4 pomysły na prace walentynkowe

by - stycznia 26, 2017


Za 20 dni walentynki i co prawda czasu jeszcze dużo ale ponieważ oficjalnie nie uważam tego święta, postanowiłam wyjść przed szereg i z Kusiątkami stworzyć kilka inspirujących prac z serduszkami w roli głównej, dla tych którzy mają ochotę ozdobić swoje otoczenie lub też obdarować najbliższych pełnym miłości dziełem. Zasadniczo na serca i miłość czas zawsze jest odpowiedni, więc dzieciaki nie były specjalnie zdziwione maminym pomysłem. Zresztą moje dzieci nie są już zaskoczone niczym co wymyślę :P 

Miłosny balon
Do wykonania tej pracy nie potrzebujemy nic poza klejem, nożyczkami i papierem kolorowym, głównie różowym i czerwonym.
Pierwszy punkt programu to wycięcie całej rzeszy różowych i czerwonych serduszek.
Kolejny etap to wycięcie 5 czerwonych i 4 różowych cienkich paseczków.
Paseczki przykleiłam tak aby po zrobieniu przeplatanki tworzyły koszyczek.  
Jak przykleiłam, Wojtko przeplótł i tak stworzony został kosz. Pozostało tylko przykleić końcówki a zbędne części odciąć.



Kiedy kosz sobie sechł, Wojtuś wypełnił naszkicowany kształt balona serduszkami.




Jeszcze włóczkowe sznury łączące kosz z czaszą balonu i gotowe.


Miłosne drzewko
Tu podobnie jak i w powyższej pracy potrzeba nam jedynie kleju, nożyczek i papieru kolorowego. 
Drzewo wycięłam, Ala przykleiła a następnie to samo zrobiła z całą zgrają serduszek - voilà !





Serce z rurek
Rurki to u nas towar obowiązkowy a ja ostatnio kupiłam bagatela 1000 sztuk za grosze i to w pięknym czerwonym kolorze. Kiedy je zobaczyłam od razu się zainspirowałam. Walentynkowa barwa jak nic. 

Potrzebujecie:
- czerwonych rurek 
- kleju introligatorskiego
- nożyczek
- czerwonej farbki

Rurki ponacinałam odpowiednio i ułożyłam je w kształt serca, pokazałam to Wojtusiowi a on miał to odtworzyć na kartce.




Jednak serduszko na tej kartkowej bieli wyglądało nam jakoś tak samotnie, dlatego w szybki i prosto sposób Wojtuś dorobił mu całą zgraje kumpli. Paluszek w czerwona farbkę, odbijamy raz odrobinkę w prawo i łącząc odciski na dole drugi raz odrobinkę w lewo i już serduszko gotowe. 




Serduszkowy kolaż 
Potrzebujecie
- bibuły
- kolorowego papieru
- kleju introligatorskiego
- nożyczek
- spinaczy
- czerwonej farbki
- brokatu
- Rolki po papierze toaletowym
Zaczęłam od wycięcia dwóch pasków w kolorowym papierze, jednego czerwonego, drugiego różowego. Złożyłam je na pół i wyznaczone zgięcie stało się dołem serduszka. Górne końce zawinęłam do środka i połączyłam ze sobą klejem, tak aby przybrały kształt serca. Następnie spięłam, łączenie spinaczem aby klej mógł wyschnąć i klejem introligatorskim przytwierdziłam serduszka do kartki. 
Kolejnym krokiem było nacięcie całej gamy bibułowych kwadracików. 


Ala wypełniła środek serduszka klejem a potem z bibułowych kwadratów robiła kulki i przyklejała.





Rolkę po papierze zagięłam w sposób pokazany na zdjęciu niżej, tak iż powstało mi serduszko. Dałam Ali tak stworzoną pieczątkę wraz z czerwoną farbka i nic więcej mówić nie musiałam. 




Na mokra jeszcze farbkę, dodała Ala brokat i gotowe.



Love is in the air ! <3

A może spodoba Ci się także

8 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.