Origami dla dzieci - zwierzaki z papieru :)

by - lipca 09, 2015


 Kiedy w nasze ręce wpadła książeczka z kołowym orgiami wiedziałam, że na tej papierowej przygodzie nasze zainteresowanie składaniem się nie skończy. Zaopatrzyłam się w zestaw papierów do składania, tym razem kwadratowych, bo pomysłów na nie w internecie jest moc a nawet więcej a teraz letnią porą fajnie i ciekawie można je wykorzystać. Z pewnością wszystko co stworzymy pokażę Wam tu na blogu ale dziś troszeczkę o orgiami z książeczki.  Origami które wciągnie maluszka i starszaka do zabawy i tworzenia, o "Origami dla dzieci".


My naszą książeczkę dostaliśmy od Babci i Dziadka z okazji dnia dziecka a ja od razu wystukałam w wyszukiwarce jej tytuł bo wiedziałam, że wciągnie całą naszą trójkę do zabawy.
Chciałam wiedzieć ile kosztuje oraz czy jest więcej tytułów w serii.
Dla zainteresowanych tematem mała ściąga:

Cena jest w mojej opinii bardzo przystępna 19,90 zł a znakomicie się sprawdzi jako pozycja prezentowa. Nie dość, że zawiera opowiadanie i jest zwyczajnie fajną i ciepłą lekturą dla dziecka to jeszcze po przeczytaniu książeczki możemy stworzyć z załączonych papierów wszystkich bajkowych bohaterów i bawić się nimi tworząc wedle własnej fantazji ich losy lub odtwarzając książkowe treści :)







Książka zawiera 96 stron, w tym 48 strony perforowane, z kolorowymi papierami do składania
Oprawa: miękka,
Tekst Liliana Fabisińska
Ilustracje Mariola Budek
Diagramy Tomasz Jabłoński

Nasza książeczka opowiada o przygodach zwierzątek, słonika Ralfa, żyrafki Flory i wielu innych małych i dużych stworzeń. Opowiadanie jest proste, jasne, zrozumiałe. Mój przedszkolak bez problemów i z zaciekawieniem, od początku do końca, w skupieniu go wysłuchał i zrozumiał treść oraz przekaz. Jako lektura i pozycja czytelnicza według mnie książka doskonała dla dzieci od 3-4 roku życia. Śliczne ilustracje, wesołe i pozytywne, duża czcionka bardzo ciekawa pozycja czytelnicza nawet do przeglądania i samodzielnego "czytania".
Jednak najfajniejsze jest to, że kiedy już poznamy losy książkowych bohaterów możemy ich stworzyć i się nimi czy też z nimi bawić. Precyzyjnie i czytelnie przygotowane diagramy ułatwią nam stworzenie krok po kroku: słonia, świerszcza, bociana, konika oraz wielu, wielu innych postaci. Jednak 4 czy5 latek z pewnością sobie nie poradzi z samodzielnym stworzeniem nawet najprostszego modelu, Wojtuś bardzo pomaga przy składaniu, ja przytrzymuję on rozprostowuje i tak sobie wspólnie działamy. Sama nie wiem jaki wiek byłby najodpowiedniejszy do samodzielnej zabawy myślę, że oceniłabym to na 6+ jeżeli chodzi o proste modele a kolejne z pomocą rodzica.

Czy dziecko będzie modele składało samodzielnie, z dużą czy małą pomocą dorosłego, według mnie nie ma większego znaczenia. Zabawa jest fantastyczna a każdy kolejno stworzony zwierzak bardzo cieszy i daje wielkie możliwości do tworzenia historyjek, narracji do puszczenia wodzy wyobraźni :)

Znakomity pozycja wakacyjna, modele można składać tak jak my na zielonej trawce czy na plaży a potem szaleć ze zwierzakami na świeżym powietrzu :)





















Polecamy :)

A może spodoba Ci się także

1 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.