Pracowity adwent - zaKręcony Mikołaj

by - grudnia 02, 2015



Starałam się dobierać kreatywne zadania adwentowe tak aby z powodzeniem mógł je wykonać 2 latek i 5 latek. Oczywiście bardzo starałam się żeby starszak miała jednocześnie coś bardziej wymagającego do wykonania w obrębie tej samej pracy :) Nie powiem trudne to zadanie, oj trudne. Wybór jest wielki, inspiracji masa ale mimo to nie było łatwo. Koniec końców myślę, że choć troszkę mi się udało a dziś pierwsza inspiracja. Przez najbliższe 6 dni będą to inspiracje Mikołajowe, wiadomo TEN DZIEŃ zbliża się wielkimi krokami a atmosferę trzeba podgrzewać :)

zaKRĘCONE MIKOŁAJKI
Do stworzenia mikołajków nie potrzebujemy zasadniczo niczego poza kolorowym papierem.
ALE...
jeżeli macie w domu wprawionego wycinacza, możecie się pokusić (tak jak ja) na wykonanie twarzy i mikołajowej czapki z twardego technicznego papieru, tnie się go dość ciężko ale za to posmarowany klejem nie wywija się i nie fałduje. Natomiast sama broda musi być wykonana z kartki rysunkowej lub po prostu takiej do drukarek aby można ją było łatwo zlokować.
Wszystkie elementy odrysowałam i Wojtusiowi dałam do wycięcia a Ali gotowe :)
Jedyne co zostało stworzone z innego materiału to pompon od czapki, wycięłam je z płatka kosmetycznego ale nie ma problemu jeżeli wytniecie go z kartki, filcu czy po prostu nakleicie pomponik akrylowy.


Przyklejamy czapę.


Mocujemy pompon.



I czas na brodę. Długie paseczki przyklejamy wzdłuż dolnej krawędzi twarzy.




Teraz czas na twarz :)


No i brodę trzeba podkręcić. Starsze dzieci mogą to wykonać same, ja nie posiadam w domu aż tak starszych dzieci. Podkręcanie jest dość trudne. Należy przytrzymać mocno przyklejoną końcówkę paska brodowego jedną ręką a nożyczkami w drugiej ręce jechać po paseczku w dół, dość mocno przyciskając ostrze nożyczek do kartki a jednocześnie tak by paseczków nie porwać.


I gotowe :)
Ho, ho, ho :)

A może spodoba Ci się także

1 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.