Targowisko Nadziei

by - maja 05, 2016


Dziś książka o nadziei, nie łatwa do czytania, jednak dająca światło i nadzieję. To filozoficzne rozważania o niej właśnie, o tej trzeciej z cnót boskich. Autorem tych myśli jest w większej części O. Ermes Ronchi, choć w książce odnajdziemy też wiele innych cytatów, które autor włącza tak aby wprowadzić nadzieję w nasze życie, pokazać czym ona jest i jak ją odnaleźć. 
Przyznam, że odpowiedź na pytanie czym ona jest, ta najmłodsza z sióstr miłości i wiary nie jest prosta? Nadziej, bowiem przychodzi do nas w bardzo skromnych szatach, jest jak kropelka wody na pustyni, nie daje rozwiązań, nie przynosi cudów, daje tylko mały, maleńki promyczek który sączy się przez mrok. 

Ten mrok dla każdego z nas jest czymś innym , każdy z nas ma swój własny bagaż problemów i trudności. Każdy z nas wchodzi po innych schodach, które jak to w życiu raz są strome innym razem bardzo kręte, jednak nadzieja, wszystko zmienia, pozwala zrobić kolejny krok a ten już zawsze jest bliżej celu czy spełnionego marzenia. 
Do książki mam wrażenie można podejść w dwojaki sposób. Próbować zgłębić po trzykroć każdy wers, zdanie i myśl lub tak jak ja połknąć ją w jeden wieczór. Początkowo próbowałam pierwszego sposobu, ale miałam wrażenie, że poprzez rozgryzanie każdego zdania umyka mi myśl przewodnia i puenta. Nie wiem czy to jedynie moje odczucie, ale postanowiłam przestać i przepłynąć przez tą książkę tak aby ogarnąć jej treści całościowo. Jak mi poszło, znakomicie, bo książka wlała w moje serce moc pozytywnej energii, choć dużo do szczęścia mi nie trzeba, bo z natury jestem optymistką. Natomiast uwielbiam czytać książki które pokrzepiają i to właśnie jest taka lektura. 
Książka urzeka trafnością, mądrością słów i głębią jaka jest zawarta w jej stronach.
Co daje nam nadziej, pisząc nam mam na myśli ludzi wierzących? W moim mniemaniu daje sens życia, bo to co tu i teraz to tylko początek i choćby nie wiem jak ciężkie jest obecne życie to jego koniec oznacza dopiero początek. 



O. Ermes Maria Ronchi, znany włoski kaznodzieja, wygłosił w tym roku rekolekcje wielkopostne dla papieża i kurii rzymskiej. Odbyły się one 6-12 marca w podrzymskiej Aricci.

O wygłoszenie rekolekcji o. Ronchi został poproszony osobiście przez Franciszka.
O. Ronchi należy do Zakonu Sług Maryi. Wykłada estetykę teologiczną i ikonologię na Papieskim Wydziale Teologicznym Marianum w Rzymie. Napisał blisko 30 książek.

Autor: Ermes Ronchi
Tłumacz: Anna T. Kowalewska
Format: 144 x 155 mm
Stron: 144
Oprawa: twarda

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.