Odkrywamy Świat ze sztywniakami

by - listopada 11, 2017


Jeżeli ktoś mnie pyta o książeczki dla maluszków, sztywno stronicowe i pięknie ilustrowane, zawsze polecam te Wydawnictwa Skrzat a autorstwa Wiesława Drabika. Moje maluchy wychowały się na jego wierszach i na tych ilustracjach. I szczerze powiem, że pierwsze zakupione przeze mnie książeczki nabyłam, jak zupełnie nieświadoma jeszcze dobrej książki dla dzieci mama.
Która wpadające w ucho i mądre wiersze dla najmłodszych utożsamiała jedynie z Brzechwą, Tuwimem i Konopnicką. Kupiłam książeczki dla cudownych ilustracji, które zachwyciły wtedy pół rocznego Wojciecha. Jak bardzo się myliłam co do treści o tym wie każdy kto czyta wiersze Wiesława Drabika poświęcone dzieciom. Niezwykła umiejętność pisania prosto, wesoło i jednocześnie z charyzmą i morałem to właśnie jego cechy charakterystyczne. Rymy wpadające w ucho, które po kilku lekturach możecie śmiało recytować, bo zapadają w pamięć, zresztą nie tylko dorosłym, bo starszaki też szybko chwycą te rymowanki. Nie są to absolutnie infantylne rymy częstochowskie, tylko utwory z polotem i mądrością oraz przyjemnym poczuciem humoru.
Dlatego kiedy zobaczyłam nową serię bajki dla malucha - Bystrzakiwiedziałam, że nasz trzeci potomek wzbogaci swoją kolekcję lektur pierwszych, jeszcze przed narodzeniem. 
Tytułów w serii jest 6 i co fajne, są w większym niż nasze stare książeczki formacie, a więc jeszcze ciekawsze do oglądania. W serii znajdziecie takie tytuły jak:

Nie potrafiłam wybrać, więc nawet nie próbowałam - zamówiłam wszystkie 6 :)




Na moich zdjęciach możecie zobaczyć jak cudowne są w tych publikacjach ilustracje, a nawet przeczytać fragmenty opisów. Myślę, że większej zachęty nie trzeba. Dodam, że Wojtek i Ala bardzo chętnie słuchali wszystkich 6 tytułów pewnego wieczoru, a teraz sami chętnie do tych książeczek wracają, choć zapewne te publikacje nie są im dedykowane wiekowo. Jednak tak obraz jak tekst naprawdę są bardzo przystępne i chętnie się do nich zagląda. Najmniejszym, średnim i dorosłym :)





Każda z książeczek to 10 stron.
Na rozkładówce, jedno czasem dwa zwierzaki lub pojazdy w książce o podróżach.
Jest przejrzyście i czytelnie. 





Wesołe wierszyki rozbawią małego czytelnika, a barwne rysunki pozwolą poznać i odkryć piękno otaczającego świata. Znakomita zabawa dla całej rodziny!






A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.