50 zwierząt które zmieniły bieg historii

by - listopada 13, 2017


Idą Święta Bożego Narodzenia, czas wyjątkowy, kiedy dawać znaczy dostawać. 
Od jakiegoś czasu podsuwam Wam nasze pomysły na prezenty dla dzieci w rozmaitym wieku, ale dorosłym też się coś od życia należy. Ja jako amatorka literatury uważam, że najpewniejszym i najbardziej wartościowym pomysłem na prezent jest dobra książka. W ostatnim czasie weszłam w posiadanie trzech bardzo ciekawych tytułów, które w mojej opinii są uniwersalne. Zwłaszcza, że każdy dorosły ma w sobie coś z dziecięcej potrzeby chłonięcia wiedzy, odkrywania i wyszukiwania ciekawostek z rozmaitych dziedzin. Takie właśnie  książki chcę Wam pokazać a pierwsza nich traktuje o zwierzętach które zmieniły bieg historii świata. Moje dzieciaki uwielbiają zwierzęta, już dawno nie leciała w naszym domu bajka, bo filmy przyrodnicze w pełnym wymiarze zastąpiły ich miejsce. Taki obrót spraw bardzo mnie cieszy, tym bardziej, że ja sama uwielbiam z maluchami siadać i oglądać te niezwykłe programy, ten niezwykły świat, tak bardzo odległy i egzotyczny. 

Dlatego jako pierwsza w oko wpadła mi właśnie ta książka. Byłam niezwykle ciekawa podejścia do tematu, wyborów jakie padły. Bowiem opisuje ona 50 gatunków zwierząt, które miały znaczący wpływ na losy obecnego świata. 





Każde zwierze w tej książce to zupełnie inna historia i inny wpływ na dzieje ludzkości. Jedne służą do transportu, inne dostarczają nam produktów spożywczych czy też materiałów na ubrania, są też takie dzięki którym medycyna zrobiła ogromny krok do przodu. Niezwykłe fakty, ciekawostki ze świata fauny wszelakiej, od pędraków po ogromna stworzenia. I choć dziś o nich nie myślimy w ten sposób, warto uświadomić sobie, jak wiele im zawdzięczamy, nie tylko na przestrzeni dziejów ale i w obecnych czasach. Jak wiele nam dają, jak wielkie korzyści z nich są czerpane. Znajdziemy tu konia, który był wykorzystywany na polu bitwy już od IV wieku i pomógł Mongołom podbić znaczącą część świata, ale także jedwabnika, który przez 5500 lat dawał człowiekowi włókno na ubrania i przyczynił się do rozwoju handlu pomiędzy Chinami a Europą na słynnym Jedwabnym Szlaku.





Książka jest bardzo obszerna, bogato ilustrowana i z pewnością wciągająca. Nie trzeba jej czytać ciurkiem, można na wyrywki. Ja lubię zasiąść do niej z doskoku, kiedy dzieci już śpią. Choć musze przyznać, że mój starszak też jest bardzo żywo zainteresowany tą lekturą. Rzecz jasna takie ilości tekstu i sama treść nie są dostosowane do jego wieku, ale już ciekawostki i miniaturowe ramki jak najbardziej. A takich rzeczy nie dowie się z książeczek dla dzieci i on to wie. 








Jeżeli szukacie ciekawej, wciągającej, niezobowiązujące i uniwersalnej lektury to zdecydowanie ta będzie dobrym wyborem. Napisana ciekawie, przystępnie, opisująca dobrze wyselekcjonowane informacje. Jednocześnie opisy są zwięzłe i rzeczowe, nie ma mowy o przysłowiowym laniu wody. Siadacie czytacie i macie konkretny bit wiedzy. To bardzo dobre podejście, bo książka nie męczy a wręcz przeciwnie ciężko ja odłożyć na półkę, bo jeszcze tylko jeden rozdział...
Szczerze polecam. 

AUTOR: ERIC CHALINE
Format: 17 x 23 cm
Stron: 224
Oprawa: twarda, foliowana
Przekład: Jerzy Jarosław Malinowski


A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.