Adwantowe początki, szopka, gwiazda, kalendarz i zadania :)

by - grudnia 02, 2014


Przez komputerowe zawirowania (brak dostępu do konta) post opóźnił się dwa dni ale może jeszcze kogoś zainspirujemy, kto wie. Ja tego roku jestem mocno opóźniona ze wszystkim i przyznaje bez bicia, że w wielu wypadkach poszłam na łatwiznę korzystając z zeszłorocznych uszytków i znalezionych pomocy.
Z efektu jestem zadowolona i zapowiada nam się cudowny i pracowity adwent :)
No i mamy tego roku dwa czekoladowe kalendarze adwentowe - pierwszy raz dwa :)



Woreczki adwentowe w liczbie 24 sztuk zawisły pod sufitem.
Woreczki szyłam rok temu i myślę, że już z nami zostaną, co najwyżej za rok dzieciaczki będą je zrywać naprzemiennie. Na pewno ich zawartość plus minus będzie ulegała mniejszym lub większym przetasowaniom bo zadania trzeba będzie dopasować do wieku maluchów.


ZAWARTOŚĆ WORECZKÓW
No właśnie zawartość. Co się znalazło w woreczkach tego roku:
  1. Postaci z szopki  - uszyte w zeszłym roku, w nienaruszonym stanie przetrwały ostatnie 12 miesięcy
  2. Zwierzęta do szopki (osiołek, wielbłąd, baranki, krówka)
  3. 2 pierniczki jako zwiastun adwentowego zadania (do schrupania)
  4. Choinka z masy solnej - jako zwiastun tworzenia choinkowych ozdób
  5. Gałązka choinkowa - jako zwiastun ubierania choinki

  1. Modlitwa na każdy dzień (za tatę, mamę, Wojtusia, Alusię, babcię, dziadka, ciocie, koniki, Jestera, babcie w przedszkolu, biedne dzieci, chore dzieci, smutnych ludzi itd itp)
  2. Zadanie adwentowe na każdy dzień (cała nasza lista poniżej, wkładam je wieczorem dnia poprzedniego w zależności od planów na jakie możemy sobie pozwolić) większość zadań ściągnięta żywcem nie z lenistwa a z braku czasu z O TYM ŻE - 40 pomysłów, ZIZI - 80 inspiracji, zaczerpnęłam z tych miejsc, dostosowałam do naszej rzeczywistości oraz chorowitości i tak powstała lista z końca postu :) 
  3. Numerek do ćwiczenia adwentowego zapożyczonego (jak i w zeszłym roku) z BIELEMORELE - uwielbiam to miejsce :)

Jako że, dwa zadania już za nami pochwalimy się nimi przy okazji naszego opóźnienia.

SZOPKA Z PUDEŁKA PO BUTACH
Pierwszego dnia powstała szopka z pudełka po butach.
Pokrywka posłużyła za podstawkę, dzięki czemu paprochy spod sianka się nie rozsypują a ładnie pokryły podłogę i plastelinę. Głębsza część powycinana, poprzycinana, została sklejona taśmą , pomalowana w paski i przykryta siankiem. Jak to dobrze mieć dostęp do takich materiałów :)
Wewnątrz szopki (na podłożu) Wojtuś wkleił dwa grube wałeczki z plasteliny w kształcie literki L i powtykał w nią wykałaczki, dzięki czemu powstały nam dwie zagródki dla zwierzyny.
W rogu przykleił tez plastelinową kulkę i wetknęliśmy w nią dwie gałązki dzięki czemu powstała nam choinka, myślę, teraz jak ją przyozdobić :)
Po środku stanął hand made żłóbek dla Jezuska. Stworzyłam go w zeszłym roku z klocka drewnianego i dwóch patyczków laryngologicznych. A drugiego dnia...






GWIAZDA BETLEJEMSKA
Z ulubionych ostatnio kolorowanek piaskiem, zostało nam dużo żółtego koloru. 
Z kartony wycięłam kształt gwiazdy i pokryłam go taśmą dwustronnie klejącą.
Wojtuś obsypał gwiazdę pisakiem a następnie wykończył plasteliną wedle własnego zamysłu.
Przecięłam dach stajenki i wetknęłam gwiazdę do przecięcia, sianko przykryło nacięcie i efekt końcowy bardzo mi się podoba. A wykonanie banalnie proste nawet dla 2,5 latka :)

Niestety nie zrobiłam w tym roku szopki przyklejanej na lustrze z drabiną z której schodzi Jezusek do żłóbka bo godzin w dobie mi zabrakło ale na pewno nadrobimy to za rok :)



ZADANIA DO KALENDARZA ADWENTOWEGO

Stwórz szopkę w której zamieszka nowo narodzony Jezusek
Stwórz Gwiazdę Betlejemską
Pomóż w pieczeniu pierniczków i ozdabianiu ich
Zaproś rodzinkę na zimowy seans filmowy, poproś mamę o przygotowanie popcornu i kakao
Stwórz ozdoby choinkowe z masy solnej
Ozdób choinkowe wyrobi z masy solnej
Stwórz galerię prac zimowych 
Stwórz galerię prac świątecznych
Stwórz choinkę, z papieru, klocków, poduszek z czego tylko zechcesz
Wybuduj wielkiego bałwana lub innego śnieżnego stwora
Dziś dzień na zimowe szaleństwa, saneczki, aniołki i bitwa na śnieżki
Pomóż w ubieraniu choinki
Stwórz świąteczną atmosferę i nabij 3 pomarańcze goździkami
Dzień kolędowania, naucz się śpiewać kolędy
Dokarm skrzydlatych przyjaciół, zrób im szyszunie z ziarenek i słoninki
Świąteczna zabawa w podchody, szukaj wskazówek a na końcu znajdziesz niespodziankę
Teatrzyk Bożonarodzeniowy, dziś będziesz widzem i obejrzysz przedstawienie o narodzinach Jezuska
Sesja zdjęciowa. Dziś urządzisz sobie sesje fotograficzną pod tytułem „Boże Narodzenie 2014”
Zrób świąteczną girlandę
Ulep świąteczne zwierzaki, ozdóbki, Mikołaja co tylko zechcesz z plasteliny
Zrób kartki świąteczne, odwiedź pocztę i wyślij życzenia do najbliższych
Stwórz dekorację do zawieszenia na drzwi, bramkę wejściową
Stwórz Świąteczny kolaż z wyciętych z gazet obrazków Świątecznych
Pomóż w Świątecznych porządkach
Całuśny dzień !!! Nie zapomnij powiesić jemioły
Zrób świąteczne ozdoby dla zwierzaków do budy, stajni, stodoły, chlewika, kurnika
Podróż do biblioteki ! Cel świąteczne książki
Dziś dzień dobrych uczynków, powiedz lub zrób coś miłego dla każdej bliskiej Ci osoby






A może spodoba Ci się także

14 komentarze

  1. To ja jestem w tyle ze wszystkim, szopki jeszcze nie mam, a kalendarz kupiłam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :) Ja sie wyrobilam ze wszystkim przed grypobraniem bo inaczaj to chyba nic byśmy nie mieli :p

      Usuń
  2. SZOPKA! Kurczę! pora wreszcie i o swoją się pokusić:) w tym roku już Bąki będą miały radochę:) a zadań kilka podkradam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A podkradaj, pewnie i tak nie moje :p Ala do szopki dostępu nie ma z obawy przed sianem w całym domu :p

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ciut wiecej niz trzeba tak na wszelki wypadek :)

      Usuń
  4. U nas w tym roku bez kalendarza. Ale w przyszłym się wezmę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna szopka i piękne pomysły na to wprowadzenie w atmosferę Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyzszy czas :)
      Wszedzie widze swieta a u nas byla jeszcze jesien :)

      Usuń
  6. Piękna szopka i fajne zadnania wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna szopka i świetne pomysły

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.