Pss etap siódmy - co natura dała mam wykorzystała :)

by - lipca 12, 2014

Dziś będzie mish mash bo pomysłów było wiele i każdy z innej półki niemalże :)
Kolejność jest całkiem przypadkowa:

1) Statek dla prawdziwego pirata - zrobiony z patyczków i sznurka :)
Obiecywał Wojtusiowi już dawno że go zrobię i nastał ten moment. Zachwyt był wielki zwłaszcza że bardzo mi pomagał przy wykonywaniu łajby. A teraz po  ulewnych deszczach puszczamy go nie tylko w basenie ale i w naszym potoku który nareszcie płynie wartkim strumieniem. Jednak takich zdjęć nie posiadam bo Wojtuś wskakujący do potoku, statek, Ala na jednym ręku i jeszcze aparat to niebyt dobry pomysł :) 



2) Miecz rycerski
Z patyczków które pozostały po wykonaniu łodzi powstał miecz bo broni na dzikole nigdy za wiele :P

3) Wianki - dla chłopczyka i dziewczynki
Kwiatuszki zrywałam razem z Wojtkiem :)


4. Prace polowe i przetwórstwo owocowe 
A kiedy Ala spała a Wojtuś ciężko pracował z dziadkiem mama plewiła i kopała w ogródku :)

A kiedy lało robiła a raczej pomagała robić wraz z Wojtkiem  przetwory typu wszelakiego aby w zimę nam witaminek nie zabrakło.
W piątek udało mi się całkiem samodzielnie stworzyć 35 słoiczków dżemu porzeczkowego !!!
Ja jestem z siebie dumna :)


5. Gra w klasy  
co ma wspólnego z wykorzystaniem natury - ten kamyczek widoczny na dolnym zdjęciu z Wojtusiem tuż przed jego stopą powstał w pakiecie wraz z kolejnym punktem :) Kamyczek pomalowałam i dzięki temu nie ginął nam ciągle w trawie :)
 

6. Gra w kółko i krzyżyk a raczej pszczółki i biedronki
Mimo moich usilnych tłumaczeń i codziennej gry Wojtuś i tak ma jak na razie swoją koncepcję na tą grę :)
Kamyczki pomalował Wojtuś a ja dodałam czarne elementy :)
Bardzo bardzo fajna zabawa :)
Polecam nie ma to jak własny hand made :)


7. Zbieranie kamyczków z ujeżdżalni
Nowa część ujeżdżalni jest jeszcze pełna małych i średnich kamyczków postanowiliśmy więc troszkę nad tym popracować :) A w między czasie Alusia pokonywała drągi :P

8. Budowanie zamku :)
A może raczej piramidy ?

9. Schodzenie po skalistym zboczu i ścieżka dla zrównoważonych :)

10. Układanie kamyczków wg wielkości a dla malucha zabawa w rzuć kamień za siebie :P

11. Siedzenie na kamyku i uderzanie kamieniem o kamień :) I jest fun :P

12. Układanie wielkiej wierzy od najwiekszego do najmniejszego :) I jaka duma :)

13. Rzucanie kamieni za siebie i badanie ich z precyzją i dokładnością naukowca :)

14. Leśne poszukiwania
Wykorzystując drzewa w lesie przypięłam do nich karteczki z numerkami (1-10) i strzałkami a na końcu była niespodzianka :)

Dla Wojtka zegarek a dla Ali bananek :)

15. W lesie uwielbiamy się tez bawić w chowanego :)

16. Zrywanie, szarpanie i robienie wszystkiego tego co nie dozwolone przy domu :P
Pelargonie i begonie
są "nie, nie, nie" ale krzaczek w lesie albo polny kwiat można tarmosić ile wlezie :P

17. Bukiet do sypialni z nagietków
I jak pachnie i jak cieszy oczy od samego rana :)

18) Za laminowane liście
Po drodze do lasu i wracając również zbierał liście różnorakie po dwa z każdego gatunku.
Listeczki za laminowałam i powycinałam (Wojtuś jak widać też wycinał) i tak powstała dopasowanka listkowa która zostanie z nami na dłużej :)




19) Pożeranie kilogramami owoców prosto z krzaczka :P

19) Koktajl z tego co mama w ogródku znalazła plus banana :)
I dwa uśmiechnięte pysie murowane :)
Polecamy i życzymy smacznego :)

A może spodoba Ci się także

21 komentarze

  1. świetne pomysły! zwłaszcza te malowane kamyki i laminowane liście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak te dwa pomysły zostaną z nami najdłużej jako gry też uważam za najlepsze :) No może jeszcze statek jest dość solidny jak nam kiedyś nie umknie z nurtem to też powinien przetrwać :)

      Usuń
  2. Widać ogromną radość w oczach dzieci :-) biedroneczki i pszczółki wymiatają!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. chyba tez zrobimy kamyczki :) boskie sa :)
      Lubie jak sie tyle dzieje, soki wygladaja kuszaco:)
      ps. jaka ksiazeczke macie jesli mozna zapytac ?

      Usuń
  4. odważna mama... moja mała kamyki do buzi pchała ;) ale super zabawy wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też no ale nic na to nie poradzę bo my mamy mnóstwo kamyczków koło domu trzeba miec tylko oczy dookoła głowy :)

      Usuń
  5. super zabawy widać że dzieci zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna zabawa, a te miny po posiłku boskie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te miny to ich dar :) Patrze na nich z zrywam boki :P

      Usuń
  7. Ależ Ty masz pomysły!!!! Jestem pełna podziwu!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi się spodobał pomysł z kamykami ,ale wszystkie są fajne i na pewno wypróbuję :)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ tu pełno fantastycznych zajęć. No, a te biedrony są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobienie biedron w odstępach czasowych czyli nie licząc czasu na wysychanie farby 10 minut :) Także każdy podoła najdłużej trwało znalezienie odpowiednich kamyczków :)

      Usuń
  10. Oglądając zdjęcia miałam w głowie jedną myśl: UWIELBIAM LATO! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super pomysły na zabawy;) fajnie że syn tak swietnie sobie poradził w grze na orientację w terenie i czytanie znaków;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie trzeba było do tego jakiejś mega orientacji bo z miejsca gdzie była jedna karteczka widać było kolejną więc raczej spostrzegawczość jak oderwał 1 to oczami kazałam szukać 2 a potem już poszło z górki :)

      Usuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.