Świętecznych inspiracji ciąg dalszy i na tym nie koniec :P

by - grudnia 21, 2014


Bez zbędnych wstępów zapraszam na garść świątecznych inspiracji :)

1) Mikołaj rozwozi prezenty po świecie
Zabawa w Mikołaja pobiła wszystkie inne na głowę, trwała dobre dwie godziny w śmiechu, śpiewach i roznoszeniu podarków przez Mikołaja którym ostatecznie został Wojtuś czerwono-nosy. Śpiewała mama, Wojtko wyciągał z Mikołajowego wora raz po raz podarek i rozkładał gdzie popadnie, roznosząc upominki dzieciom na "całym świecie'. Rekordy też pobił bałagan po tejże zabawie ale jak mama wymyśliła to konsekwencje trzeba było ponieść :)




Potrzebne rekwizyty:
- z pudełka powstały sanie mikołaja,
- z kartonu powstały czapka mikołaja, rogi renifera,
- z opakowania po jajkach powstał dzwoneczek,
- ozdoby w tle zrobiliśmy wspólnie
- worek postał z podkoszulka taty :P 

Reniferem najpierw był Wojtuś, potem przez ułamek sekundy Alicja a na koniec walizka :P






2) Świąteczne skarbonki
Ponieważ zaszła potrzeba stworzenia skarbonek, w liczbie trzech, postanowiłam, że przy okazji staną się one Świąteczną ozdobą domu. I tak z 6 butelek powstały 3 skarbonki, jedna na helikopter, druga na anioła, trzecia na aparat :)
Butelki przecięłam na pół i połączyłam ze sobą dna dwóch identycznych butelek.
W pierwszym przypadku ucięłam butelkę zbyt mocno i musiałam skleić ją dodatkowo taśmą, jednak tego rozwiązania nie polecam, jest najsłabsze. 


Butelki Wojtuś pomalował, bałwanka i aniołka na biało a pingwinka na biało - czarno.
Kiedy wyschły podałam odpowiednie szczegóły a reszty dokonał Wojtuś.


Aniołek: włosy i skrzydła z filcu, a na głowie kwiat (szydełkowany), reszta domalowana
Bałwanek: Rondko kapelusza z tekturki, oczka doklejone, szaliczek zawiązany, rączki z drucika kreatywnego, guziki z guzików a reszta domalowana
Pingwinek: Nauszniki szydełkowane, szaliczek minky, oczka doklejone, reszta domalowana

Na koniec z tylu każdej butli wycinamy otwór aby wrzucać pieniążki i robimy obchód po domownika w celach zbiórkowych.



3) Choinka dla maluszka 
Z dużego bristolu wycięłam choinkę i ponaklejałam samoprzylepne rzepy.
Z Wojtusiem stworzyliśmy rożne bombeczki, które następnie zalaminowałam i dokleiłam drugie części od rzepów samoprzylepnych (z tyłu). Zabawka gotowa.
Polecam wszystkim rodzicom małych choinkowych ściągaczy i demonterów.
Z tej choinki można wszystko ściągać i zakładać, niezliczoną ilość razy :)
Radość wielka i pełne skupienie :)




4) Choinkowa ozdoba - rozetka
(pomysłów na ozdoby choinkowe mamy wiele, jeszcze do tego tematu wrócimy :))

Wycinamy z kolorowych papierów paseczki, które zszywamy na środku, następnie każdy kolejny paseczek zawijamy do środka i sklejamy w łezkę. Gdy zszyjemy paseczki w poprzek wyjdzie nam ładny kwiatuszek (okrągły), jednak ja mam krótki zszywacz i takiej możliwości brak, więc zszywałam równolegle do pasków stąd powstał taki nietypowy kształt, choć mnie się bardzo podoba :)



6) Łańcuch choinkowy
Paseczki możemy sklejać lub zszywać jak komu wygodniej. Mogą być też cieniutkie lub grube w zależności od potrzeb i upodobań, kolorystyka także dowolna :) A łatwość wykonania idealna już dla 2,5 latka przy pomocy rodziców :)


7) Choinka na choinkę
Na drucik kreatywny należy jedynie nawlec koraliki i nadać im dowolny kształt, ja zrobiłam choineczki ale można też zrobić spiralkę która wygląda bardzo efektownie :)


9) Łańcuch z serduszek:
Bardzo prosty a zarazem niesamowicie efektowny, mój niestety jest wykonany ze zbyt miękkiego papieru, polecam sztywny blog techniczny. Do wykonania potrzebujemy jedynie pasków papieru i zszywacza.  


10) Bombka z żarówki
Wystarczy na dowolny wzór pomalować zużyta żarówkę i gotowe, ja znalazłam tylko jedną takową żarówkę ale od tej pory już żadna się nie zmarnuje :)


CDN

A może spodoba Ci się także

10 komentarze

  1. Wspaniałe pomysły, zwłaszcza ta zabawa w Mikołaja jest pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nie madra zabawa caly dzien mi sprzatanie zajelo :p

      Usuń
  2. piękne inspiracje :))
    taki sam łańcuch robiłam z moim smykiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabawa w Mikołaja bije wszystko:)))
    PS. Body w kwiatki :)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bije, zabawki wszedzie, snieg z brody wszedzie :p ale radosc i duma z bycia Świetym bezcenna :)
      Tak to jest to body :))))))

      Usuń
  4. Zabawy jak najbardziej na czasie. Jesteście niesamowicie kreatywni, czego po cichutku zazdraszczam :) Kiedyś przetestuję zabawę w Mikołaja oraz te choinki i całą resztę. To jest genialne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Testuj ale uwaga dzieci maja niepohamowana wyobraźnie a jak powiesz a to i b nie zabronisz :p

      Usuń
  5. Przesłodkie zabawy z dziećmi :) super kreatywne spędzanie czasu :) duży plus. buziaki i Wesołych Świat

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.