Wszystkie przygody Pippi w jednym tomie !!

by - lipca 05, 2017


Pippi, czekałam na takie wydanie od dawna. Nie mogłam się zebrać z lekturą, odkładałam ją wciąż na potem, chciałam aby mój starszy czytelnik albo raczej słuchacz, jeszcze trochę podrósł. Jak już wiecie albo nie jesteśmy wielkimi fanami Astrid Lindgren, przeszliśmy już przez życiorys Astrid dla dzieci,  dzieci z Bullerbyn,  dzieci z ulicy Awanturników oraz Emila ze Smalandii na mojej liście kolejna była właśnie Pippi. Jej przygody na dobre zapadły mi w pamięci i bardzo chciałam w ten świat pełen humoru i niezwykłych opowieści, wprowadzić dzieciaki. 
W przygody najsilniejszej dziewczynki na świecie, ta lektura to rewelacyjna zabawa i wiele inspirujących pomysłów zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Dlatego też polecamy najnowszą perełkę wydawnictwa Nasza Księgarnia, która dopiero co pojawiła się wśród wydawniczych nowości. 

Jaka jest Pipi? Zuchwała, dziarska, bystra,  bardzo zaradna i samodzielna, odważna oraz jak już wspominałam nieludzko silna a także zmyślająca na poczekaniu niestworzone opowieści. Pippi ma wielu przyjaciół a najlepszymi z nich są Tommy i Annika - rodzeństwo zamieszkujące sąsiednią willę. Oczywiście tu mowa o pierwszym tomie przygód Pippi pod tytułem Pippi Pończoszanka w której to nasza bohaterka sprowadza się do Willi Śmiesznotki wraz z małpką (Panem Nilssonem) oraz koniem. Pippi nie przypadła do gustu rodzicom rodzeństwa ale temu chyba akurat nie ma się co dziwić, natomiast same dzieciaki są oczarowane nową koleżanką. Ich nudne i monotonne życie zmienia się diametralnie odkąd w sąsiedztwie pojawia się ognistowłosa bohaterka. To była, jest i będzie doskonała pozycja czytelnicza dla dzieci. 






Dlaczego dziewczynka żyje i mieszka sama. No cóż jej mama umarła dawno temu i jak to widzi Pippi patrzy n nią z nieba jako anioł, natomiast tatusia jakiś czas temu zabrało morze i ślad po nim zaginął. Nikt nie wie co się z nim mogło stać, ale Pippi wyobraziła sobie, że na pewno trafił na jakąś wsypę i został Królem Murzynów, rzecz jasna ma tam niesłychanie wiele obowiązków ale jak tylko nauczy się budować łodzie wyruszy w ślad za swoją córeczką. Te i wiele innych absurdalnych historii czeka na Was (jeżeli macie ochotę wrócić i przeżyć je na nowo z bohaterką Waszego dzieciństwa) lub na Wasze dzieciaki a jestem przekonana, że ta książka nic a nic nie straciła na swojej aktualności.
I choć Pipi zdarza się kłamać jak z nut, nie można jej mieć chyba tego za złe. Po prostu ma niezwykle bujną wyobraźnię. Nie chodzi do szkoły, psoci jak mało kto, chodzi spać kiedy chce, z pięcioma łobuzami na raz radzi w mig i rzecz jasna ma wielkie i dobre serduszko. 
Nietuzinkowa, nieszablonowa i uwielbiana na całym świecie. 






Książka którą Wam dziś pokazuję to nie tylko pierwszy tom przygód Pippi ale też kolejne dwa  "Pippi wchodzi na pokład" oraz "Pippi na Południowym Pacyfiku" długie i niezapomniane godziny, wypełnione cudowną rozrywką i śmiechem. Piękne wydanie, gruba oprawa, matowe kartki z cudowną zawartością i czarno-biało-pomarańczowymi ilustracjami, autorstwa Ingrid Vang-Nyman która zasłynęła właśnie dzięki obrazkom stworzonym do Pippi Pończoszanki. 320 stron które tylko czekają n odkrycie lub zapraszają do wspaniałej podróży w przeszłość. 


 autor Astrid Lindgren
forma wydania: książka papierowa
oprawa: twarda
ilustrator: Ingrid Vang-Nyman
tłumacze: Teresa Chłapowska,
Irena Szuch-Wyszomirska
rok wydania: 2017
liczba stron: 320
format: 165 x 215 mm
przedział wiekowy: 6-10 (moim zdaniem zdecydowanie 6+ bez górnej granicy wiekowej)

A może spodoba Ci się także

1 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.