Green Rose - ubrania z wełny merynosa

by - listopada 27, 2017


Wełna, z czym Wam się kojarzy ?
Mi z ciepłem, z przepływem powietrza, z owcami, z góralami i z kołdrami bowiem wszyscy tak my jak i dzieciaki mamy właśnie wełniane kołderki. Jednak za razem, na myśl przychodzi mi także specyficzna faktura, nawet jeżeli pomyśle o ubraniach czy sweterkach, zawsze gryzły. Dlatego kiedy trafiłam na markę Green Rose i to przeglądając niemowlęcą odzież, nie mogłam przebić się przez ten stereotyp. Ja jako dorosła osoba nie przepadam za wełnianymi swetrami na gołą skórę a tu czapeczki, bodziaki, pajacyki ?
Jak to możliwe? Ano możliwe i to jeszcze jak. Nie jestem fotograficznym profesjonalistą ale na zdjęciach możecie zobaczyć i niemal poczuć delikatność i subtelność tych uszytków
. I wierzcie mi na słowo, bawełna tym ubrankom do pięt nie dorasta. Są tak cudownie mięciutkie i lekkie, że nie potrafię sobie chyba wyobrazić materii bardziej odpowiedniej dla noworodka.


Szczerze powiem, że nie mogłam doczekać się przesyłki.
Ciekawość była ogromna. Nie potrzebujemy wielu ubranek bo mamy je po dzieciaczkach, ale te kilka sztuk, takich tylko dla... to bardzo ważna dla mnie rzecz.
Ta wyprawka zdecydowanie jest wyjątkowa. 
Poza materią i jej fakturą, ubranka są pięknie odszyte, przemyślane, dobrze skrojone. Zachwyciły mnie na przykład dodatkowe zakładki w śpiworku oraz bodziaku które odwinięte stanowią łapki niedrapki. A co się znalazło w naszym zestawie ?

Zestaw bazowy do szpitala, a w nim obowiązkowa zwłaszcza przy zimowym bobasie czapeczka krasnal i łapki niedrapki. Raz, że przeciwko drapaniu a dwa, że w celu ochłodzenia małych łapek. 
Tak czapusia jak i rękawiczki oraz wszystkie inne ubranka są wykonane w 100% z naturalnej wełny merino. 

Co charakteryzuje wełnę merino:
- zupełnie nie gryzie
- naturalnie oddycha
- nie wchłania zapachów
- mimo swej cienkości i lekkości jest niezwykle ciepła
- nie gromadzi w sobie bakterii dzięki keratynie
- nie wywołuje alergii nawet u bardzo uczulonych na wełnę ludzi, 
- posiada wszystkie właściwości termoregulacyjne, latem chłodzi - zimą zaś grzeje.
- wełna ta wchłania w siebie wilgoci (pot, wodę) do ok. 30% od swojej wagi, pozostawiając ciało maluszka (i nie tylko) suchym i ciepłym.

Wiadomo, że noworodek potrzebuje z jednej strony ciepła a z drugiej musimy unikać pocenia się i przegrzania. Jak to zrobić zimą? Ani rozebrać, ani wyubierać. Wełna oddychająca ale grzejąca wydaje się tu być rozwiązaniem idealnym, bezproblemowym i bezpiecznym w 100%.  





Kolejne punkty must have to zestaw: 
body kopertowe (moja ulubiona forma zapinania przy noworodkach) oraz spodenki - u nas obowiązkowo bez stópek (oczywiście na stronie Green Rose znajdziecie także półśpiochy, śpiochy, rampersy i pajacyki), moja ulubiona dolna cześć garderoby niemowlęcej.


Body dla noworodka - na stronie znajdziecie rożne bodziaki ale dla noworodka polecam ten zapinany kopertowo, jest najlepszym rozwiązaniem przy maluszku który nam w niczym jeszcze nie pomoże, nawet główki nie podtrzyma, zresztą i tak często gęsto podczas ubierania i rozbierania śpi. Takie całkowite rozpinanie i nie wciskanie maluszkowi ubranka przez główkę bardzo ułatwia zadanie. Body w dodatku posiada wszyte w rękawki na stałe łapki niedrapki - genialny pomysł. 

Spodenki dziecięce bez stopek, których ja osobiście nie lubię, wolę rajtuzy albo skarpetki. Każdy ma swoje widzimisię ja mam takie :P W dodatku takie spodenki mogą służyć z jednej strony jako wierzchnia warstwa ale równie dobrze się sprawdzą jako warstwa termoaktywna pod inne ubranie, np śpioszki, kiedy wybieramy się na spacer. 







Merino czapka kominiarka idealna na zimę, jesień i wiosnę. Doskonała już dla noworodka, ale znakomicie sprawdzi się też przy starszych dzieciach. Zamiast ubierania czapki i szalika które zresztą wiecznie się przekręcają i nie siedzą tam gdzie trzeba wciskacie na głowę kominiarkę i wszystko to co ma być chronione jest bezpieczne i osłonięte. Czapka kominiarka jest uszyta z dwóch warstw wełny, co zapewni dodatkowe ciepło. Nie jest to sprawdzone w praktyce ale wydaje mi się, że taki pomysł w przypadku nowo narodzonego maluszka powinien bardzo ułatwić zimową organizację spacerową. Kominiarka, cieplutki mięciutki kombinezonik, śpiworek i mróz nie ma szans. 




Śpiworek dla niemowlaka z naturalnej wełny - to absolutna rewelacja. Dzięki rozpinanemu dołowi zawsze mamy dostęp do niemowlęcych nóżek i pupy, kiedy w nocy czy podczas drzemki przyjdzie nam maluszka przewinąć. Kilka szybkich ruchów i sprawa załatwiona.
Boczne zapinanie ułatwi nam włożenie śpiworka przez głowę, a doszyte łapki niedrapki sprawią że mamy kompletny nocny strój w postaci jednego ubranka. W dodatku śpiworek jest długi więc będzie towarzyszył maluszkowi od pierwszych chwil przez kilka ładnych miesięcy. A to się liczy :)

Wyprawka dla noworodka - całość wyprawki znajdziecie na stronie sklepu GREEN ROSE - jednak marka ta posiada w ofercie także garderobę dla starszych dzieci jak i dla dorosłych. 


A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.