Smoki - sen na jawie - gra

by - października 12, 2020


 SMOKI to już trzecia gra Wydawnictwa Nasza Księgarnia, która przenosi graczy do krainy snów. Dwie poprzednie to SEN oraz KRUKI jednak na ich temat nie mogę się wypowiedzieć bo kojarzę je jedynie z cudownej grafiki opakowania. Ponieważ mój starszak jest zafascynowany karciankami postanowiłam sprawdzić również tą. Grafiki są zjawiskowe a karty wielkie i piękne. Widać w tym pióro mistrza i estetyczno wizualna strona to prawdziwy majstersztyk, dopracowana w najdrobniejszym calu.



Sny są różne, jedne piękne i wyjątkowe, inne mroczne. Od wieków przyciągają i fascynują. 

 

W pudełku znajdziemy karty smoków oraz karty kruków - łącznie 52 sztuki. Smocze żetony sztuk 12 a także notes, ołówek oraz instrukcję. Doskonała gra również do plecaka bo nie zajmuje dużo miejsca i jest bardzo lekka. 








Już znamy zawartość pudełka ale o co chodzi w grze?
Gra ma bardzo prostą mechanikę i jest błyskawiczna do wytłumaczenia. Każdy może w nią zagrać a dzięki ambitnym i wręcz artystycznym grafikom nie ma tu krzty infantylności, przez co chętnie i bez wstydu zagra w nią dziecko, młodzież, dorosły czy senior.

W rozgrywkach tworzymy sny, smocze sny, bo to smoki są głównymi bohaterami. Kart z krukami (są trzy rodzaje) i są one kartami akcji, dzięki nim możemy wpływać na sny swoje lub sny rywali. Każda z kruczych kart ma inną właściwość. Karty te bowiem możemy ułożyć w naszym śnie tak aby zmniejszyć liczbę naszych punktów, lub też użyć je tak aby zaszkodzić współgraczom.
Graczy może być od 2 do 5 - oczywiście im większa liczba rozgrywających tym ciekawiej.
Wygra osoba, która w swoim śnie uzbiera UWAGA - jak najmniej punktów !





Rozgrywka wygląda tak iż każdy z graczy ma przed sobą zakryty sen z 6 kart a na środku pola gry leży zakryty stos i dwie odkryte karty. Całość rozgrywki polega na odkrywaniu kart ze stosu lub ze swojego snu i takie nimi operowanie i manipulowanie aby w naszym śnie było jak najmniej punktów. Kiedy mamy parę kart, wtedy ich liczba liczy się raz, wart to zapamiętać. Jest też taka krucza karta która pozwala nam przerzucić liczbę punktów z kart leżących po obu stronach tej karty na siebie. Wybieramy więc tą kartę która ma mniejszą wartość i karta po przeciwnej stronie choćby miała punktów 10 ma tyle co ta wybrana. Kolejny kruk pozwala nam zamienić dwie karty miejscami. I w zasadzie to by było na tyle jeżeli chodzi o kombinatorykę. Gra w dużej mierze oparta na szczęściu, oczywiście jest tu odrobinka manipulowania ale na ograniczonym poziomie. Dlatego większa liczba graczy podkręca atmosferę.





Czas trwania rozgrywki jest zależny od tego co zadecydują gracze, można bowiem grać do momentu uzyskania 3 smoczych żetonów lub po prostu na punkty. Każda tura to kilka sekund a może ich być 12.
Moje dzieci bardzo lubią gry mocno losowe, bo to równoważy ich szanse, wiek nie ma tu aż takiego wpływu na przebieg wydarzeń. 
Komu polecam, graczom od lat wczesnoszkolnych wzwyż. Doskonała gra na szybkie partyjki.
 
 
 Gry Nasza Księgarnia – Gry planszowe dla każdego

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.