Pomponowa trzódka Wielkanocna

by - marca 16, 2016


Pompony można wykonać metodą tradycyjną, wycinacie dwa kółka z otworem w środku, i jeden raz za drugim okręcacie okręgi włóczką, okręcacie, okręcacie i okręcacie...
Można i zapewne efekt końcowy jest piękny, równiutki, idealny. Ale to jest dobre dla tych co mają dużo czasu i cierpliowści a dla tych co chcą sprawę załatwić w pół minutki mam drogą na skróty :P
No przyznaje, że pompon po wykonaniu nie jest perfekcyjny, ale tu przyciąć, tam przyciąć  i wszystko się zgrywa. 

Otóż metoda na skróty polega na owijaniu włóczki na dłoń. 
Tak jak w przypadku mini pomponów zaczęłam od przełożenia wolnej nitki pomiędzy palcami aby mieć gotowy sznureczek do przewiązania. Rada na dobry początek, nie ściskajcie włóczki zbyt mocno, bo aby pompon wyszedł gruby i obfity nawinięcie powinno być sporych rozmiarów a wtedy możecie sobie odciąć dopływ krwi do palców.


Kiedy skończycie musicie mocno zawiązać na supełek całość i przeciąć powstałe pętelki.
Jak już otrzymacie pompon trzeba go ładnie wyrównać aby zyskał kulisty równy kształt. 


Do pompona wystarczy dodać podkładkę z łapkami i filcową główkę dla baranka. 
Oczywiście pamiętajcie też o oczach i jeśli macie dzwoneczku.

Teraz czas na królika. Na baranka potrzebujecie tylko jednego pomponu, królik to dwa pompony, ewentualnie trzeci mini pomponik z widelca na ogonek. 
Duży pompon otrzymałam nawijając włóczkę na 4 palce pompon mniejszy na głowę to pompon z dwóch palców.

Oba pomponiki sklejacie. Wycinacie filcowe dłuuugie uszyska, sklejacie u podstawy i doklejacie do głowy rzecz jasna. Na końcu dodajecie jeszcze oczka i nosek z guzika. Ni polecam guzików z dziurkami bo królik zaczyna przypominać świnkę :P

Dokładnie takich samych pomponów tylko w bardziej kurczakowym kolorze potrzebujecie do stworzenia kurczątka. Oprócz tego filcowy dzióbek, grzebyczek, podstawa z nóżkami i skrzydełka oraz ruchome oczka.

A oto efekt końcowy. 
Cudnie się prezentuje moja pomponiasta trzódka w koszyczku, tylko muszę jeszcze pomyśleć nad kreatywnymi jajkami dla uzupełnienia całości.



Całość robiłam około 20-25 minut - całkiem nieźle według mnie :)
I jak Wam się podobają moje zwierzaczki ?

A może spodoba Ci się także

4 komentarze


Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.