Moje sylabki - czytanie metodą sylabową, karty pracy

by - lutego 25, 2017


Gotowce, gotowce, gotowce - niezbędne, niezastąpione i niezawodne. 
Moje Sylabki to pomoc, która przerabiałam z Wojusiem a teraz kończę przerabiać z Alą. 
Moje sylabki 1-2 pozwalają zamknąć w moim mniemaniu najtrudniejszy, najdłuższy i najbardziej żmudny etap nauki, czyli naukę wszystkich podstawowych paradygmatów. 
Rozpoczynając od samogłosek, poprzez wyrazy dźwiękonaśladowcze (ja ten etap akurat pomijam) i przechodząc do kolejnych sylab z kolejnymi spółgłoskami. 
Ćwiczenia są różnorodne, ciekawe i fajnie pozwalają wszystko utrwalić.
Ponieważ są to karty pracy, możemy wszystko robić w kolejności jaka nam odpowiada, wybierając też ćwiczenia które w danym czasie, dniu pasują nam bardziej od innych. 
Moje sylabki to całościowo zestawienie 5 teczek, przy czym nigdy nie byłam w posiadaniu tych o numerach 3-5 ale zainteresowanych odsyłam do każdej z osobna. 

Karty są wykonane z tektury, więc są sztywne i bardzo dobrze nam się z nimi pracuje. Poza tym przetrwają nie jedno dziecko, jest to solidny materiał tak jakościowo jak i merytorycznie.
Co prawda obrazki są bez koloru ale to nie problem, przynajmniej u nas ilustracje zaciekawiają i fajnie się sprawdzają jako motywator. Moje dzieci a zakładam, że nie tylko moje lubią bardzo czytać o tym, co mogą zobaczyć. Widzą więc ciekawy obrazek i mogą się dowiedzieć o co w nim chodzi. Wszystko to zapakowane w grubą, wręcz niezniszczalną teczkę i zaopatrzone w książeczkę instruującą, dla niewtajemniczonych, lub chcących wiedzieć więcej.


MOJE SYLABKI 1
Zestawy ćwiczeń MOJE SYLABKI powstały z myślą o przedszkolakach, a przede wszystkim o uczniach zerówek, rozpoczynających naukę czytania. Zeszyty zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy w swojej pracy terapeutycznej oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu. Seria jest doskonałą pomocą w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej i dyslektycznymi. Ćwiczenia mogą posłużyć również jako dodatkowy materiał dydaktyczny w klasach zintegrowanych.

Pierwszy zestaw zawiera:
• samogłoski;
• wyrażenia dźwiękonaśladowcze;
• pierwsze sylaby otwarte ze spółgłoskami p, m, b, l, f, w, t, d;
• wyrazy do czytania globalnego;
• zestawy samogłoska + sylaba otwarta;
• wyrazy dwusylabowe zbudowane z sylab otwartych;
• zdania i proste teksty.
Doskonałe uzupełnienie domowej nauki. Ciekawe zabawy i moc satysfakcji z czytania.  








Drugi zestaw zawiera:
• sylaby otwarte ze spółgłoskami s, z, k, g, j, n;
• zestawy samogłoska + sylaba otwarta;
• wyrazy do czytania globalnego;
• wyrazy dwusylabowe zbudowane z sylab otwartych;
• zdania i proste teksty.  

Tu robi się coraz trudniej i coraz bardziej wymagająco. Przydają się bardzo dodatkowe zabawy, wychodzące poza zestaw. Dobrze jest kiedy dziecko już w miarę płynnie radzi sobie z poszczególnymi sylabami którymi ma operować czytając zdania. 








Polecają się do nauki i zabawy :)

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.