Modlitwa i przykazania - opowiedz mi o Panu Bogu

by - stycznia 05, 2017


Jakiś czas temu pisałam o innej książce z serii "Opowiedz mi o Panu Bogu". Serii niezwykle wartościowej i ważnej. Dzieci jak to dzieci mają nieskończenie wiele pytań a ja na wiele z nich nie znam odpowiedzi. Obie książeczki poruszają tematy bardzo ważne, bardzo trudne i odpowiadają na nie poprzez bajki, opowiastki historyjki. Nie na morałach i pustych słowach tylko na celująco dobranych opowieściach. Takich do których dzieci mogą się odnieść. Pierwsza książka z serii wpadła w nasze ręce już dość dawno, jej tematem przewodnim była WIARA (klik). Ostatnio do książeczki wróciliśmy i jak się okazało Wojtuś do niej dorósł. Uprzednio miałam odczucie, że nie jest w stanie właściwie jej odebrać, że jeszcze tego wszystkiego nie czuje. Tym razem był bardzo zafascynowany kolejnymi rozdziałami a ja postanowiłam iść za ciosem i do naszej biblioteczki dołączył drugi w serii tytuł.
Tym razem pytania i opowieści dotyczą modlitwy, sakramentów i Bożych przykazań.
Sama z wielka ciekawością czytałam kolejne historie i jestem przekonana, że również w moje życie lektura wniosła dużo dobra i pozytywnej energii.
Po co człowiek się modli? Komu potrzebne są dziś przykazania? Dlaczego trzeba chodzić do kościoła?
Jak się powinno modlić ?
Pytania których chwiałoby się często uniknąć a o ile lepiej jest wyjść im na przeciw.





Zakładam, że czytając dalej ten post jesteś osobą wierzącą. Jeżeli tak jest z pewnością zależy ci na przekazaniu młodszemu pokoleniu prawdy wiary, pozytywnych wartości, a ta książka to pozycja obowiązkowa. "Opowiedz mi o Panu Bogu. Modlitwa i Przykazania" to nieoceniona pomoc dla rodziców i opiekunów. Książka mówi o wierze chrześcijańskiej ale za razem pokazuje dlaczego warto być uczciwym, pomagać innym, dlaczego powinno się stosować do zasad i reguł, czym jest wspólnota, i że praca jest ważna ale świętowanie wcale nie mniej. 
Bohaterem książki jest Marcin, chłopiec którego interesuje wszystko i który lubi wszystko rozumieć. Nie  zawsze jest pokorny, nie zawsze idealny, co bardzo nam się podoba. Bo o ile łatwiej dziecku odnieść się do takiego zwyczajnego nie wyidealizowanego bohatera. Język i przekaz jest doskonały dla dzieci 5-6+ i tym samym doskonale mi się czyta te lektury z Wojtusiem. 
Ilustracje doskonale podkreślają treść, nastrój klimat książki i przypowieści w niej zawarte. 
Obrazki są pastelowe, przyjemne i trafiają w sedno.
Twarda oprawa, urokliwe grafiki a także mądre i wartościowe wnętrze. 
Polecamy







Opowiedz mi o Panu Bogu. Modlitwa i przykazania
autor: Josef Osterwalder
wydawnictwo:     PROMIC
oprawa:     twarda
format:     190 x 190 mm
liczba stron:     96

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.