Skarby świata UNESCO

by - października 13, 2016


 Jak postanowiłam tak zrobiłam, czyli poszukiwania geograficzne zostały wznowione. Kolejnym punktem na liście moich geograficznych odkryć książkowych była prezentowana dziś pozycja a mianowicie 
SKARBY UNESCO na niej nie poprzestała i wyszperałam jeszcze jedną perełkę, która celująco uzupełnia tę dzisiejszą a mianowicie SKARBY KULTURY UNESCO, ale ją opisze innym razem. 
Tymczasem zapraszam na podróż po naszej planecie, która mam wielką nadzieję zachęci, tych którzy poszukiwali tak jak ja książek zachęcających dzieci do odkrywania magii i różnorodności świata, do sięgnięcia właśnie po tą księgę. Tym razem bowiem odnalazłam sławnie to, czego tak długo szukałam. Odkryłam książkę która zapiera dech, każda jedną stroną. Przede wszystkim ze względu na wybrane skarby zarówno kultury jak i natury naszego globu. Równorzędnie jednak też ze względu na jak i na niezwykłe fotografie, które oczarowują i sprawiają, że ma się to wszystko niezmierną chęć zobaczyć na własne oczy. Starałam się najlepiej jak potrafiłam oddać to na fotografiach choć jestem pewna, że trzymanie tej książki w rękach to zupełnie inna bajka niż obejrzenie tego postu i podejrzenie jedynie maleńkiego procenciku tego co ta publikacja zawiera w swoim wnętrzu . 







 UNESCO (ang. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization; łac. unesco – łączę się w jedno) – organizacja wyspecjalizowana ONZ, której podstawowym celem jest wspieranie współpracy międzynarodowej w dziedzinie kultury, sztuki i nauki, a także wzbudzanie szacunku dla praw człowieka, bez względu na kolor skóry, status społeczny i religię.

Książka prezentuje najbardziej niezwykłe skarby świata naturalnego oraz wspaniałe wytwory działalności człowieka, które wpisane zostały na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Opisy są rzeczowe i krótkie, co bardzo mi się podoba. Doskonale uzupełniają się z pięknymi starannie dobranymi fotografiami które zdobią każdą rozkładówkę. 
Bardzo podoba mi się także czytelny układ książki i jej podział na poszczególne kontynenty. Co daje nam przy przeglądaniu zarys kultury oraz środowiska każdego z nich.






Jest to książka która mimo doby wszech panującego internetu powinna się znaleźć w każdym domu. Jak zauważyliście ostatnio uwielbiam zaopatrywać naszą biblioteczkę w takie właśnie wydania. Dlaczego tak mi na tym zależy, bo uważam, że edukacji książkowej nie zastąpi nic. Poza tym dzieciaki dojrzewają a zwłaszcza Wojtuś staje się z roku na rok coraz bardziej świadomy i dociekliwszy. Nie zważając i nie czekając na szkolnictwo pragnę podtrzymać w nim tą chęć odkrywania i poszukiwania. Dlatego poszukuje na te nadchodzące jesienno zimowe wieczory pozycji które pozwolą nam wspólnie spędzić czas i podróżować palcem po mapie. Takie chwile naprawdę są bezcenne, ja je osobiście uwielbiam i myślę że dzięki temu przekażę ta moja miłość kolejnemu pokoleniu. Nie będzie to łatwe, ale czym skorupka za młodu...
Wojtko jest zachwycony co wcale nie dziwi, dlatego też tym razem śmiało mogę powiedzieć jeżeli macie w domu małego odkrywce który wciąż wypytuje was o najwyższe szczyty, bezkresne oceany, bezludne wyspy, jaskinie, wulkany, zamczyska i wodospad nie do przebycia, możecie składać zamówienie. 
Książka bez ograniczeń wiekowych w naszym domu zachwyciła każde pokolenie, od mojej 3 latki aż po dziadków.











Niesamowita skarbnica piękna, którą wyszperałam w bardzo korzystnej cenie (przeceniona o dobre 40%), jeżeli mocie ochotę na taką perełkę na własnej półce, kliknijcie w poniższy tytuł a zostaniecie przekierowani w miejsce w którym bardzo ostatnio lubię szperać zwłaszcza w poszukiwaniu okazji i promocji :)



Skarby UNESCO
zbiorowa Praca
Wydawnictwo: SBM
Język książki: polski
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 480
Oprawa: Twarda

A może spodoba Ci się także

3 komentarze

  1. Pieknie wydana i niezwykle kusząca propozycja <3 zdjęcia są wprost bajeczne...prawdziwa perełka, która mogłaby powiększyć zasoby naszej biblioteczki ;-)
    Ps. Czekamy na opis drugiej wspaniałości

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie wydana i niezwykle kusząca propozycja <3 zdjęcia są wprost bajeczne...prawdziwa perełka, która mogłaby powiększyć zasoby naszej biblioteczki ;-)
    Ps. Czekamy na opis drugiej wspaniałości

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieknie wydana!!! Moja córka bardzo lubi takie książki :)

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.