Ilustrowany słownik ortograficzny

by - kwietnia 10, 2017


Ortografia to była zmora mojego dzieciństwa, nie tylko jeżeli chodzi o język polski ale o każdy inny język. Paradoksalnie do mojej stwierdzonej silnej dysortografii uwielbiałam pisać. Blog jest po części tego owocem, pisanie książek, pamiętników, wierszyków, wypracować, opowiadań to była od zawsze moja pasja. Uwielbiałam zabawy słowem, uwielbiałam wyżywać się na kartce. Prowadziłam dzienniki ciąży i zawsze coś bazgroliłam.Kiedy byłam w podstawówce, gimnazjum liceum zawsze pod ręką miałam dobry słownik ortograficzny. Komputer za moich czasów  (piszę prawie jakbym żyła pośród dinozaurów) nie był tak powszechny poza tym pisałam wypracowania zawsze na kartce wiec mogłam to robić wszędzie słownik był niezbędny. Dlatego teraz kiedy niebawem Wojtko ruszy w szkolne progi postanowiłam się rozejrzeć za dobrym słownikiem ortograficznym ale na wesoło. Takim na ludzie dla dzieci a jednocześnie solidnym i takim który sprawdzi się w podstawówce. Najfajniejszy i najatrakcyjniejszej cenie czyli jak w reklamach doskonała jakość za niską cenę znalazłam w Wydawnictwie Zielona Sowa.  Jak się prezentuje możecie zobaczyć na zdjęciach. Jeżeli o mnie chodzi to komputer nigdy nie zastąpi książki.





Zanim przejdziemy do samego słownika jest bardzo fajne wprowadzenie w zasady polskiej pisowni. Poznamy nie tylko zasady co jak i gdzie ale też wyjątki. Nauczymy się korzystać ze słownika i dowiemy się kilku innych bardzo istotnych językowych ciekawostek.




Słownik przeznaczony jest dla uczniów szkoły podstawowej i zawiera ponad 3 000 haseł. Wszelkie tajemnice pisowni, odmiany trudnych wyrazów zostały tak opracowane, aby każdy mógł je szybko odszukać i łatwo zapamiętać. Zabawne ilustracje i wierszyki ułatwiają zapamiętanie trudnych słów i odmian. Na podkreślenie zasługuje dobór słownictwa, w pełni uwzględniający trudne wyrazy oraz ich trudniejsze formy, które uczeń szkoły podstawowej może napotkać w swoich pracach pisemnych lub lekturach. Słownik wzbogacony jest o wierszyki pomocne przy nauce ortografii.




Faktycznie słownik ten po prostu warto czytać, nie tylko sięgać w razie potrzeby, ale przeczytać choć raz od deski do deski. Pełen jest rożnych pomocnych w zapamiętaniu zasad pisowni rymowanej, bardzo fajnych rysunków które wzrokowcom bardzo z pewnością pomogą w opanowaniu poprawnej pisowni. 
Co prawda takim przypadkom jak ja to nic chyba nie jest w stanie pomóc, tylko pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie. Im więcej piszę tym mniej błędów robię. Jednak słownik według mnie jest rewelacyjny i bardzo zabawny przy okazji. Doskonały dla dzieci w szkole podstawowej. 






Ilustrowany słownik ortograficzny. Szkoła podstawowa
Data wydania: 2017
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Liczba stron: 264
Wiek czytelnika: 6-8 lat

A może spodoba Ci się także

0 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.