Kolorowe Biedronki - magnetyczne szaleństwo
Targi Książki w Krakowie to nie tylko wielkie wydarzenie wśród wielbicieli słowa pisanego, to również doskonałe miejsce dla entuzjastów gier planszowych. Miłośników czasu spędzonego w moim zdaniem dwa możliwie najlepsze sposoby jakie wymyślił człowiek. Rzecz jasna na Targach nie mogłoby zabraknąć Egmontu który na ten dzień wyznaczył premierę nowej serii gier dla dzieci i rodziców "Zagraj ze mną". Seria ta skierowana jest do rodzin które chcą wspólnie, wesoło ale i mądrze zagospodarować swój czas. "Zagraj ze mną" to gry które były nagradzane i nominowane w wielu prestiżowych konkursach, miedzy innymi do Kinderspiel des Jahres, czyli Gry Roku w Niemczech. Gry cieszyły się dużym zainteresowaniem również podczas Targów a dlaczego ?
My już wiemy, bo są rewelacyjne !!!
Zresztą zobaczcie sami, bo zapraszam Was na recenzję jednej z nich.
No to gramy
Każdy gracz w swojej kolejce kręci strzałką. Strzałka może zatrzymać się na płatkach kwiatu lub pomiędzy nimi. Jeżeli grot strzałki wskaże płatek kwiatka, naszym zadaniem jest przemieszczenie biedronki z tego płatka na inny płatek w celu wymienienia kropek. Naszą biedronkę kładziemy na polu bliższym środka, teraz biedronki stoją naprzeciw siebie. Jeżeli biedronki się zbliżą wymieniamy kropki (1 kropkę za 1 kropkę). Teraz może przemieścić się na kolejny płatek, wymiana następuje aż do momentu kiedy biedronka uzbiera komplet różnokolorowych kropek lub biedronka z którą będzie chciała się wymienić odwróci się. Jeżeli biedronka się odwróci, to biedronka podróżniczka wraca na swój płatek i kolejny gracz kręci strzałka.
Gotowa do balu biedronka wędruje na kwiaty na dole planszy. Drugą opcją jest trafienie strzałki na listeczek pomiędzy płatkami wtedy do gry wchodzą mrówy. Kiedy strzałka się zatrzyma pomiędzy, mrówka wchodzi na planszę, rozpoczynając od pola z pieńkiem, przy kolejnych losowaniach tych listeczków mrówki wspinają się na pnącze i zajmują kolejne miejsca. Gracze oczywiście stoją po stronie biedronek i próbują zdążyć z przygotowaniami przed swoimi rywalkami.
Choć mojemu Wojtkowi w zasadzie jest obojętne która grupa dociera na bal :P
Plusy:
- solidne wykonanie, mocne elementy, z twardego kartonu lub drewna
- banalne zasady
- element napięcia czy biedronka się odwróci czy też wymieni się z nami kropką
- wykorzystanie do gry magnesów, super pomysł, nietypowy, przyciągający
- fajny motyw balu i strojenia biedronek, bardzo podoba się dzieciom
- kooperacja, walczenie o wspólna sprawę, w razie porażki, odpowiedzialność również się rozkład
- ćwiczenie pamięci, trzeba spamiętać które biedronki nie miały ochoty na wymianę aby nie tracić kolejki i jak najszybciej wysłać boże krówki na bal
Minusy:
- brak
Polecamy fantastyczna pozycja do familijnych rozgrywek :)
Zresztą zobaczcie sami, bo zapraszam Was na recenzję jednej z nich.
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 20-30 minut
Wiek graczy: 4+
Po pierwsze i najważniejsze (biorąc pod uwagę fakt, że gra jest skierowana już do kilkulatków, bardzo solidne wykonanie. Bez obaw mogą grać w nią całkiem małe dzieci a nawet jeżeli do gry dorwie się jeszcze młodsze rodzeństwo nie ma obaw, że elementy się zniszczą (pogubią i owszem, zostaną zjedzone też ale nie zniszczą). Po drugie, równie ważne piękna grafika i elementy przemawiające do wyobraźni i sprawiające, że aż chce się grać - dzieci są w tej kwestii wymagające, byle co nie zwróci ich uwagi. Po trzecie, tu już element dla rodziców, gra jest świetnie przygotowana merytorycznie, ćwiczy logiczne myślenie, trenuje pamięć, uczy współpracy oraz wprowadza w świat magnetyzmu.
Nic tylko grać :)
Zaczynajmy...
Motywem przewodnim gry jest doroczny bal kostiumowy, na który wybierają się nasze biedronki. Jednak nim trafią na ów bal, muszą włożyć odpowiedni strój, oczywiście w kolorowe kropki. Każda z biedronek posiada kropki w innym kolorze a jednym sposobem na stworzenie wymarzonej kreacji balowej jest wymiana z koleżankami. Sprawa jednak nie jest prosta nie każda biedronka lubi każdy kolor, jedne chętnie przyjmą kropeczki a inne odwrócą się do nas plecami. Dodatkowym utrudnieniem są wścibskie mrówki które usłyszały o balu i chcą się koniecznie na niego dostać, a zasada jaka tu rządzi to, kto pierwszy ten lepszy...
Celem gry jest wystrojenie wszystkich biedronek na bal tak aby każda z nich miała wszystkie kropki w niepowtarzających się kolorach i dotarcie tam nim uprzedzą nas mrówki.
Celem gry jest wystrojenie wszystkich biedronek na bal tak aby każda z nich miała wszystkie kropki w niepowtarzających się kolorach i dotarcie tam nim uprzedzą nas mrówki.
A w pudełeczku...
Pudełko jest fajnych rozmiarów, cały komplet gier ślicznie wygląda na półce i będzie prawdziwą skarbnicą świetnie spędzonego czasu. Już same ilustracje bardzo przyciągają, dzieciaczki od razu skandowały "otwórz, otwórz, mama otwórz". A w pudełku elementy najwyższej jakości, ekologiczne, bezpieczne, drewniane - zdecydowanie dla dzieci już nie połykających. Pozostałe zaś elementy stworzone z grubego kartonu a wszystko w kolorach tęczy. Plansza przedstawiająca łąkę, wraz z kwiatem na którym zasiądą kolorowe biedronki, w środku posiadającym ruchomą strzałkę, oraz pnącze po której wspinać się będą mrówki. Kartonowy krążek przedstawiający stół przy którym zasiądzie zwycięska drużyna oraz 8 biedronek, które mają w noskach wbudowane magnesy dzięki czemu część z nich się przyciąga a część odpycha. 7 mrówek oraz 56 kolorowych walców które służą biedronkom za kropki i którymi nasze owady będą się wymieniać.
Oczywiście największą atrakcją są magnetyczne biedrony :)
Oczywiście największą atrakcją są magnetyczne biedrony :)
Przygotowanie do gry
Każda z biedronek dostaje kropki w jednym kolorze, każda w innym i siada na płatku w odpowiedniej barwie. Mróweczki stają obok planszy, stół również, oczekując na gości.
No to gramy
Każdy gracz w swojej kolejce kręci strzałką. Strzałka może zatrzymać się na płatkach kwiatu lub pomiędzy nimi. Jeżeli grot strzałki wskaże płatek kwiatka, naszym zadaniem jest przemieszczenie biedronki z tego płatka na inny płatek w celu wymienienia kropek. Naszą biedronkę kładziemy na polu bliższym środka, teraz biedronki stoją naprzeciw siebie. Jeżeli biedronki się zbliżą wymieniamy kropki (1 kropkę za 1 kropkę). Teraz może przemieścić się na kolejny płatek, wymiana następuje aż do momentu kiedy biedronka uzbiera komplet różnokolorowych kropek lub biedronka z którą będzie chciała się wymienić odwróci się. Jeżeli biedronka się odwróci, to biedronka podróżniczka wraca na swój płatek i kolejny gracz kręci strzałka.
Gotowa do balu biedronka wędruje na kwiaty na dole planszy. Drugą opcją jest trafienie strzałki na listeczek pomiędzy płatkami wtedy do gry wchodzą mrówy. Kiedy strzałka się zatrzyma pomiędzy, mrówka wchodzi na planszę, rozpoczynając od pola z pieńkiem, przy kolejnych losowaniach tych listeczków mrówki wspinają się na pnącze i zajmują kolejne miejsca. Gracze oczywiście stoją po stronie biedronek i próbują zdążyć z przygotowaniami przed swoimi rywalkami.
Choć mojemu Wojtkowi w zasadzie jest obojętne która grupa dociera na bal :P
Plusy:
- solidne wykonanie, mocne elementy, z twardego kartonu lub drewna
- banalne zasady
- element napięcia czy biedronka się odwróci czy też wymieni się z nami kropką
- wykorzystanie do gry magnesów, super pomysł, nietypowy, przyciągający
- fajny motyw balu i strojenia biedronek, bardzo podoba się dzieciom
- kooperacja, walczenie o wspólna sprawę, w razie porażki, odpowiedzialność również się rozkład
- ćwiczenie pamięci, trzeba spamiętać które biedronki nie miały ochoty na wymianę aby nie tracić kolejki i jak najszybciej wysłać boże krówki na bal
Minusy:
- brak
1 komentarze
jakie fajne i sympatyczne biedronki, i nauka przez zabawę rewelacja! chyba się o nie pokusimy :)
OdpowiedzUsuńUwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.