Baza faktów - DINOZAURY

by - lutego 12, 2017


Dinozaury, dzięki bajce Dinopociąg są stale na topie a Wojto wciąż chodzi z książkami tych wielkich gadach i chce się dowiadywać nowych rzeczy. Jak mam być szczera mamy tych książek sztuk 3 i żadna nie jest specjalnie ciekawa. I tak ponieważ muszę je czytać każdego dnia, zaczęłam szperać. Wypatrzyłam wśród nowości wydawniczych, Bazę Faktów - DINOZAURY, która liczy sobie 254 strony i pomyślałam, że wygląda obiecująco. Ilustracje z okładki również mi się spodobały i tak też postanowiłam, że trzeba tą publikację zobaczyć z bliska. Czy się sprawdziła i czy spełniła oczekiwana ?
Zapraszam dalej...





Co mi się podoba, to ładne wydanie, okładka co prawda mogła by być sztywna a jest usztywniana, bo czuję, że to będzie książka bardzo często wertowana. Ilustracje czyli grafiki przedstawiające dinozaury są ładne i moim zdaniem przyjazne dzieciom (niektóre mam wręcz wrażenie że mają uśmiechnięty wyraz twarzy). Może nie wszystkie są super realistyczne, nie mniej jednak posiadając w domu 3,5 latka i 6 latka którzy potrafią się tak wkręcić w zabawę, że wyobraźnia mocno ich ponosi a potem boją się własnego cienia, bardzo mi się to podoba. Jeżeli chodzi o ilość gatunków dinozaurów, jak dla mnie lepiej być nie może. Moc dinozaurów i nazw przy których jestem pełna podziwu dla Wojtka, bo czyta je sam. I dodam, że ma wcale nie większe problemy z ich odczytaniem niż ja. 
Jak się okazuje dzięki bajce i książkom poprzedniczkom, wiedza moich dzieciaków na temat wielu gatunków jest powiedziałbym nawet większa niż moja. 



Każda rozkładówka to inny gatunek. Znajdziemy na niej dużą grafikę, krótki opis, ciekawostki, fakty, to co najważniejsze i najbardziej charakterystyczne. Odkryjecie też długość oraz wysokość i przy każdym osobniki skrótowo ujęte dane a w nich:
- dietę
- wagę
- rodzinę
-rząd




To pierwsza książka którą czyta mi się przyjemnie, choć dinozaury to zdecydowanie nie mój konik. Za to Kusiątka studiują ją godzinami, choć książka jest już z nami dobry miesiąc. Jestem przekonana, że wiedza w niej zawarta jest zupełnie wystarczająca, bez względu na wiek. Ogarnąć tą mnogość wielkich gadzin to rzecz niezwykła. Każdy mały czy duży będzie mógł z tą książka pogłębić swoją wiedzę i odkryć świat prehistorii pełniej.







Ta książka to najobszerniejsza i najciekawsza publikacja w temacie dinozaurów spośród tych które mamy w domu. Przyjemna w czytaniu, przejrzysta, estetyczna, obrazująca każdego dinozaura z osobna. 
Ciekawa zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Każdy dowie się z niej mocy nowych informacji. 
Ciekawe grafiki i niezbyt dużo tekst, same najważniejsze i najbardziej charakterystycznie informacji.

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.