Wiosennie i materiałowo

by - lutego 27, 2017


Dziś wpis podwójny, można by rzec. 
Poniedziałkową naukę czytania przez zabawę, połączyłam z Projektem Dziecko na Warsztat. 
Tematem lutego są TKANINY. 
Nie było łatwo ale w końcu coś wymyśliłam z Alą a owo coś jest początkiem pewnego cyklu o którym dowiecie się już niebawem. W planach od dłuższego czasu miał wykonanie tęczy, która pozwoli nam ogarnąć w jednym miejscu sylabki od D i w górę. Takie podsumowanie i powtórka a przy okazji ściąga. 
Tęcza w domu już była piękna, duża z kolorowych papierów naklejonych na tekturze. Pozostało nam ją jeszcze obkleić kolorowymi tkaninami. Materiałów w domu miałam moc, więc znalezienie skrawków i skraweczków, w tęczowych barwach nie stanowiło większego problemu. Taka zabawa bardzo fajnie się nadaje jako nauka kolorów, przy okazji jest tez fajnym sensorycznym doznaniem.
Kolejne barwy Alusia uzupełniła skraweczkami z odpowiadających tkanin, bardzo różnorodnych fakturach i wrażeniach dotykowych. Bardzo jej się to podobało a efekt jest cudowny.









Kiedy wszystko wyschło, do każdego paseczka dokleiłam tasiemkę w wiosennym, żółtym kolorze.
Wcześniej stworzyłam kropelki z wszystkimi sylabkami jakie chciałam utrwalić. 
Kropelki zalaminowałam i Alicja przyklejała je na tasiemkach według moich poleceń.



I tak nam powstała ściąga która zastąpiła, naszą walentynkową gąsieniczkę z sylabami M,P,B,L.
Ściąga obejmująca wszystko to z czym od czasu do czasu mamy malutkie problemy. Wystarczy do niej podejść i na szybciutko przeczytać wszystkie paradygmaty w kolejności lub na wyrywki skacząc miedzy tasiemkami. Ściąga, ściągą a przy okazji czyż nie wyszła nam piękna wiosenna ozdoba !



Wielość materiałów w moim skarbcu była tak duża, że postanowiłam na tęczy nie poprzestać.
Do głowy przyszła mi pewna myśl, którą ujawnię już niebawem. Tymczasem zabrałyśmy się do stworzenia, 5 zwierzątek które skojarzyły nam się z wiosną. 
Zaczęłam od wydrukowania na kartkach ŻABKI, MOTYLKA, BIEDRONKI, KURY oraz RYBY. 
Kolorowanki nakleiłam na tekturkach i wycięłam nożykiem. 
Ali zadaniem było pokrycie tekturowych zwierzaków klejem introligatorskim i naklejenie ich na odpowiadający nam materiał.






Kiedy Ala skończyła swoje zadanie, nasze zwierzaki zostały przygniecione encyklopediami, bo zaczęło nam je wyginać. Po godzinie zdjęłam grube tomiska i odcięłam zbędny materiał.

Kolejnym krokiem było doklejenie zwierzątkom niezbędnych elementów, jak najbliższym wiosennym nastrojom i wzorom. 







Tak prezentuje się nasze dosychająca jeszcze wiosenna gromadka. 
A jak inne mamy zainspirowały się tematem TKANINY ?
Zapraszam w odwiedziny
Dziecko na warsztat Namaluj mi Latorośle Borsuczkowo Nasza szkoła domowa I&K w domowym zaciszu Jake, jeże nici i inne takie Animart - animacje z twojej bajki Tymoszko Dzwoneczkowa Karolowa mama Co robi Robcio Dzika Jabłoń Gugusiowo Cały świat Karli Elena po polsku WorldSchool Explorers Igranie z Tosią Świat Tomskiego Ina i Sewa On ona i dzieciaki Czytoczary Kreatywnie z dzieciakami Kreatywna dżungla Mama Aga sztuka i dzieciaki Więc bawmy się My home and heart Myshowelove Słowo mamy Kusiatka Zakręcony Belfer Kreatywna mama Kreatywnym Okiem Pomysłowe Smyki Kreatywnie w domu Kinderki Jej cały świat

A może spodoba Ci się także

10 komentarze

  1. wspaniały warsztat , twórczo , kreatywnie i jeszcze połączenie tworzenia z nauką :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tecza jest mega :-) musze Ignasiowi ja pokazac :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo wy super my niestety udzialu w projekcie nie wezmiemy ale materiałowo też bedzie i wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne, pokryte materiałami zwierzaki Alusia zrobiła :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne połączenie nauki z twórczością...wasza tęcza mnie mocno urzekła - jest przecudna <3 wiosenna gromadka równie wspaniała (y)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne połączenie nauki z twórczością...wasza tęcza mnie mocno urzekła - jest przecudna <3 wiosenna gromadka równie wspaniała (y)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna ta tęczowa chmurka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteście jednym z ulubionych moich blogów warsztatowych! Cudnie, zabawnie i edukacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem pod wrażeniem warsztatu

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.