Świat Przyrody

by - lipca 12, 2019


Uwielbiam przyrodę i zapewne dlatego poniekąd moje dzieci również. Nigdy nie byłam umysłem ścisłym, nigdy też nie byłam humanistką. Za to odkąd pamiętam, pasjonowała mnie geografia i biologia. No może nie pod każdym względem ale te dwa przedmioty, tak czy inaczej zgłębiałam w zakresie, znacznie wybiegającym poza ramy szkolnej edukacji. Nie inaczej ma się sytuacja w przypadku Wojtka i Ali. Zresztą ja mam do dziś dnia tak, że kiedy tylko widzę tematycznie związaną  z przyrodą książkę muszę ją zobaczyć, muszę przekartkować, dotknąć i choćby rzucić okiem. 
Kiedy sama byłam dzieckiem takie publikacje to były rarytasy. I przeważnie były pisane na jedną modę. Teraz za to wydawnictwa prześmigują się w coraz ciekawszych, bardziej innowacyjnych, bogato ilustrowanych publikacjach. A ja nie robię nic innego tylko zanurzam się w tej cudownej przestrzeni i czerpię pełnymi garściami. I nigdy nie mam dość. Zresztą podobnie jak Kusiątka.
Na tą publikację czekałam długo, ja i Wojtek. Bardzo byłam ciekawa jak będzie wyglądała, jakie informacje zostaną w niej zawarte, jak autorzy i ilustratorzy sobie poradzą ze Światem Przyrody. Lektura wyglądała bardzo obiecująco i ani troszkę nas nie zawiodła. Jest cudownie. Już od zapachu, jakości wydania, formatu, grubości stronic poczynając. Przechodząc przez ilustracje, które choć nie są zdjęciami a grafikami to jednak pięknie oddają florę i faunę naszego świata. Rzecz jasna treść jest również przystępna, nie ma jej wcale nazbyt dużo. Jest to esencja niezbędnych informacji potrzebnych aby wzbogacić wiedzę i wciągnąć młodego przyrodnika w ten fascynujący świat.  
Jest tu wiele przyrodniczych plansz które nie tylko uczą ale jednocześnie porządkują wiedzę, systematyzują ją, pokazują pewne tematy w prosty i niezwykle obrazowy sposób. Tak lektura przyda się zdecydowanie tak w szkole jak i prywatnie. Dla osób które chcą zdobyć dobre oceny, jak i dla tych którzy chcą wyjść ponad to co "trzeba umieć".




Jest to przy okazji kolejna pozycja czytelnicza, mająca niezwykle ważny cel, ponad edukacyjny. Książka ta ma na celu uświadomić nam, że nikt inny tylko my, mamy ogromny wpływ na naszą planetę, na jej zasoby naturalne, na stale ocieplający się klimat, na topniejące w zastraszającym tempie nie tylko lodowce ale również obszary zielone, na ginące gatunki zwierząt. To w nas i w naszych dzieciach,wnukach jest nadzieja. Jednak aby owa nadzieje nie zgasła, młodzi a nawet ci całkiem mali, muszą być świadomi, tego, że to co robi każdy z nas, ma znaczenie. 
"Świat przyrody. Kompendium cudów natury"  - pięknie obrazuje bogactwo naszego globu. 
Książka świetnie sprawdzi się jako pomoc dydaktyczna dla dzieci, jak również nauczycieli.
Jest to lektura bardzo dobrze zaprojektowana, zarówno pod względem formatu, szaty graficznej, jak i rozkładu tekstu na stronach.

Fajne jest kolorystyczne ułożenie typu informacji:
- żółty: opis rozmaitych typów środowisk,
- pomarańczowy: prezentacja określonych gatunków, grup roślin i zwierząt,
- niebieski: omówienie zachowań i przystosowań pomagających żywym organizmom w walce o przetrwanie

Książka jest czytelna, świetnie poukładana. Jednak czyta się ją równie doskonale idąc strona za stroną jak i skacząc pomiędzy zagadnieniami i wybierając interesujące nas w danym momencie zagadnienia. Strzałki umieszczone na marginesach, poprowadzą nas do innych rozkładówek poszerzających dane zagadnienie. Bardzo fajna i intuicyjna myśl. Mamy tu aż 67 działów, które otworzą nam oczy i umysł na skarbnicę jaką jest Matka Natura. Książka zawiera bardzo aktualne i najświeższe informacje. Z pewnością jedno z najciekawszych wydań odnoszących się do najnowszych odkryć i badań. 











Ähnliches Foto

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.