Książki trenujące umysł

by - stycznia 23, 2018


Zima jaka jest każdy widzi, niestety więcej błota i roztopów niż śniegu i mrozu. No a co za tym idzie zaraz zjawiają się katary, kaszle i inne atrakcje. W dodatku teraz u nas z powodu niemowlaka rewolucja w domu, a dzieci przyzwyczajone do zajęć ze mną wołają o zadania. Ja osobiście biorąc pod uwagę ilość przespanych godzin nocnych nie bardzo jestem w stanie wymyślać zadania, czy też główkować, dopilnować itd. Dlatego stawiam na zadania ciekawe, atrakcyjne i takie z którymi dzieciaki poradzą sobie samodzielnie, pokazując mi jedynie efekt swoich starań. Dlatego usilnie szperam i poszukuje podczas karmienia nowości i atrakcji. I takim też sposobem trafiłam na dzisiaj prezentowane publikacje. 
Obie a bardzo przyciągający sposób wciągają dzieci w zabawę a jednocześnie uczą i wspierają rozwój, spostrzegawczość, motorykę małą, bystrość no i umiejętności matematyczne. Niby lekka rozrywka a jednocześnie główka pracuje, umysł trenuje i wszyscy są zadowoleni. 




Dawno dawno temu pokazywałam Wam Absolutnie Fantastyczne Labirynty. Książkę na temat której mój Wojtek był absolutnie zakręcony i śmignął ją raz dwa. Dlatego kiedy zobaczyłam w zapowiedziach Wydawnictwa Nasza Księgarnia tą publikację, chciałam ją mieć dla Wojtka, koniecznie. Niby zwykłe połącz kropki, ale jednocześnie książki są tak fantastycznie zilustrowane że niemalże szkoda po nich pisać i kreślić. To prawdziwa uczta dla fanów łączenia kropek. Jednocześnie spore wyzwanie doskonałe dla dziecka zerówkowego, bowiem z tą publikacją opanuje liczenie do 10,20,50, czy 100 szybciej niż się spodziewamy i upłynni je co na pewno w pierwszej klasie zaowocuje i zaprocentuje. Takiej płynności w liczeniu nigdy dość. A my sobie czasem zadanie utrudniamy, kiedy kropek jest np mało i liczymy wspak, a co nikt nie powiedział że liczyć da się tylko do przodu. 

Rozrywka na wysokim poziomie estetycznym i zabawa w jednym. 100 baaaardzo zróżnicowanych tematycznie rozkładówek i kropkowanek dla dzieciaków. Choć dorośli też się mogą skusić. Bo czemu nie. 


"Zapraszamy do świata niezwykłych łamigłówek. Podejmij wyzwanie, a poznasz nowych przyjaciół i fantastyczne historie. Wystarczy, że połączysz kropki!"



Susan Fairbrother
forma wydania: książka papierowa 
oprawa: broszurowa
rok wydania: 2018 
liczba stron: 128 
format: 205 x 258 mm 
przedział wiekowy: 18-100 










To z kolei książka która zrobiła na mnie wielkie wrażenie i nawet nie chodzi tu o jej wielko-wymiarowość, bo to zdecydowanie pozycja XXL. Książka jest pięknie zilustrowana, przedstawia rozmaite zakątki Kuli Ziemskiej, moc moc gatunków, całkiem sporo fajniej i przyjemnie podanej wiedzy dla dzieci i nie tylko, bo ja sama też wiele się z niej dowiedziałam. A w dodatku nie jest to zwykła książka, jest ona bowiem równocześnie łamigłówką. Na każdej bowiem rozkładówce czeka na nas kilkanaście gatunków do zlokalizowanie. Czytelnik będzie miał za zadanie znaleźć dane zwierze i to w podanej liczbie. A przyznać trzeba że mistrzowskie grafiki i wtapiające się w tło zwierzaki nie ułatwiają tego zadania. A ponieważ książka wiedzie nas wzdłuż i w szerz naszego globu mamy tu pozycję serwującą długotrwałe i wciągające zajęcie. 

Nasza Księgarnia książkę opisuje tak (mnie to przekonało w 100%);
Kto dostrzeże nietoperze? Kto odszuka nieświszczuka? Wyrusz w podróż dookoła zwierzęcego świata – od niebosiężnych szczytów Himalajów po tajemnicze głębie Pacyfiku. Po drodze zabłądzisz na pustyni Gobi, popłyniesz na wyspy Galapagos, wypatrzysz jaguara w lasach deszczowych Amazonii, zanurzysz się w jeziorze Bajkał, zagłębisz w bezkresnej rosyjskiej tajdze, a nawet popluskasz w gorących źródłach Japonii ze stadkiem makaków. A także dowiesz się w końcu, kim są: moloch straszliwy, patelnica niebieskoplama, perewiaska marmurkowa, orłosęp brodaty, groźnica niema, lodofoka grenlandzka i kotek cętkowany. Ta książka oczaruje każdego małego przyrodnika!

A jako że takich małych przyrodników mam na tą chwilę dwóch to zdecydowanie tej książki nie mogło u nas zabraknąć. Połączenie edukacji biologicznej i z geograficzną oraz matematyczną a także trening bystrości i spostrzegawczości czego chcieć więcej ?!
Przedział wiekowy 0-10, według mnie raczej 5-10 :)

Anna Claybourne
forma wydania: książka papierowa 
oprawa: twarda
ilustrator: 
Brendan Kearney
rok wydania: 2018 
liczba stron: 64 
format: 257 x 350 mm 
przedział wiekowy: 0-10 















A Wy jak sobie urozmaicacie czas dzieciakom ?

A może spodoba Ci się także

1 komentarze

  1. bardzo ciekawe propozycje książkowe, skorzystamy zapewne

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.