Polowanie na sylaby - 2 warianty

by - lutego 13, 2017


Stacjonarne zabawy z sylabami warto urozmaicać zabawami ruchowymi. Frajda z takich przedsięwzięć jest wielka a czytanie schodzi na najdalszy plan (według dziecka) i jest tylko dodatkową zasadą gry. 
Oto jedne z naszych ulubionych zabaw ruchowych z sylabkami, POLOWANIE.

TABELKA
Musimy zacząć od przygotowania sylabek które chcemy przyswajać na czymś co możemy rozłożyć po całym domu czy po pokoju. Mogą to być karteczki samoprzylepne, pocięta kartka papieru albo jak u nas serwetki. Co kto ma, co kto chce byle było w miarę widoczne i albo łatwe do przyczepienia magnesem albo samoprzylepne. Do zabawy najlepiej wybrać dwa paradygmaty choć początkujące dzieci można w ten sposób zapoznawać tez z nowymi sylabami. 
Na serwetkach wypisałam sylaby z P i M (razy dwa)- które następnie poumieszczałam w rozmaitych miejscach w pokoju. Nie chowałam ich zanadto bo było ich dość dużo. Zabawa nie polegała wszakże na bystrości oczek a na czytaniu :D







Drugim elementem jaki musicie przygotować jest TABELKA. 
Ja ją zrobiłam na tablicy magnetycznej, więc serwetki Ala przyczepiała magnesami, ale dobrze się sprawdza każda płaska powierzchnia i karteczki samoprzylepne.
Możecie każdą sylabę umieścić w jednej rubryce tabeli ja chciałam akurat utrudnić zadanie i umieściłam po dwie jedną z P drugą z M. 





POLOWANIE Z TALERZYKIEM
Druga zabawa jest podobna jeżeli chodzi o wstęp przy czym rozkładamy tylko jednej sylabie danego rodzaju. Wszystkie sylabki wypisujemy też dookoła papierowego talerzyka i rozcinamy przestrzenie między sylabkami na talerzyku. Chodzi o to żeby dziecko mogło zagiąć znaleziona sylabke do środka.

Kiedy sylabka zostanie zlokalizowana, dziecko czyta ją i szuka takiej samej na talerzyku, potem zagina lub odrywa.







Polecamy bo frajda jest wielka :)
A nauka mimowolna :P

A co wymyśliły pozostałe mamusie:

A może spodoba Ci się także

6 komentarze

  1. Rewelka! muszę Olci zrobić polowanie na sylabki choć obawiam się, że Emi znajdzie wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U Was zawsze jest bardzo pomysłowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Uwielbiamy takie zabawy...u nas ostatnio było polowanie na karty w połączeniu z matematyką - zabawa przednia (y)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Uwielbiamy takie zabawy...u nas ostatnio było polowanie na karty w połączeniu z matematyką - zabawa przednia (y)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra brawo robiłam z karteczkami samoprzylepnymi ale ta tablica sprawdza się super

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zawsze super ponysly

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.