Choinka z gliny

by - grudnia 17, 2019


Na tą pracę wypatrzoną na Pintreście miałam chrapkę od dłuższego czasu. Zaczynamy od tego że musimy wydrukować dwa szablony do stworzenia czapeczki urodzinowej, takiej stożkowej. Z pierwszej robimy papierową czapeczkę na której schła będzie nasza gliniana choineczka. Drugi szablon będzie nam potrzebny do wycięcia placka umożliwiającego stworzenie stożka. Najpierw oczywiście glinę należy wyjąć ze szczelnej folii i rozwałkować, ni mniej ni więcej jak ciasto.



W wyciętym placku wycinamy otworki. Ja zrobiłam to rurką, jeżeli macie inny kształt jak gwizdki czy serduszka, będzie jeszcze piękniej. 




Kiedy mamy wszystko gotowe formujemy stożek i sklejamy go wodą którą ja nakładam patyczkiem a przy okazji wygładzam powierzchnię.



Glina jest samo-schnąca, nie trzeba jej wypalać. Nie wiem dokładnie ile schnie, ja zostawiłam naszą formę na dwa dni, na wszelki wypadek. Po tym czasie można spokojnie glinę pokryć farbą, my używamy farbek plakatowych Bambino. 
Jeszcze chwilka na wyschnięcie farbki i gotowe, teraz tylko wkładamy do wnętrza naszej formy światełko i mamy przepiękną bożonarodzeniową ozdobę gotową.


Od zawsze i niezawodnie kreatywność Kusiątek wspiera

Znalezione obrazy dla zapytania bambino majewski logo

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.