 2015



I dziś kolejna porcja pomysłów na zabawy z SYLABAMI INACZEJ - na poprzedni post zapraszam TUTAJ . Zaczynamy od garażu z sylabami. Do zabawy wykorzystałam sylaby otwarte i zamknięte z literką M.


GARAŻ Z SYLABAMI
SYLABY INACZEJ poukładałam w pudełeczku a pojazdy obkleiłam tymi samymi sylabami napisanymi na pociętej kartce papieru. Zadaniem Wojtusia było zaparkowanie wszystkich pojazdów na właściwym miejscu.







OTWARTA - ZAMKNIĘTA
Czyli dobieranie sylab w pary.
Zaczęliśmy od M, ja ułożyłam sylaby otwarte Wojtuś miała kolejno od góry do dołu odszukać właściwe sylaby zamknięte. Później z kolei ułożyłam sylaby zamknięte z literką P a Wojtusia zadaniem było dobranie do nich sylab otwartych.






POCIĄG Z SYLABAMI
Pociąg już miała, wagoniki też jedyną zmianą było ich zalaminowanie tak aby sylaby wymieniać w raz z nauką kolejnych. Dzięki zalaminowaniu na wagonach wypisuję odpowiednie sylaby a Wojtuś umieszcza w nich odpowiednie sylabowe towary inaczej pociąg nie ruszy :)
I pociąg jedzie PY - PY - PY - PY





A może spodoba Ci się także

4 komentarze

  1. super zabawy! podkradamy pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie bawicie się tymi sylabami... A jak wiadomo nauka poprzez zabawę jest najlepsza ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, faktycznie u Was metoda krakowska i to na calego! Pomysl z garazem super, wykorzystam, bo i u nas sylaby inaczej na tapecie :)

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.