Zimowe drzewka

by - stycznia 02, 2017


Co robić kiedy starszy brat idzie do przedszkola a zrażona młodsza siostra zostaje sam na sam w domu i czasem po prostu już nie wie co robić. Działać !
Poza tym kiedy maluszki w przedszkolu ćwiczą różne umiejętności, nam po prostu nie wypada zostawać w tyle. Bo nawet jak Alusia do przedszkola się przekona za rok, niech umiejętnościami nadrabia w domku. Zwłaszcza, że mamy zimę a to jak wiadomo u mnie sezon urlopowy. Ja mam czas, Alusia wielkie pokłady i potrzeby twórczej ekspresji i wykazania się, więc kolejne dzieła wkradają się we wszelkie możliwe zakamarki naszego domu. 
Dziś poddamy Wam pomysły na zimowe drzewka.


1) Z papierowych płatków śniegu
Zaczęłam od przyklejenia szablonów drzew na niebieskie kartki a potem zaczęłyśmy działać. 
To drzewko wymaga nie małego nakładu pracy, bo zanim dojdzie się do naklejania płatków śniegu należy ozdobnym dziurkaczem płatki sobie zrobić. Płatki przygotowane dnia poprzedniego były z samego rana gotowe do użycia. Pozostała czysta przyjemność twórcza. 




2) Z pomocą folii 
Folię bąbelkową wystarczyło pokryć białą farbą i odbić. Pokrywamy ją farbą przed każdym odbiciem. Trzeba też, o ile to możliwe wytłumaczyć dziecku aby przycisnęło ją lekko do kartki ale nie za mocno. Otrzymujemy w tedy ładniejszy efekt. 






3) Pomponikowo
Tym razem w ruch poszedł klej introligatorski oraz całe stado białych akrylowych pomponików. Polecamy używanie do tej pracy tych bardziej gładkich ponieważ lepiej trzymają się kartki po wyschnięciu kleju. 






4) Kredowa posypka
Biała kredę starłam na strugaczce. Ala w między czasie posmarowałam drzewko i okolice klejem i wszystko okrasiła posypką którą jej przygotowałam. Należy poczekać aż klej wyschnie po zakończeniu posypywania a potem delikatnie otrzepać kartkę z pozostałych drobinek. 





Piękny zimowy krajobraz w domu jak malowanie :)

A może spodoba Ci się także

9 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.