Ukrzyżowany Mówca

by - grudnia 07, 2017


Okres świąteczny, dom, dzieci, ciążą w wysokim stadium to jakby nie sprzyja poważnym, długim i trudnym lekturom. Jednak czas adwentu zawsze i nierozłącznie kojarzy mi się z dobrą książką wnoszącą światło, przemyślenia, coś nowego, coś wyjątkowego w moje życie. Dlatego udałam się na stronę Wydawnictwa Promic i zaczęłam szperać. 96 stron i siedem wypowiedzi Jezusa jako 7 rozdziałów, czyli zbiór kazań czy też rozmyślań o męce naszego Zbawiciela i o jego ostatnich słowach kierowanych, jak się okazuje do każdego z nas - to brzmiało bardzo przystępnie a jednocześnie czułam, że lektura okaże się bardzo wartościowa i ważna. 




Autorem rozważani jest sam św. Stanisław Papczyński - wielki autorytet i wielki człowiek. 
Rozdziały jakie odnajdziecie w książce są zgodne z kolejnymi słowami, wypowiedziami Jezusa na samym końcu swojego życia, kiedy konał za nasze grzechy na krzyżu. Ponieważ są to wypowiedzi wygłoszone w chwilach wielkiego cierpienia, bólu, bezsilności są one niezwykle cenne.
Rozdziały jakie będziemy czytać i kontemplować to:
  • Odpuszczeniem zyskuje się odpuszczenie
  • Niebo zdobywa się pokutą
  • Najłaskawsza Maryja Dziewica jest Matką grzeszników
  • Moc modlitwy przywraca grzesznikowi komunię z Bogiem
  • Pragnienie [zbawienia] dusz, jakie dręczy Chrystusa, bardzo się przyczynia do ich nawrócenia
  • Pokuta osiąga pełnię doskonałości, jeśli jej wykonanie następuje z końcem samego życia
  • Ducha swego musimy bardzo często polecać Chrystusowi Panu, jeśli nie chcemy bardzo często upadać i ponownie upadać
Napisane do prostego człowieka, bez zawiłości, choć wiadomo nie pisane współcześnie więc język jest ciut patetyczny, ale nie zaburza to jego prostoty. Każdy rozdział krótki, jasny i przejrzysty, zamknięty w klarowne ramy. Dający otuchę, niosący nadzieje i pokazujący właściwą drogę, drogę na jaką kieruje nas sam Jezus. Nie jest to poradnik gotowych rozwiązań, raczej Boże drogowskazy które pozwolą człowiekowi łatwiej podążać ścieżką choć nie łatwą ale jedyną słuszną. Jezus wie, że jesteśmy tylko ludźmi, błądzimy, upadamy ale to niczego nie zmienia, zawsze możemy wrócić, odpokutować, zrozumieć, podnieść konsekwencje czy podnieść się. 
Na to zawsze jest czas a szczery żal, skrucha, pokuta sprawia, że nigdy nie będziemy przegranymi. 



Książka wypełniona i odwołująca się do cytatów z pism ojców Kościoła, pisarzy kościelnych, hagiografów i z mnogimi odwołaniami do dzieła biblijnego a wszystko to po to aby uwrażliwić czytelnika na ofiarę krzyżową Jezusa. Kiedy przeczytałam opis tej książki nie mogłam za nic przywołać większej liczby słów Jezusa niż cztery wypowiedzi. Samo to już było wymowne i zachęciło mnie do lektury. Najważniejsze wydarzenie w życiu każdego chrześcijanina było dla mnie nieznane do końca. To wymagało naprawy i rozważenia. Książka krótka, treściwa i bardzo potrzebna. I choć to lektura polecana na czas Wielkiego Postu ja ją polecam bez względu na okres liturgiczny. 




wydawnictwo: Promic
rok wyd.: 2017
oprawa: twarda
format: 135 x 204 mm
liczba stron: 96

A może spodoba Ci się także

1 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.