Naukowe śledztwo

by - kwietnia 19, 2016


Kilka dni temu temu pisałam o serii matematyczne śledztwo, dziś tej zabawy ciąg dalszy, jednak tym razem będzie naukowo i baaardzo barwnie. Po matematycznej przygodzie nie sposób nie złapać bakcyla i nie sięgnąć po drugą z serii zagadek. Tym razem młody czytelnik stanie twarzą w twarz z zagadkami fizyki, chemii, biologii i wiedzy o kosmosie. Będzie się działo dużo i fascynująco i przyznam szczerze, że i ja przy okazji Wojtkowej lektury dowiedziałam się wielu nowych i ciekawych rzeczy. 

Jeżeli chodzi o układ książek jest tu bardzo podobnie, książki opierają się na tej samej mechanice co te z serii matematyczne śledztwo. Zadawane nam są pytania, a odpowiedzi kierują nas na konkretne strony. Poprawna odpowiedź to znak iż możemy kontynuować misję, błędna to wytłumaczenie zagadnienia i powrót na poprzednią stronę. Dzięki takiemu rozwiązaniu czytelnik ma poczucie współtworzenia opowieści i aktywnie bierze udział zdobywając przy tym moc ciekawych informacji. Jaka jest znacząca różnica pomiędzy seriami, która sprawiła, że mogłam je zaserwować Wojtkowi (5 lat), otóż dużo prostsze zagadnienie jakim jest nauka, rzeczy które choć czasem przekraczają jego wyobraźnię ogólnie pojmuje no i dużo, dużo, duuuużo więcej przemawiających do wyobraźni ilustracji. Zarzucano takiemu układowi chaotyczność ale według mnie książki matematyczne były za bardzo poukładane, ja zdecydowanie wolę dynamikę serii naukowej, która pozwala wciągnąć się w fabułę jeszcze mocniej i poczuć oddech przygody na skórze.
Misje są wciągające, tajemnicze, ekscytujące i zawsze niebezpieczne. Brać w nich udział to nie lada wyzwanie. Napięcie jest na fajnym poziomie od początku aż do rozwiązania zadania. Motywowanie jest stałe a chęć do odkrywania bardzo silna, nawet u mojego przedszkolaka. Wszelkie zagadki i pytania doskonale wpasowały się w fabułę i stanowią zgraną, logiczną całość z opowiadaniem więc wiedza tak jak w poprzedniej serii koduje się samoistnie. 
Książki wprowadzają młodego czytelnika w świat chemii, fizyki i biologii od strony praktycznej więc nawet jeżeli nie miał z nimi jeszcze stricte do czynienia, nie będzie to przeszkodą. Zagadnienia są życiowe i podane w przystępny nawet dla mojego 5 latka sposób. Poza wiedzą jest też dużo ciekawostek, a po jednokrotnym przebrnięciu przez dany tytuł można sprawdzić jak błyskawicznie przyswajana jest wiedza. Za pierwszym razem wiele kwestii jest nieznanych, za drugim podejściem większość pytań to bułka z masłem. Przypominam, że na końcu każdej z książek obu serii znajdziemy przydatny słowniczek który może nam dodatkowo objaśnić pewne zagadnienia poruszane w książkach.
 

Minęło wiele lat, odkąd Twój prawuj zaginął w Amazonii, ale teraz postanawiasz go odnaleźć. Czy stawisz czoła zagadkom lasów deszczowych i biologicznym łamigłówkom i przedrzesz się przez dżunglę?
Użyj swojej wiedzy, by zakończyć tę mrożącą krew w żyłach przygodę i sam zdecyduj, jak się potoczy. Zrealizuj misję i zostań mistrzem nauki!












Kiedy kontrola naziemna zleca Ci trudną misję, z chęcią podejmujesz wyzwanie. Czy dasz radę przebrnąć przez Układ Słoneczny, rozwiązując po drodze kosmiczne zagadki? Czy uda Ci się uratować profesora Eurekę i schwytać złoczyńców?
Użyj swojej wiedzy, by zakończyć tę mrożącą krew w żyłach przygodę i sam zdecyduj, jak się potoczy. Zrealizuj misję i zostań mistrzem nauki!












Niepozorne książeczki z dużym potencjałem, bardzo ciekawa jestem serii Geograficznej, która już niebawem ma zostać wydana :)

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.