Zdania sylabowe

by - listopada 16, 2015



Nie ma tu dużo opisywania.
Nie ma na świecie całym, takiej książeczki którą Wojtuś mógłby czytać całkiem sam, ale od tego ma mamę aby mu taką stworzyła. Chce czuć się samodzielny, chce pokazać wszystkim i sam sobie, że umie, czemu więc nie.
Książeczka w głównej mierze opiera się na sylabach otwartych, jest kilka trudniejszych wyrazów wplecionych pomiędzy ale można je wymijać. Zdań jest około 50, jest co czytać, i trudno też będzie dziecku znać je wszystkie na pamięć :) Są zdania proste, średnie i dość trudne.
Książeczkę wydrukowałam i zalaminowałam przed wyjazdem, rzutem na taśmę więc czytaliśmy raptem 6 zdań, jednak od dziś bierzemy się do dzieła i za kilka dni wrzucę z pewnością na facebooka filmik jak nam idzie.





Kto ma ochotę na książeczkę zapraszam do pobrania - POBIERZ
Zapraszam do korzystania ile tylko chcecie, udostępniajcie, zapraszajcie znajomych, niech pomoce idą w świat. Zaznaczam, że pomoce są wykonane przeze mnie, włożyłam w nie masę czasu i pracy i bez mojej zgody nie wolno ich rozpowszechniać, pozwalam na pobieranie jedynie do użytku prywatnego, domowego, własnego !

A może spodoba Ci się także

58 komentarze

  1. pewnie że chcę :) jeśli mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heeej a od czego zaczac taka nauke czytania i kiedy mozna zaczac?? Mozesz odpisac na delfinek85@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co wiem to napiszę :)
      Nie jestem tu dobrym autorytetem, bo ja uczę po swojemu. Owszem opieram się na metodzie sylabowej, w 90% ale nauczyłam Wojtka alfabetu a to w tej metodzie niedozwolone. Nie wolno uczyć dzieci pojedynczych głosek, ja zauważyłam, że Wojtki to pomaga i nie szkodzi więc tak postąpiłam, ale to nie prawidłowe.
      Ale nasze początki były jak najbardziej zgodne z metodą sylabową i teraz znów w 100% posługujemy się tylko nią.
      Powiem tak my zaczynaliśmy od nauki samogłosek i to jest bezsprzecznie najlepsze od czego można zacząć A, E , I , O , U, Ó, Y.
      Potem wprowadzamy sylaby my się uczyliśmy zgodnie z książeczka Kocham czytać czyli na pierwszy rzut weszły sylaby z P i M. Kiedy opanowaliśmy P, M, B, L, W, F, T i D nauczyłam Wojtka alfabetu i potem już nic więcej go nie uczyłam pracując na pojedynczych sylabach tylko puściłam go na szerokie wody. Czytaliśmy już wszystkie sylaby otwarte jakie się dało. To tyle na początek, potem weszliśmy w trójliterowce i najprostsze zdania.
      Kiedy można zacząć chyba 2+, choć Ali poświęcam bardzo mało czasu na czytanie dość ładnie opanowała już samogłoski, jednak nie wchodzimy na razie w sylaby, myślę, że zaczniemy w okolicach trzecich urodzin :) Wojtek zaczął jako 4 latek :)

      :)

      W razie pytań jestem do dyspozycji :)

      Usuń
  3. Suuuuper!!!! Oczywiście poproszę na a.siepiola@op.pl :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. genialne, super pomysł też poproszę :) vanillaskyrb@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. :) super! Poproszę martuchaa@onet.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. ewcia181@interia.pl tez chetna;)

    OdpowiedzUsuń
  7. magdalenajankowiak10@gmail.com DZIĘKUJE !

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, super, super...też poproszę:)...aniajk@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Super,ją też poprosze kasia.cieslinska1@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Super,ją też poprosze kasia.cieslinska1@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Super,ja też poprosze kasia.cieslinska1@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Poproszę zabcia-dika@o2.pl
    Z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli mogę to tez poproszę 😉 mam nadzieje, ze poćwiczymy na niej czytanie. zygza.zygza@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne, poproszę 7irma8@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem pod wrażeniem i też poproszę książeczkę oraz wcześniejsze pomoce pokazywane na blogu jeśli można. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    gdymarz@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. My prosimy tz110m@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Poprosze ;) maria.r1300@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  18. poproszę kpawlusiow@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialne :) Poproszę KatieSew@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialne jeśli można ja też bardzo proszę :) agatakwolek@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Super! Też poproszę :) dmmj.oln@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam , jeśli mogę prosić to na emaila jolcyk@poczta.onet.pl Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również proszę edyta2712@gmail.com super

    OdpowiedzUsuń
  24. Będę wdzięczna za przesłanie :) malgorzatachoinska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochamy Was!:-) marguerite.fr@interia.pl <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Super jeśli można to ja też poproszę na issabell5@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne. Poproszę również, i jeśli można również te pomoce z poprzedniego postu: ninarybak@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Poproszę:) aska.202@interia.pl . Super blog

    OdpowiedzUsuń
  29. Blog REWELACYJNY! bardzo proszę dla mnie ròwnież: paweg84@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Super!!! Pani jest genialna !! Szkoda że dopiero teraz trafiłam na pani stronę na fb! Córka też zaczyna uczyć się tą metodą czytać. Jeżeli mogę to też jestem chętna na tą pomoc. KasiaTysa@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Ewelina
    Blog fantastyczny i bardzo inspirujący:) również poproszę o pomoce jeśli można to te wcześniejsze także.
    ewcia2b@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Poproszę o pomocne materiały. ankam101@wp.pl pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Dobry wieczór - jeśli to mikołajki i Autorka bloga naprawdę jest gotowa podzielić się własnym wytworem, to najserdeczniej proszę o książeczkę :) Mój adres: stokrotkamedia@gmail.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Ojej jaka cudna, ja też proszę:-)
    monia.bronicka@gmail.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. ja tez poprosze kasiaost@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. Jesli mozna to ja tez poprosze o materialy dora_k80@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Mieszkam w Niemczech i pragnelabym nauczyc moje córeczki czytac po polsku. Za pani pomoca bedzie mi latwiej. Prosze o przeslanie materialów pod ten adres: potrykus.johanna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Byłabym Bardzo wdzięczna za materiały: gosialedzinska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Jestem bardzo zainteresowana Waszymi osiągnięciami oraz tą książeczką :) s.julitakdj@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Super pomysł, również chętnie bym skorzysała :) madi62@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  41. Poproszę, martunia1788@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. Jeżeli jeszcze można, poproszę. anna-pol1@wp.pl. Bardzo fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny pomysł na książeczkę.
    Jeżeli jeszcze mogę poprosić na madredziecko@o2.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. jesli jeszcze można prosić o swietna ksiazeczke to kasiaost@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. CZY JA RÓWNIEŻ MOGE GRZECZNIE POPROSIĆ: kobieta1999@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Pani blog jest rewelacyjny ! Czy ja również mogłabym prosić o materiały.? a.worwag@wp.pl . Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  47. Jestem zachwycona Tobą i twoim zapałem. Spadłaś mi z nieba kobieto! Nawet nie wiesz jaka ci jestem wdzięczna... Mam pytanie czy książeczkę można wydrukować na czarno- biało , czy jednak lepiej się szarpnąć w ksero na kolor? Czy mogłabym prosić o jakieś materiały na meila : kochanad162@wp.pl ?

    OdpowiedzUsuń
  48. Super, dziękujemy. Będziemy korzystać wkrótce.

    OdpowiedzUsuń
  49. Dzień dobry. Czy jest możliwość wysłania pomocy? Byłabym bardzo wdzięczna. reik@interia.pl Super pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  50. witam, wspaniałe pomysły,tez poproszę taka książeczke.Chętnie razem z synkiem pocztamy:) kk.f@wp.pl pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.